LOKAKUISET JOULUVIIKOLLA
PISTÄN NYT PINON PYSTYYN KUN EI OLLUT??
PALAAN PAREMMIN HIEROJAN JÄLKEEN.
ANNU
Kommentit (55)
Sinisiipi: ihanan pinon keksit laittaa, olen nauranut kippurassa lukiessani juttuja.
Emppu: Juu, se pullorumba on kyllä vihonviimeistä, peset, keität, lämmität ym. Onneksi meillä ei tarvita kuin iltapullo ja sekin omaa maitoa. Aleksi ei vaan nukahda ennen kuin on saanut tissit tyhjiksi ja vähän pullosta lisää. Niin ja tietty niitä pulloja ja muuta pestävää tulee paljon kun lypsän aamuyöllä, aamulla ja iltapäivällä.
Lokaäiti: sinäkös se puhuit imemisen voiman lisääntymisestä?? No anyway, meillä ainakin huomaa, et on todella voimistunut. Aleksi kun esim. aamulla kovassa nälässä nappaa kiinni ni varpaissa asti tuntuu ja mulla on ollut rintakumikin käytössä koko ajan, mut silti sattuu alussa. Taitaa mein " pikku" poika (7330g) tilata myös lisää maitoa.
Meillä tuli nyt vähän kurjan puoleinen joulu kun mun isomummu kuoli viime yönä. Oli aikas läheinen ennen kuin sairastui dementiaan. Ei ole ketään meistä muistanut enää jokuseen vuoteen. Kävin kyllä katsomassa ja leikkaamassa tukkaa, mut ei se ole enää samanlaista kun ei voi normaalisti puhua, kun ei mummoparka tiennyt kenen kanssa puhui. Aleksin kerkesi näkemään ja otettiin viisi polvea valokuvia muutama viikko sitten. Kivat muistot. Hän oli jo vanha ihminen. Toivottavasti voi hyvin siellä missä ikinä onkaan.
ps.kaksi yötä jouluun on. Aleksi on saanut nyt jo monta pakettia, taitaa olla ollut kaikista kiltein...
Annu
Tosiaan enää kaksi yötä jouluun :) Ollaan joulu siskon ja sen miehen luona, jonne tulevat sitten myös minun vanhemmat. Olemme kaikki yötä siellä, vaikka asummekin samassa kaupungissa. Voidaan sitten istua iltaa pidempään, eikä tarvitse Mineaa raahata turhaan. Sinne tulee sitten oikein joulupukkikin, kun siskolla on 3-vuotias poika, joka tietty odottaa jo kovasti. Täällä kotosalla on kyllä kans joulusta, kun on joulukoristeita pitkin asuntoa ja jouluverhot ikkunassa. Tänään haen kyllä hyasintin tuomaan jouluntuoksua, kun kuusta ei ole oikein järkeä laittaa, kun ei olla kotosalla. Kuusen tuoksu on kyllä niiiiin ihana.
ANNU: Hih, olipas hauska, kun tiesit heti, että kenestä on kyse, kun luit Mineasta. Minea on siis Minean näköinen :) Minealla on oikein tummanruskeat silmät ja tumma tukkakin - ainakin vielä, joten ei ole vaalea tyttönen :) Niin, ja se mun ylävatsakipu jäi ikuiseksi arvoitukseksi. Kukaan ei osannut sanoa syytä siihen. Oli kyllä ylikipeä ylävatsa silloin, yöks! Teen Aleksin syntymäilmoitus taitaa muuten olla liimattuna meidän vauvakirjaan, kun taisi olla ilmoitus meidän molempien vauvojen syntymästä samaan aikaan paikallislehdessä :) Jeps, on tosiaan kivaa, kun on " tuttuja" palstailijoita. Ja osanottoni teidän isomummun poismenon johdosta. Toivottavasti hänellä on tosiaan nyt hyvä olla, missä sitten onkin...
Muutkin ovat näköjään juuri käyneet siellä rokotetutkimuksessa. Meillä meni siis itse käynti tosi hyvin, mutta iltapäivällä meidän neiti alkoi huutamaan ja kirkumaan tosi kovasti. Mikään ei auttanut, oli kyllä tosi reppana :( Annettiin yksi Panadol-peräpuikko ja ei kestänyt kuin viisi minuuttia, niin Minea rauhoittui. Onneksi. Pikkuisella oli ilmeisesti kovaa kipua, kun oli niiin erilaista itkua kuin yleensä. Nukkui yönsä tosi hyvin ja oli sitten jo aamulla normaali oma itsensä.
