LOKAKUISET JOULUVIIKOLLA
PISTÄN NYT PINON PYSTYYN KUN EI OLLUT??
PALAAN PAREMMIN HIEROJAN JÄLKEEN.
ANNU
Kommentit (55)
Ei uskois tosiaan että jouluaatto on jo nuin lähellä, onko se ennen näin nopeasti tullut? Kohta meillä on 3kk:den ikäiset vauvatkin... Vastahan tässä oltiin isojen vatsojen kanssa, Emppu lähetteli " tsupeja" , Nasulilla kutisi, itse pähkäilin perätilaa jne.... :) *muistelee*
Pitäis lähteä tuonne kaupungille ostoksille, sain onneksi vaunujen pukkaajan mukaan kun tuo isukki ei ole oikein innokas sinne:)
Meijän neiti kun nuku jos ei vaunuja liikuta, ja kaikkiin pikkuliikkeisiin en viitsi vaunuilla mennä. Ja eipähän tule niin kuuma kun ulkona on...
Ja sitten menoksi..
Ei päässyt pankkiin(nordea) kun siellä päivitettiin sivuja :(
Pulleronah
Mulla on kurkku ihan sairaan kipeä... Lapsien flunssa on onneksi laantumassa! Voi kun saisi olla terve jouluna!
Meidän perheellä oli joulumieli tosi korkealla mutta sitten saatiin tietää että muutetaan upeaan asuntoon joulun jälkeen, niin joulu fiilis jotenkin katosi. Nyt pitäisi sitten metsästää se fiilis takaisin.
Meidän Jonne päätti syntyä syyskuun puolella, joten poika on perjantaina sitten 3kk. Oletteko ostelleet vauvoille joululahjoja? Me ollaan! Ostettiin lastentarvikeliikkeestä semmonen todella hauska puuhamatto missä on musiikkia ja kaikkia kivoja juttuja mitä jonne voi sitten tutkia. Sitten ostettiin kaiken näköistä pientä siihen lisäksi. Yksi tuttava pariskunta ei ostanut 4kk ikäiselle vauvalleen mitään... No jokainen tietysti tyylillään...
Eipä tässä muuta!
-Kii, Leevi ja Jonne-
Olipas se melkoista hulinaa, vaikka vieraita ei ollut kuin 17. Eilen sitten kävi vielä muutama tuttu ja ystävä rääppiäisissä. No onneks voileipäkakut saivat kyytiä, muuten olisivat jääneet pilaantumaan :) Täytekakkua on vielä jäljellä, haluaako joku??? :)
Kaikki meni muutensa hyvin, Roope tosin itkeskeli toimituksen aikana aika paljon. Onneksi papilla oli kuuluva ääni :)
Nyt on sitten itsellä vaan totutteleminen tuohon nimeen. Tottunut jo Roopea sanomaan pojuksi, niin sit yhtäkkiä pitäis sanoo nimeltä. No kyllä se siitä suttaantuu.
Päiväunien osalta viikonloppu meni meillä ihan plörinäksi. Ei yhtiäkään kunnon päikkäreitä koko aikana. Mutta yöllä poika onki sitten nukkunu 10-12 tuntia kahella syönnillä. Toivottavasti rytmi palautuu ennalleen.
Roope meinaa olla hieman tukkoinen, nenä ainakin tuhisee siihen malliin, että on hieman tukossa. Onneks ei mitään muuta ole. Tuo nenän tukkoisuus saattaa kyllä johtua ihan kuivasta sisäilmasta.
Joululahjoista: me ei olla vielä ostettu Roopelle mitään, saa nähdä innostuuko isukki sitten jotain pojalle ostelemaan. Jos oikein arvaan niin sieltä saattaa tulla sitten pojalle x-box tai autorata jotta isillekin olisi lahjoista jotain iloa :) Nää ristiäiset sattui nyt niin lähelle joulua, että poika on kyllä saanu ihan mukavasti jo lahjoja. Ja varmasti isovanhemmat ja muut laittavat pojalle sitte vielä jotain. Vaatteet nyt ois ainoa mieleentuleva mitä voisin ajatella pistäväni pojalle pakettiin. Jumppamobile saadaan siskolta, se ois ollu yks joululahjaidea...
Joulutunnelmaa ei ole mulla vielä ollenkaan, no kaipa se sieltä tulee. Yleensäkään en ole mikään ennakkoon fiilistelijä. No jospa siihen auttais nuo 5 litraa glögiä tuolla jääkaapissa... ne kun saa naamariin, niin johan on kumma jos ei ala joulutunnelmaa oleen housuissa :)
Jaa, olikohan muuta? Niin, mitä te olette toivoneet miehiltänne joululahjaksi? pistetäänpä tällainen gallup pystyyn...
Vastaanpa itse, että listalla ykkösenä oli laatuaikaa miehen kanssa, sitten tais olla liuta koruja (olen koru, erityisesti sormusfriikki) ja sitten jotain tarpeellistaki tais erehtyä listalle :)
Kutsu käy, täytyy mennä
Misuli ja Roope
Täällä länsirannikolla on ollut kirpakkaa pakkasta, eilen oli yli -17 astetta ja nytkin taitaa olla - 15 astetta. Hui ja kääks. Meillä neiti nukkuu toppavaatteissaan tuossa kodinhoitohuoneessa vaunuissa ja ulko-ovi on hiukan auki. Pitää vähän hämätä pikkuista, että nukkuisi mukamas ulkona... :) En uskaltanut laittaa Mineaa ulos nukkumaan ja sisällä päikkäreistä ei oikein tule mitään.
Jouluviikko on tosiaan alkanut ja täytyy tunnustaa, että olen kyllä niin jouluihminen kuin vain voi olla. Ihanaa aikaa tämä joulunalusaika ja tietty itse joulu. MISULI kyseli joululahjatoiveista... Joskos tosiaan saisi laatuaikaa miehen kanssa, se olisi ihanaa. Ja koska tunnustaudun vaatefriikiksi, niin niitä sitten olen myös mieheltä toivonut lahjaksi. Niin, ja kiitos kakusta MISULI, otan mielelläni. NAM :)
Jepsistä, tunnelmallista jouluviikon alkua kaikille, palataan taas.
-joulutontut piipi ja Minea-
pikaisesti tulin minäkin pyörähtämään.
hih,_EMPPU,soitetaan nyt tosiaan urakalla joululauluja jotta saadaan kunnon joulufiilis!! *joulu on taas,joulu on taas..*
PULLERONAH:älä muuta virka,kyllä vaan aika rientää!minusta tuntuu että juurihan vasta kuumeilin,ja nyt on jo tyttö päälle 2kk..haikeaakin,eikö? :' )
apua,tajusin juuri lahjoista puheenollen,että auroralle ei ole vielä ensimmäistäkään pakettia!*nolona tunnustaa*
kyllä jotain hankimme,ehkä lelun tai vaatetta,mutta ei vielä mitään isoja juttuja,kun ei pikkuinen kuitenkaan ymmärrä.pääasia että tisu on lähettyvillä.. ;)
isommat sisarukset kyllä jo sitten ymmärtää ja odottaa vaikka mitä!
heille onkin jo lahjat hankittu..
mukavaa joulun odotusta kaikille!!!palaan taas viikon mittaan..
-nasuli ja aurora
[b]pulleronah:[/b] Hih, alkoi ihan naurattaa sun muistelot :D Varsinkin tuo Nasulin kutiaminen ;D;D Vaikka ei se varmasti hauskaa Nasulista ollut, mutta hassuja asioita sitä jääkin mieleen :)
[b]Kii:[/b] Ollaan ostettu vauvalle lahjoja. Vaikka eihän tuo mitään niistä ymmärräkään, niin silti on kiva antaa jotain, kun muutkin saa ;) Ja joka tapauksessa niitä juttuja tulis ostettua, miksei siis samalla laittaisi pakettiin :)
Toki ymmärrän myös heitä jotka eivät mitään anna. Vai ymmärränköhän lahjafriikkinä sittenkään....?! ;D
[b]Misuli:[/b] Kiitos täytskäristä ;-P
[b]Nasuli:[/b] Seuraavaksi lauletaan *..
Jouluyö, juhlayö...*
[color=violet][b]Ja kaikki muutkin mukaan! Nyt jokainen laittaa viestiinsä jonkin tietämänsä joululaulun, katsotaan montako erilaista sadaan kerätyksi :) Ja josko sitten olisi kaikilla jo se[/color] [color=red]jouluinen fiilis[/color]!![/b]
Ai niin ja mitä olen toivonut mieheltä? En oikeastaan mitään, kun hän oli aikeissa ostaa just sellaista jota olisin toivonutkin ;) Hajuvettä ja joku riipus (tai sit jokin muu koru). " Etukäteislahjaksi" sain jo yhden sormuksen, tosin valkkasin sen kyllä itse :) Ja siksi se on etukäteislahja, kun se eksyi sormeen eikä viitsitty sit enää pakettiin laittaa :D
Minäpä kysyn vielä että mitä te ostelette miehillenne? Musta miehelle on tosi hankala keksiä mitään. Ahdistaa isänpäivät ym. kun lahjan ostaminen on niin vaikeaa. Typerää antaa aina niitä iänikuisia sukkia ja kalsareita ;) No tänä vuonna ostin sitten MP3-soittimen kun sitä kerta niin paljon töissä tarvitsisi.
Emppu
EMPPU ja NASULI: Nyt olisi vuorossa *Joulumaa on muutakin kuin tunturi ja lunta...* Täällä on joululaulut soinut jo joulukuun alusta lähtien. Hih. EMPPU kyseli lahjoista miehelle. Minustakin miehille on jotenkin niiiiin vaikea ostaa lahjoja. Onneksi mieheni on myös itseni tavoin vaatefriikki, joten olen ostanut sille neuleen. Menen vielä huomenna katsomaan jotain vähän pienempää, joka olisi sitten niinku Minealta iskälle.
Jatketaanhan joululaulujen laulua ja joulufiilistelyä. Moiiiiiii.
-piipi ja Minea taasen-
ei ole taas jaksanut oikeestaan edes käydä lukemassa pinoa..
joulu-lahjat olen saanut hankittua onneksi kaikki..
Aadallekin ostettiin puuha-matto ja jotain vaatetta..ne olisi joka tapauksessa ostettu, kuten jo joku mainitsi ne oli sama laittaa pakettiin..ja vanhin tyttö olis varmaan ihmetellyt jos Aada ei olisi mitään saanut..
joululauluista ainut mikä soi päässä menee jotenkin näin -joulu kellot riemun tuovat tralalalalaalalallalaa-
tytöt katsovat disneyn Bellen lumottua joulua..sieltä kuuluu toi kipale..
jotenkin tuntuu kyllä vajavaiselta tämä joulun alus..jospa se fiilis sit viimestään aattona ilmestys..
kyllä tosiaan aika kuluu siivillä..reilu 2-kk vauvallakin jo ikää..
viikonloppuna Aada jo ryömi mittari-madon lailla eteenpäin..ei tietysti kovinkaan pitkää matkaa..mut kuitenkin..
keskimmäinen tyttö lähti ryömimään vasta 9-kk.n ikäisenä..
saas nähdä miten Aada innostuu..kovasti kyllä sylissäkin jo istumaan nousee..
ei yhtään selällään viihdy.,.
mutta nyt taas tunnutaan ruokaa huutelevan..
oikein hyvää ja rauhallista kaikille lokalahjoille perheineen
toivottelee äippäli ja tytöt
Täällä ollaan myös valmistauduttu jouluun hankkimalla joulumusiikkia ja muutama joululahja pienokaiselle. Sitteri pitäisi vielä käydä ostamassa mutta sitten alkaa pienen lahjat olemaankin jo kasassa. Vielä ei ole mitään älytöntä joulufiilistä, mutta eiköhän se tuossa perjantaina ala tulemaan kun pääsee rauhottumaan viikonlopun ja Joulun viettoon.
Joulusaunaan, glögi kuumaksi ja joululaulut soimaan niin eiköhän sitä ala pikkuhiljaa sitten joulutunnelmaan virittäytymään. Vähän on suruakin tässä joulussa kun miehen mummo kuoli tuossa sunnuntai aamuna niin se tietysti tuo tähän jouluun oman haikeutensa. Mutta onneksi tuo pikkupirpana tuo lohtua ja iloa. :)
Mieheltä toivoin Tresòrin hajuvettä, mutta kun Stockan kortilla siitä sai 10¿ alennusta niin ostinkin sen tuossa sitten jo itse.. Jos mieskin sitten ostaisi itse itselleen lahjan, joka sinänsä olisi myös järkevää koska hän toivoi uusia kenkiä.
Mä laitan soimaan " On Marialle syntynyt poikalapsi" joulubiisin, vaikka tyttöhän Tälle tuli. :)
Joulurauhaa teille kaikille!
T: Maria & Dina 2kk 12pv.
En olekaan aikoihin kirjotellut, harvakseltaan kyllä lueskellut näitä kuulumisia.
