Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi ei ! 3-vuotias harhaili yksi öisellä kadulla- äiti kapakassa

Vierailija
05.02.2008 |

Lehti: 3-vuotias harhaili yksi öisellä kadulla Helsingissä

5.2.2008 07:37

Helsinkiläinen 3-vuotias pikkutyttö harhaili perjantain ja lauantain välisenä yönä yksin Malmin Kaupparaitilla, kertoo Uutislehti 100.

Lehden tietojen mukaan tytön äiti oli lähtenyt illalla ravintolaan ja jättänyt lapsen yksin kotiin nukkumaan. Lapsi oli herännyt, pukeutunut ja lähtenyt etsimään äitiään.

Tytön löysi 20-vuotias mies, jolta lapsi pyysi apua äidin etsimiseen. Mies vei tytön poliisiasemalle, jossa tilanne selvisi.

Äiti palasi kotiinsa neljältä ja otti yhteyttä hätäkeskukseen. Siellä ilmoitettiin sosiaaliviranomaisten ottaneen tytön huostaan.

Poliisi tutkii asiaa.

IS

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätettiin sinä yönä nukkumaan yksin kotiin. Kyllä tulee surulliseksi!

Vierailija
2/53 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi lapsi on otettu sosiaaliviranomaisten huostaan.

Miten joku voi olla noin tyhmä ja ajattelematon. Väitän että tämä äiti on tehnyt tätä aiemminkin.

Herää kysymys miksi ja minkä ikäinen äiti on ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumalauta. Miten jollekulle voi olla noin tärkeää baariin lähtö? Ja miten kukaan voi olla noin vastuuntunnoton ja tyhmä?

Vierailija
4/53 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pakko silti sanoa jotain, kun kauhistuttaa. Miten kaikilta tuommoisilta saatais lapset pois ennen kuin jotain kauheaa tapahtuu?

Lapsiressukka.

Vierailija
5/53 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan niin kuin joku sanoi, ei varmaan ollut edes ainoa yksin kotiin jätetty lapsi. :(

Vierailija
6/53 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että teiniäideiltä tällainen onnistuu.

Vierailija
7/53 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahinta on, että tuo lapsi annetaan takaisin äidille. Pitäis olla kerrasta poikki ja huostaanotto. Tuollaista ei tehdä. Ikinä.

Vierailija
8/53 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitseehan äiti OMAA aikaa! Jaksaa sitten paremmin olla äiti lapselleen, kun pääsee välillä tuulettumaan!

Vierailija
9/53 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olin aikanaan vähän sitä mieltäkin, että kun tuttavaperheen äiti jätti oman 3-vuotiaan kotiin 10-vuotiaan isosiskon kanssa ja lähti lähibaariin (matkaa ehkä 200m), niin sekin oli väärin. Hän kyllä aina huolehti, että pienempi meni ensin nukkumaan ja oli kännykät ja muut. Lapset kyllä myös tiesivät tuon paikan sijainnin, mihin äiti meni...

Tuon tapauksen jälkeen en taida enää tästä tapauksesta huudella. Näillä lapsilla on kuitenkin loppupeleissä hyvä ja huolehtiva äiti, ainoa pahe on tosiaan tuo kaljakeikka viikonloppuisin ja yleensä sekin hoidetaan niin, että ainakin perheen vanhin lapsi on paikalla (tällä lapsella ikää 14-vuotta).

Valitettavasti näissä on usein tilanne se, että lapsi palautetaan tuolle äidille... ellei palauteta, niin äidillä on kohta uusi lapsi :(

Ja teiniäideistä... mä itse olen teiniäidin lapsi, ei mua koskaan jätetty yksin kotiin, äitini oli aina kanssani ja hänellä oli sentään 20-vuotiaana jo kaksi lasta. Mä en kyllä olisi ikinä pystynyt rupeemaan äidiksi sen ikäisenä, mutta ajat taisivat olla erilaiset, vaikken mäkään nyt niin vanha ole..