Jeps, pitää mennä laittamaan itseä valmiiksi ennen kuin Minea heräilee päikkäreiltä, kun ollaan menossa käymään mun työpaikalla. Piti kyllä kommentoida muidenkin juttuja, mutta jotenkin pää on aikas tyhjä. No, ens kerralla sitten parmmin... Ja sitä nettiystävänpäiväkirjaa pitäisi kans ehtiä täyttelemään :) Moikkamoi.
Mukavaa joulunodotusta kaikille :)
-piipi ja Minea-
Me sitten ei mentykään. En vaa jaksa ajatella et siitä tulis lisähuutoa, kun vasta oli 1kk sitten vauvarokko molemmilla lapsilla ja sitten itsellä kauhea kuume ja vatsatauti esikoisella, nyt 2v, sekä itsellänikin, ja mies on alati töissä pitkiä päiviä jonnekin kahdeksaan asti joka päivä eikä ehdi olla kotona auttamassa jos nousisi rokotteesta sitä kuumetta. Ja " kivointa" , olisi pitänyt mennä kolmistaan vauvan kanssa uhmaileva 2-vuotias mukana, ja eihän siitä mitään olisi tullut. Otetaan sitten vaan tavallinen neuvolarokotus.
T. lokaäiti joka tuskailee paraikaa miten sais taas 2-vuotiaan nukahtamaan päiväunille, ja vauvankin yhtä aikaa mielellään.. ne kun taas valvottaa toisiaan. Vaavi herää just sopivasti aina häiritsemään kun isompi on melkein unten rajamailla. Ja taas ylös ja nukutus molemmille alusta... isompi kun ei pysy millään siellä sängyssä, jos vauva valvoo. Kahvia tekisi mieli, mutta ei voi kun sitten tulee mahavaivoja jos juon vielä enempi mitä nyt olen jo ehtinyt aamulla juoda herätäkseni kun unet jäi lyhyeksi. Vaikka siis meillä ei syödäkään yöllä, meni iltahuudot myöhäiseksi vauvalta ja isompi heräs ajoissa aamulla.
Pikasesti kirjottelen kuulumisia samalla aamukahvia juoden.
Vihdoin sain eilen rintapumpun ja rupesin sitten lypsämään.Ei,että aada on ollut itkuinen.Eihän minulta tule edes riittävästi maitoa 10-50ml.Pullosta aada syö 60-120ml per kerta.En tiedä johtuuko korveikkeista vai riittävästä maidon saannista,mutta aada on nyt nukkunut kunnon yö unet klo23-6.30.Iltasella ollaan hieman itkuisia,mut se nyt on ihan normaalia.Onneksi tänään on neuvola näkee kuinka painoa on tullut 3 päivässä.
Tuli aamulla pestyä uuni,laitoin illalla puhdistusaineen,oli laatikoista vähän nestettä valunut.Saapahan kinkun illalla puhtaaseen uuniin.
Vielä pitäis siivota ja käydä neuvolassa ja ruokakaupassa.Huh huh...
Hirvittää oikeen milloin pääsee nukkumaan illalla.Niin olen unohtanut kertoa meidän joulunvietosta.Elikkä meille tulee miehen veli vaimonsa kanssa.Veli toimii samalla pukkina.Mutta nyt työt kutsuu ja jos en nyt enää ehdi tänne niin minä TOIVOTAN KAIKILLE MAMMUKOILLE JA TEIDÄN PERHEILLE OIKEEN HYVÄÄ JOULUA!!!!:)))
" joulumaahan matkamies jo..."
ps.olen tainnut saada sen joulufiiliksen takaisin:D
johannu&aada8vko4pv+muu perhe
*
..kulkuset, kulkuset, riemuin helkkäilee...
*
Wou.. musta tuntuu että menkat tekee taas tuloaan :-O Kierto olis sellaset 17-19pv jos ne nyt tänään alkaa. 19pv " kunnon" vuodosta ja 17 tuhrusta! No se siitä, ketä kiinnostaa?! ;D
[b]Lokaäiti-05:[/b] Meillä taas on päinvastoin. Esikoinen (2v2kk) nukahtaa melkeinpä paremmin, kun pikkusisko " mekkaloi" siinä vieressä.. Siis vaikka Pinja huutaisi kurkku suorana, niin poika vaan laittaa silmät kiinni ja nukahtaa :-/ Kerrassaan omitusta..! Eikä nukahdettuaan kovin helpolla Pinjan itkuihin herää!
Viime yö meni jälleen kerran ihanasti, Pinja jopa nukahti yöunille ysin maissa (tosin sen verran heräs ennen kymppiä että otti yöhörpyt vielä tissistä)!! Ja vasta 4.20 heräs syömään, ja seuraavan kerran lähempänä 8.30!! On tää juhlaa, esikko kun heräili jatkuvasti (ja sitä se tekee vieläkin ;-/)
Kuusi on koristeltu, kinkku uunissa, lapset vetelee sikeitä. Mikäs tässä ollessa :D Huominen on varmasti meidän poitsulle yksi mieleenpainuvimmista päivistä...
Saapa nähdä pelästyykö esikoinen pukkia, viime vuonna ei ainakaan pelännyt ollenkaan.
[color=red]♥[/color] Emppu ja Pinja 2kk+4pv [color=red]♥[/color]
Mutta täältä lopettelen raportointia, kuitenkin heitän vielä toivotukset matkaan... elikäs
[color=red][b]OIKEIN RAUHAISAA JOULUNAIKAA KAIKILLE [size=5]♥
Siis uskomatonta, huomenna on jouluaatto. Eikä musta kyllä yhtään tunnu siltä. No jospa se huomenna olisi...
Joulua vietetään äitini luona ja joulupäivänä olisi tarkoitus lähteä pohjoiseen ajamaan. Toivottavasti Roope pysyis nyt vaan terveenä, nenä meinaa olla pojalla vieläkin tukkoinen, keittosuolatipoilla olen sitä avittanut aukeamaan. Poikaraasulla on niin pienet nenäreiät ettei Ainun niistäjällä sinne pääse edes... ei saa räkää kunnolla pois nenästä :( Onkos muita keinoja saada se sitkeä räkä pois nenusta?
Meillä viimeyönä nukahdettiin ekakertaa itsestään sänkyyn. Tarpeeksi monta kertaa kun jaksoi käydä laittamassa tuttia suuhun ja laittamassa mobileen musiikin soimaan niin sinne uinahti. Millaisia nukutusmetodeja muilla lokamammoilla on? Mietin vaan että onko tuo liian raakaa, vaikkakin ei Roopella siellä mitään hätää ollut, kun musiikki loppui, meinasi hieman itkeskellä mutta tutin kun laittoi suuhun ja lisää musiikkia niin oli sangen tyytyväisenä siellä.
Joo, mutta eipä tämän kummempia,
Toivotan kaikille lokamammojen perheille oikein rauhaisaa joulua!
Misuli ja Roope
Misuli79: Paremmin saa räkää pois nenä-fridalla joita myydään sekä apteekeissa ja cittareissa. Vähän alta 10 euroa on hintaa. Apteekissa on kai joku halvempikin malli olemassa (? tietääkö joku). Meillä ainakin toimii. Tosin huuto tulee melkein jokakerta imettäessä.
[color=red] Hauskaa Joulua kaikille! [/color]
[color=red]*<:)[/color] j + [color=red]*<:)[/color] beibi
[color=red][b]RAUHALLISTA JOULUA LOKALAHJOJEN PERHEILLE [size=5]♥
Emppu: on täällä sentään toinenkin netti riippuvainen;)
Jouluu on jooo oveellaaa....namusia ripustettu ompi kuusen jne.
Aleksi nukkui viime yönä 23-07.15, huhuh. Äitikin sai pitkät yöunet. Nyt ei sit tietenkään poika enää nuku, sais kyllä pikkusen aikaa tuutia. Me mennään tänään mun porukoille syömään ja avaamaan paketteja. Eniten jännittää mitä ukkokullan paketista tulee, tai siis tiedän et siel on kännykkä, mutta et millainen ni se jännittää. Aleksi on nyt jo saanut vaikka kuinka monta pakettia. Saa nähdä mitä illalla saa...
Ajattelin mennä vaunuilla porukoille, et jos vaikka Aleksi nukkuisi sen aikaa kun syödään ni saa itekkin nauttia äitin herkuista.
Mulla alkoi muuten pahenemaan laktoosi allergia synnytyksen jälkeen. Ennen kävi hyla, mut nyt alkaa sekin koskee vatsaa. Olenko ihan pihalla vai voiko synnytyksen jälkeen tämmöstä tapahtua??
Ja mun tukka oli ennen aika vaalea, nyt ihan tumma, melkee musta. Oli myös luonnon taipuisa, nyt aivan piikkisuora, nice. Olin eilen kampaajalla, tuli tosi kiva, punasessa tukassa mustia raitoja. Tosi lyhyeks leikkasi. Olen tosi tyytyväinen. Ja oli mukava vaihtaa kuulumisia ammatin saralta kun olen maaliskuusta ollut poissa kampaajan töistä. Kaikkee uutta tullut ja uusia tuulia hiusmuodissa.