*Tähden, tähdistä kirkkaimman, näin toivoisin loistavan.....*(Vesa-Matti Loirin laulamana, kiitos!) =D
2kk neuvolakin oli viime viikolla ja Jessellä meni jo 6kg rikki. Painoa 6200g ja pituutta pari milliä vajaa 60cm, pipo 41. Aika jössikkä! Ei oikein muistais, et se on vaan 2kk, kun on niin tomera kaveri jo. Oikea kuulamörssäri...;p
En oo tosiaan koneella paljoa ollut, kun ukko on notkunut kaiket päivät tässä pokeria pelaamassa (leikkirahasta, onneksi!)...asiasta on keskusteltu ja mökötetty. Saa nähdä joko meno muuttuu...*ärhentelee ja pui nyrkkiä*
JOULUSTA, vietättekö kotona joulua vai kyläilettekö? Onko paljon väkeä viettämässä samassa paikkaa? Me vietetään vuoro jouluin meillä ja mun vanhemmilla. Tänä vuonna siis meillä ja meille tulee molempien vanhemmat, miehen sisko poikansa kanssa ja mun mummoni, eli 8hlöä+pari ipanaa. Onneksi on laatikot tehtyinä jo pakkasessa ja kinkku haettiin eilen. Jälkiruoan (jäädykkeen) tein eilen kans pakkaseen valmiiksi. Ei siis stressiä sen suhteen. Vaikkakin ehdin kyl stressata ihan omaksi ilokseni, kun pitäs olla taas kaikki ihan vimpan päälle onnistunutta. (perfektionisti!)
*imetän täs samalla...*
Miehelle mulla on aina samat joululahjatoiveet:
hoitolahjakortti(kampaajalle, hierojalle, kosmetologille)
koru
hajuvesi
Saa ite valita tietty jotain muutakin, mut noi on varmoja nakkeja!
Harkitsen täs just jos menis ekan kerran jumpalle illalla. Ois Tehosteppiä tarjolla...hmn. Lenkkiä olen jo juossut 20-45min. ja eilen kävin luistelemassakin. Vielä ois 4kg karistettavana 20kg:stä raskauskilosta
Jälkitarkastuskin oli 2kk neuvolan kans yhtäaikaa. Oisin halunnut ehkäisykapselin, mut lekuri haukkui sen lyttyyn. Sit oisin halunnut hormonikierukan, mut tais olla lekurilla kiirus, kun sit kauheesi suositteli ja lopulta lykkäs mulle minipillerit kouraan, et kokeile noita 6kk ja soittele sit perhesuunnitteluun, jossa hoidetaan jatko. Ei mitään ohjeita pillerien suhteen. Kotona vasta tuli mieleen, et koskahan nää voi alottaa, kun ei oo menkat alkanut vielä ja täältä palstoilta löysin muiden vastauksia, et saa aloittaa saman tien. Onneks ei tarvi siihen lekuriin enää törmätä...:/
EIpä sit kai muuta. Taidan mennä jääkaapille...=)
Joulun odotusta ja piparin tuoksua kaikille!
jane & jesse 2kk
Petteri punakuono, oli poro nimeltäääään... ;)
Aaaapuva, tosi reipas oot kun jaksat lenkkeillä ja kaikkea. Itse en ole aloitellut mitään.. *syö Misulin kakkua* :) Nooh, josko sitä ensi vuonna, heh.
Piipi: Olitkos se sinä joka kyselit?? Eli joo olin satakunnan keskussairaalassa, poika leikattiin sitte maanantaina 17 pv. Juu ja ne " käynnistys" pillerit oli ihan jauhoa vaan. Ei niistä tullut kuin pää kipeeksi, ovat kuulemma mahakatarilääkettä, eli mein mummo syö samoja... Oletkos sinä se vaalea herttainen nätti tyttö jolla käynnistettiin selittämättömien ylävatsakipujen takia? Olitte perhehuoneessa ja juteltiinkin käytävällä nyytit sylissä??
Mulla oli paljonkin sanottavaa, mut kirjoitin pitkän pätkän päivällä ja se katosi jonnekin netti avaruuteen, harmittaa vietävästi.
Joululahjoista: Me ei varsinaisesti osteta Aleksille mitään, hommataan sitte aina tarpeen tullen. Varmaan nuo muorit ostelee...
Mulla alkoi soimaa JOULUMAA päässä, joulumaa on ihmismielen rauhan valtakunta jne. Arja Korisevan laulamana. Mahtava ääni hällä.