Mun koulukaveri sai lapsensa 16-vuotiaana ja siihen loppui hänenkin ryyppäämiset. Kyllä mä veikkaan, että valitettavasti nuo äidit ovat hieman vanhempia ja sellaisia, jotka ovat tuota kaljoittelua harrastelleet ennen lapsen syntymääkin.

Jotain hyvääkin kuitenkin... IHANAA että löytyy vielä fiksuja ihmisiä, jotka välittää toisen hädästä, eli nytkin tämä parikymppinen jannu. Maailma ei sittenkään ole täysin paha.

Vierailija
10/53 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiparka... Kyllä hänelle ottaa koville myös menettää äiti, vaikka olisi miten surkea äiti.

Vierailija
11/53 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan syyllistää lapsen kun lähti kotoaan.

Nyt tuli ikävät seuraukset äidille, uskon että kiroilee mielessään sitä lasta.

Vastuuttomat ihmiset ei näe omia virheitään vaan syy on aina jossain muualla. Säälittää tämä pieni ihminen todellakin. Minkälainen elämä hänellä on tähän asti ollut - ei ainakaan turvallinen.

Heittellejättö on niin rankka kokemus joten tällaisilta äideiltä lapset pois.

Vierailija
12/53 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma 3,5-vuotiaani tulee joka yö jossakin vaiheessa äidin ja isän väliin. Hätä olisi aivan valtava, jos me emme olisi paikalla. Joskus en saanut unta ja olin työhuoneessa tietokoneella, kun poika kömpi sänkyyn. Hän oli ihan hädissään, että missä äiti on.

Vierailija
13/53 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi on vaan kun ottaa kaikki lapset vastaan....

Tuokin äiti on takuulla mennyt uutta miestä vaan metsästämään.

Vierailija
14/53 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisissa ketjuissa ylistetään ja kilpaillaan siitä, kenellä on itsenäisin lapsi!

Vierailija
15/53 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistää niin vihaksi tollanen.. mikä kamala hätä on tytöllä mahtanut olla kun ei äitiä löydy! :( Saisivat tosiaan vähän tiukentaa tota huostaanottoa. Mieluiten linnaa sellasille jotka jättää lapsensa heitteille!

Vierailija
16/53 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On miettinyt, uskaltaako lähteä, ehkä jäänyt kotiin odottamaan, mutta lähtenyt sitten kuitenkin kun on alkanut pelottaa.

Luojan kiitos sitä nuorta miestä että on hoitanut tytön asiallisesti poliisiasemalle. Ja siunausta pienelle tytölle jonka elämä on juuri mullistunut ihan täysin.

Vierailija
17/53 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekseen pukenut ja lähtenyt etsimään äitiä :( Luulen ja pelkään että ei ollut ensimmäinen kerta kun jätettiin yksin kotiin, tälläkertaa vaan sattui herämään...

Vierailija
18/53 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tulisi mieleenkään noin pienen lapsen kohdalla. Täysin vastuutonta toimintaa.

Luojalle kiitos siitä rehdistä nuoresta miehestä, joka vei lapsukaisen poliisin haltuun.

Vierailija
19/53 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" lähdin vaan lähibubiin YHDELLE kaljalle, kun ei se meidän Jenna-Janica oo KOSKAAN ennen herännyt yöllä KERTAAKAAN! Pakkohan mun oli menna ku lapsen isä Joni-Petteri häipyi jonku sutturan luo ja mä oon niiiin rasittunut yh! Siis kaikki meidän kaveritkin tekee näin ja mun oma äitikin teki mulle eikä mua pelottanut yhtään vaikka olinkin pienenä yksin kotona!! Siis voi ziisus jos nyt yhdelle bisselle ei voi enää lähtee!"

Vierailija
20/53 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sitten lähde mihinkään jos heräät kesken kaiken! Mikä typerä päähänpisto se olikaan.

Kun miettii niitä kaikkia vaaroja mihin lapsi olisi öisellä tiellä voinut joutua...autoja, humalaisia, huumeveikkoja, pedofiileja, vesistöjä.

Olisiko kukaan edes kiinnittänyt lapseen mitään huomiota, jos ei olisi itse kysynyt neuvoa äidin etsimiseen, sekin vähän ihmetyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme