HUHTIKSET, aloitetaanko uusi pino (jouluaattoviikko) =D
Kommentit (31)
Ei pitäisi mitään ylimääräisiä nappejä täs näppiksessä olla, ettei tulis lipsahduksia:)Ja alkaa äitiä väsyttää, taas on meidän perheen iltarumba menossa, eilen illalla Miia kiukkusi ja huusi varmaan 1½ tuntia parilla tauolla:( Eikä taida nukahtaa tänäkään iltana taistelutta...Huoh, saatiinhan sitä tietty silloin nukkua kun tytsi oli pieni ja nukkui melekin koko yön putkeen, ja nukahti silloin kun oli " suunniteltu" (siis kun äiti ja isi suunnitteli..)
Meillä ei Miialla pahempaa flunssaa oo ollut, ja ne vähät nenän tukkoisuudet on hoidettu höyrykaapilla, se pistää kyllä räät liikkeelle ja sit ne onkin helppo poistaa:)
Jokseenkin hyvä olo nyt, kun sai käytyä lääkärillä, jokin reumansukuinen sairaus havaittiin, ja siihen lääkitys aloitetaan kuhan apteekkiin asti tästä päästään. Tosin hoitaja sanoi, ettei lääkkeen vaikutus ala välttämättä vasta kuin useemman kk päästä ja aluksi keho voi reagoida pahoinvoinnilla lääkkeeseen yms. Kuulostaapas hauskalta:( Mutta apua on tulossa:) Sit saadaan tosin vauvahaaveita siirtää vissiinkiin ihan rutkasti, niin tujuja lääkkeitä on luvassa:( Kaipa se pitää sit odottaa että saa itsensä kuntoon ensin.
Sori nää mun jaarittelut, pitää lähteä rauhoittelemaan huutamaan alkavaa prinsessaamme:)
-Milenna ja Miia 27.4-
Hehhee, kai tää jonkinmoinen addiktio kuitenkin on, tunnen oikein hykerryttävää tyydytystä kun pääsen jälleen surffailemaan. Ihan totta puhuen, minullekin tää netti on sellanen henkireikä, jossa pääsee sanomaan muutakin kuin " kukkuu" ja " ei ei ei kukka" ...
En ole ehtinyt lukemaan edellisiä pinoja, joten olen pikkasen pihalla. Vissiin kuitenkin uni- ja ruokajutut on pinnalla. Meillä edellinen on ihan kohtuullisen ok. Unikoulun jälkeen yösyötötkin melkein loppui, mutta nyt on taas vähän lipsuttu... No pääasia että tyttö kuitenkin nykyään nukahtaa omaan sänkyynsä, eikä enää heräile jatkuvasti. Syöttäminen on vaan niin helppo konsti saada likka takaisin uneen, varsinkin aamuyöstä, jolloin rauhoittelu on muuten joskus aika hankalaa.
Ruokapuoli on nykyään noin 80% ämmää, aamu- ja iltapuro on kuvioissa sekä lounaaksi kasvissose. Määrät ei ole mitenkään hirmu suuria, kasvissosetta menee ehkä pari ruokalusikallista. Lihaa ei olla vielä edes aloitettu. Meillä on ollut aikamoisia hankaluuksia kakka-asioiden kanssa, tytön vatsa on melkein koko ajan tosi kovalla ja tuntuu jo että ollaan kaikkea kokeiltu: luumua on syötetty alusta asti ilman sen kummempia vaikutuksia, mallasuutetta juotettiin ja siitä oli ehkä pieni apu, levolacia on syötetty säännöllisesti jo kaksi viikkoa, mutta siitä ei kyllä ole ollut oikeastaan mitään apua. Vyöhyketerapiassa ollaan nyt käyty. Maitohappobakteerit on ainoa, mitä ei olla vielä kokeiltu, mutta nyt vähän tuntuu siltä, että ehkäpä on jo valoa tunnelin päässä (ihan pakko laittaa tämä kielikuva tähän asiayhteyteen :) )
Njoo, mutta nyt iltapesulle. Huomenna pitäis leipoa ihan pöllönä, musta tuntuu että saatetaan syödä pakastepitsaa jouluna, kun kaikki hommat mättää. (Miesvalitusta: eilen piti olla siivouspäivä ja iltapäivällä kauppareissu. No, herra päätti että ensisijaista on toki korjata siskonpojan mopoa koko päivä, joten minä siivosin yksinäni ja vahdin samalla kakrua joka seisoo jatkuvasti kaikkea vasten ilmaan mitään älliä, kauppaan ei ehditty. Tänään piti olla leipomispäivä mutta eihän siitäkään mitään tullut koska kauppareissu oli suorittamatta ja mopon korjauskin oli vielä vähän kesken. Ehkä me vietetään joulukin joskus ens viikolla, kunhan mopo on ensin korjattu.)
Kivaa Errj, että olet takaisin, minä jo vähän huhuilin. palaan illalla kertomaan kuulumisia, nyt täytyy rynniä siivoamaan. Joka päivä tällä viikolla joku on käynyt kylässä tai me ollaan käyty jonkun luona. Tänään käyn vielä kummitädin luona ja kaupassa, sitten en astu jalallani ulos ennen joulupäivää. Ehkä vähän käyn ulkoilemassa =)
Palataan
Mareila+Anton 7kk
Kiva kuulla teistä harvemmin kirjottelevistakin! Itsekin pinoudun harvemmin nykyään, kun tuntuu ettei aikaa kertakaikkiaan ole.
Meilläkin on tänään siivousta, kyläilyä, kaupassa käyntiä jne. Ja mies on vielä töissäkin. En jaksa stressata, tehdään mitä ehditään. Aattoa juhlimme appivanhempien luona, joten jouluruuat jne. hoituu siellä.
Mä en oikein saa neidin hereillä ollessa tehtyä mitään, jos yritän keittiöhommia, hän roikkuu huterasti lahkeessani seisten. Paras on kun istun olohuoneen lattialla, silloin tyttö kyllä viihtyy itsekseen.
Yöt menee vaihtelevasti. Usein miten jossain vaiheessa yötä menee tunti tyttöä rauhotellessa, kun hän itkeskelee unissaan. Muuten selvitään tutin nostolla, senkin hoitaa välillä itse. Päiväunet on melko säännölliset, aamu-unet nukkuu joskus vieläkin. Niin kuin nyt. Alkoi pää kolista vähän väliä, joten oli aika rauhottaa tilannetta.
Oikein rauhaisaa joulua kaikille hippusille perheineen! Toivottavasti myös äidit saavat hieman hengähtää.
mallu ja neiti 26.4
Heipä hei taas pitkästä aikaa!
Ajattelin tulla tännekin toivottelemaan tutuille hyvät joulut, jos nyt joku mua enää muistaa :).
Rauhallista Joulua ja hurjasti Onnea vuodelle 2006!
terveisin
Zitikka & K (9.4.)
kaikille huhtihippusille ja Onnea Uudelle Vuodelle 2006!!
t. huhtikuunvauva
Huh vihdoin kaikki hommat hoidettu, kinkku on paistumassa, kuusi koristeltu ja siivous tehty. Ihanaa rauhoittua ja nauttia joulun tunnemasta. Lapsetkin menivät pesun kautta unille. Tänään vietiin viimeiset jouluterhvehdykdet, huomenna ei tarvitse lähteä mihinkään. Nyt minäkin häippäsen nautiskelemaan siististä kodista ja oman kullan hyvästä seurasta =)
RAUHALLISTA JA RENTOUTTAVAA JOULUA JA ONNELLISTA UUTTA VUOTTA 2006 HIPPUSILLE JA PERHEILLE
TOIVOTTELEEPI MAREILA+ANTON SEKÄ MUU PERHE
OIKEEN MUKAVAA JA RENTOUTTAVAA JOULUA!
Oletteolleet ihanan kannustavaa ja hyvää nettiseuraa =)
Kent ja Amanda 8kk10päivää, ja muut
Heh kaksi päivää kestin, nyt oli pakko tulla. toivottavasti teillä kaikilla oli oikein rentouttava joulu. Me oltiin aatto kotona ja ensimmäistä kertaa sain tehtyä kaikki valmistelut niin, ettei tullut kiire =) lapsukaiset olivat kilitisti. Hetken aikaa Anton oli pöydässä ja söi itse keitettyä perunaa, kunnes väsähti ja mni unille, heräsi sitten sopivasti lahjojen jakoon =) Anton repi innoissaan omia papereitaan ja söi nauhoja, pukki oli muistanut molempia lapsia kovin runsaskätisesti oilpa muistanut jopa äitiäkin =).Anton sai pääosin vaatteita, muutama lelukin tuli, kaiken kaikkiaan sai juuri niitä lahjoja, joita oli toivonutkin. Esikoinen sai leluja, tosi paljon, vieläkin kootaan niitä ja minun hermot on koetuksella, ne on välillä niin hankalia koota.
Joulupäivä oltiin mun vanhemmilla, jonne tuli tätini ja pari serkkua, sekä siskoni. Se olikin hermoja raastavampi, en ole koskaan oikein tullut toimeen serkkuni kanssa, olaan niin erilaisia ihmisiä, mutta kunnialla siitä selvittiin. Ison osan illasta rauhoittelin Antonia, joka hermostui ihmispaljoudesta. Kaiken kaikkiaan oli tosi rentouttava joulu.
Antonkin nukkui ja söi aika hyvin koko joulun ajan, eilen sain venyä sängyssä pitkään, se oli yksi miehen lahja minulle, teki pitkästä aikaa hyvää =)
Tulkaaphan muutkin kertomaan omasta joulustanne =)
Nyt kahville ja suihkuun
T: Mareila+Anton-muru 7kk
Ja oikein mukavasti sujui. Syötiin, ulkoiltiin ja levättiin paljon. Aattona piipahti joulupukkikin ja pikkumies oli parrasta innoissaan. Yhtään ei vierastanut vaikka taisin kyllä olla varautunut huutokonserttiin. Paketteja tuli paljon, kun oli sukulaiset innostuneet ostelemaan. Pakettien narut ja kattilankansi olivat kuitenkin mieluisimmat jutut =) Vähän jouluherkkujakin (kinkkua, tuoretta ananasta ja keitettyä luumua) annoin Eemelille ja hyvin maistui. Mistä tuli mieleen, että minkä verran teidän hippuset syö päivässä? Nyt ihan viimeisimmät kuulumiset kun olen lukenut, niin kuullostaa siltä, että monella on vielä muutaman lusikallisen päivätahti. Meillä syödään tuhdisti aamupuuroa, lounaaksi kasvis-lihasosepurkki kokoa 8kk, välipalaksi hedelmää tai marjaa pikkupurkillinen, iltaruuaksi taas ison purkin verran pelkkää kasvista/juuresta ja illalla vielä roima satsi puuroa. Jä tähän lisäksi vielä viidesti vuorokaudessa tissimaitoa. Tuntuu hirmuiselta määrältä teihin muihin verrattuna. Mutta toistaiseksi ainakin poju on siis sopusuhtaisesti kasvanut.
Tänään Eemeli lähti oikein virallisesti konttaamaankin. Hieno joululahja isin ja äitin iloksi =) Ja " puhetta" tulee koko ajan enemmän. Tuntuu, että parissa päivässä jokeltelu on vienyt voiton örinöistä ja kiljahduksista. On kyllä tosi suloista kuunneltavaa!
Ai niin, joulusaunassakin käytiin koko perhe. Eemeli on ollut jo jonkin aikaa saunassa mukana vannassa istuen ja silloin ei heitetä löylyä. Tykkää valtavasti polskia ja loiskia lämpimässä. Oletteko muut ottaneet vaaveja jo saunaan?
Huomenna sitten taas paluu arkeen, ja vuoden vaihdetta odottamaan. Taidetaankin mennä maalle sitä viettämään, ja jos vaikka ekaa kertaa pulkkamäkeen päästäisiin. Sitä taitaa äiti odottaa innokkaimmin ;-)
Mutta nyt taitaa olla miehet selvinneet iltapuuhista, joten menen vielä hetkeksi leikkimään ennen nukkuaikaa.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
Katriina ja papupata-Eemeli
Kirjottelenpa minäkin pitkän tauon jälkeen taas. Meillä elo on niin mutkatonta ja miehen ollessa nykyisin enemmin kotona, ei mulla tunnu enää olevan oikein mitään kirjotettavaa tai sitten mies ei anna rauhassa istua tässä koneen ääressä. ;)
E:llä on syksyn toinen flunssa päällä. Räkätauti on jatkunu jo pari viikkoa ja nyt on parina päivänä ollut vähän lämpöäki ja hirvee yskä siihen päälle.
**Millä perusteella / kuinka herkästi te viette flunssaisen vauvan lääkäriin?**
Mietin vaan, että jokohan kohta olis lekuriin lähdettävä vai onko siinäkään mitään järkeä, kun eihän tavan flunssalle mahda mitään..
Muuten meillä menee ihan kivasti. E on nukkunut yöt syömättä jo pari kuukautta. Kaks viikkoa sitten hää lopetti ite rinnan imemisen. [nyyh] En olis ikinä uskonu, että vauvat voi lopettaa tissittelyn kuin seinään, mutta niin meillä vaan kävi. Pari päivää jaksoin yrittää ja tarjosin tissiä aina ku mahdollista, mutta tuloksena oli vaan hirveetä mekkalaa. Mutta onnellinen oon, että sain näinki pitkään imettää ja helpostihan tää nyt sitten päättyikin, kun ei tarvinnu mitään vierotusta alkaa miettimään. :)
E ei vielä konttaa, mutta sillon tällön nousee jo konttausasentoon ja hytkyttelee siinä itteään ees taas. Eteenpäin hää ei ryömi, mutta muuten onnistuu kyllä liikkumaan paikasta toiseen. Istuminen sujuu päivä päivältä varmemmin, mutta kyllä mä vielä joudun varmistelemaan selän takana, ettei muksaha lattiaan. Sivuille osaa jo aika hyvin ottaa käsillä vastaan.
8 kk mitat pojalla oli huimat 9050 g ja 68 cm (synt. 2570 g 45 cm) eikä meidän enää tarvitse käydä sairaalan keskoskontrolleissakaan. Lääkärin ja fysioterapeutin mukaan poitsu kehittyy ihan ikäistensä tahtia.
Syöminen on nyt flunssasena takunnut jonkun verran, mutta onneksi kuitenki edes vähän maistuu ja maitoa uppoaa ainakin riittävästi. Kasikuisten soseita ollaan muutaman viikon ajan jo tarjottu. Yllättävän hyvin maistuu vaikkei poitsulla ole vielä yhtään hammasta. Pureskelu on silti huisin hauskaa hommaa etenkin jos äiti jauhaa leukojaan samaan tahtiin.
Huomenna lähdetään joulunviettoon mun vanhemmille. Kotona en ookaan laittanut joulua millään lailla, joten stressiäkään ei oo onneksi päässyt syntymään. Tänään sain tehtyä viimeiset lahjahankinnat ja nekin on jo paketoitu, joten hommat on aika hyvässä jamassa. Nyt vaan täytys alkaa vielä pakkaamaan, mut se ei onneks oo mikään suuri projekti.
Oikein mukavaa joulun aikaa kaikille!
S ja E (1704)