No eipä muuta kuin oikein hyvää joulua kaikille ja syökää hyvin, mä ainakin meinaan:)
annu ja tonttu aleksi
Mulla oli paljonkin kommentoitavaa ja juteltavaa mutta palaan tarkemmin asiaan kun palaamme takaisin etelään :) Nautitaan kaikki herkuista ja muusta ihanasta!!!!
Sinilainen ja Juhana 6vko3pvä
*
..voi mikä nauru syntyiskään, jos isi sais tietääkään, että joulupukki suukon sai...
*
Hihhihhiii, [b]Annu[/b] :D Riippuvainen, minäkö...?! Juu ei! ;D
Esikoinen sai jo avata yhden paketin, jonka kummisetänsä lähetti postissa. Ollaan tämä aatto mummolassa (kohta lähdetään). Saa sitten siellä kuitenkin niin paljon lahjoja ettei viitsitty tuota yhtä rahdata mukana. ja voi mikä riemu syntyi jo siitäkin paketista!! Eihän se enää muuta tarvitsisikaan :)
[color=red]♥[/color] Emppu ja Pinja 2kk+5pv [color=red]♥[/color]
voi jee, nyt se on jouluaatto ja pitäis jännittää niin pirusti... vaan eipä tunnu missään. Jospa se joulufiilis tulis päivän mittaan.
Täällä kolmas nettiriippuvainen, en edes kahvia kerkeä juomaan aamusta, ku ensin pitää sännätä pinolle kurkkimaan!
Oikein hyvää ja rauhallista Joulua kaikille!
Misuli ja Roope joka nyt lähtee aamukahville
Meillä meni aatto aivan niikuin aina..eli käytiin atto aamuna hautausmaalla viemäaaä enkelillemme kynttilä ja sen jälkeen ajettiin miehen vanhemmille syömään ja pukkia odottamaan.
Lapset olivat innoissaan.Jopa pikku neiti oli hereillä enemmän kun laki sallii;-)
Itselle ei muuta kuuluu kuin että mulla alkanut luut särkee aivan vietävästi.Ja olenkin joutunut särkylääkettä käyttään.En tiedä onko imetyksellä osuutta tai arpaa asiaan mutta aina sen aikana ja jälken särkee.Ja särkee just lluita ei nivelia ....:(
En tiedä mistä johtuu,laitoin asiasta oman aloituksenkin.
Jos jollakin ois jotain tietoa asiasta ...!
Kysyin myös neuvola lääkäilta mutta se katsoi mua kuin luulosairasta.
Kipu on sikäli pahaa sorttia ettei anna yölla isikiessä nukkua.
Ja särkylääkkeitä en imetyksen takia kokoaja haluaisi syödä.
Mutta eipä tässä muuta....nyt mennään koko perhe happi hypylle!
Andromeeda ja Martha.
Aah, nyt se on ohi... Jotenkin tuntuu helpottavalta kun saa vain olla nämä pyhät ilman hössötyksiä. Olin aaton pois koneelta - tiukkaa teki ;)
Olis muuten ihana nähdä millaisia vaaveja teillä on, pitäisköhän laittaa sellasetkin sivut... :)
Nyt iltapalalle ettei vaan vahingossa laihtuisi.
Pulleronah
*
*
Juu. Neuvolassa käytiin ja rintamaidolla tyttö kasvaa hyvin. Hyvä juttu, korvikkeita en haluaisikaan antaa kuin pakon edessä :) Muutenkaan siis se tuttipullorumba ei kiinnosta yhtään.
Yö meni hienosti taas! Pinja nukahti vähän ennen 23.00 (oli syönyt 22.15) ja heräsi seuraavan kerran 5.10! Sitten söi ja jatkoi taas uniaan. Ja aamulla 8.15 tuli sitten vähän nälkä, tai ei kai muuten olis herännyt ihan vielä silloin mutta esikoinen meni ja pisti valaistuksen päälle... ;) Kukas nyt sellaisesta tykkäis kesken unien!
Me taidetaan jo tänään laittaa pojan kanssa joulukuusi tuossa iltasella, kun mies on iltavuorossa ja huomenna ei paljoa kotona ehditä olemaan. Saa nähdfä pysyykö kuusi pystyssä, vai ehtiikö tuo vilpertti sen monta kertaa kaatamaan ;D
No eipähän ihmeitä, en nyt jaksa mitään kommentoida kellekään, on tässä kaikennäköistä hässäkkää meneillään.
[color=red]♥[/color] Emppu ja Pinja 2kk+3pv [color=red]♥[/color]