Olikos se MUTUlla kova flunssa? Koittakee juua lämmintä ja mennä peiton alle (mikäli se nyt on mahdollista)
Kaisa: Mulla on täysin sympatiat sun puolella, meillä mies on välillä oikee *askapää. Mulla usein nykyään suru puserossa ja itken ja mies vaan kysyy et mitä sä nyt taas kiukuttelet. Ei viihdy kotona ollenkaan, tänäänkin lähti aamu kuudelta ja ei vielä ole kotona. Pistää kyllä vihaksi. Nytkin olen mummilassa Aleksin kanssa kun en jaksa kotona yksin olla. Tai no niin pojan kanssa, mut eipä hänestä paljoo seuraa ole kun nukkuu ja syö vaan.
Tänään on ollut ihme kitinä päivä. Mä olen imettänyt, poika nukahtaa, vien sänkyyn, 15min, alkaa huutaa, otan syliin, rauhottuu, laitan sitteriin, huuto alkaa, menen viereen niin et näkee mut ja kuulee äänen, huuto loppuu siihen. Osaatteko sanoo onko tää nyt jotain seurankaipuuta/äitiriippuvuutta tms. vai mikä mein kilttiä poikaa vaivaa. Aina on viihtynyt sitterissään ja nukkunut hyvin päikkärit.
Oletteko muut laittaneet 2kk vauvaa ulos -15 asteen pakkasilla? Ja mitä silloin päälle? Neuvolassa kun sanottiin -10 astetta raja, mut Aleksi ainakin nukkuisi paremmin ulkona. Olen ajatellut että jos kaikkien muiden vaatteiden lisäksi laittaa lampaan taljan vielä ympärille ja makuupussiin ni kai se nyt riittää??
Juu totta, et me lokakuiset ollaan NIIN ihanaa porukkaa, kukaan ei hauku toista ym. Jos olisin tonne yleisesti laittanut et mein 2kk poika menee yökylään ni haukut olis tullut. Muuten teki erittäin hyvää mein kahdenkeskinen lauantai ilta. Puhuttiin asiat selväksi, mä lupasin olla valittamatta ja mies olla enemmän kotona. Mä olen toteuttanut oman osuuteni mut mies ei tosiaan ole vieläKÄÄN kotona. Meillä on oikeesti mennyt tosi huonosti. Toivon todella ettei tässä nyt tarvii mitään radikaalia alkaa tekee. Niin asian viereen meni, teiltä voi kysyä kaikkee ja annatte hyviä neuvoja ja niksejä. Ei sitä näin esikoisen kanssa tiedä mitään etukäteen.
palaillaan taas
annu ja Aleksi 2kk ja2pv
Pitkästä aikaa pinoutumassa.Kiirettä pitää kahden lapsen kanssa.
Hyvin on vauvan kanssa mennyt.Miskalla oli 6 vk neuvola vähän aikaa sitten, ja mitat oli paino 5180 g,58 cm ja pipo 39 cm.Itselläni oli myös jälkitarkastus.Kaikki hyvin äidillä sekä Miskalla.Meillä vaan on hieman erikoinen neuvolalääkäri.En saanut e-pillerireseptiä, koska neuvolalääkärin vakaumus on " Luoja antaa, Luoja ottaa" .:roll.Vähän harmittaa, että joudun sitten erikseen " juoksemaan" muualle lääkäriin, kun olisi tuossa hoitunut niin helposti..:(.Ajattelin antaa hieman palautetta ylemmälle tasolle, että voiko oman vakaumuksensa takia, ettei salli e-pillereitä kieltäytyä kirjottamasta reseptiä ?!
Miska on kova poika seurustelemaan, viihtyy hyvin sitterissä leluja tai ympäristöä katsellen, tyytyväinen ja aurinkoinen eikä oo kärsitty massuvaivoista.Kääntyy masulta selälleen,kuolaa kovasti.lelut menee suuhun.Yksi hampaanalkukin on alhaalla(oli jo syntyessä!) !
Valvoo aika paljon näin pieneksi.Ei ole vielä rytmiä.Siksi en ole päässyt ilman Miskaa oikein mihinkään kun on täysimetyksellä.Nukkuu yleensä 12h yöunet ja herää siinä yhden kerran syömään n.04 aikoihin.Että yöt menee hienosti.:)Päiväunia nukkuu yleensä vaan 1x 2½-3h ja 1x 1-2h.Joskus jää toiset unet tosi lyhyiksi.
Mies osallistuu meillä hyvin Miskan hoitoon, mutta on se aika raskasta välillä kun itse on niin " kiinni" vauvassa ja ei kauheesti pääse tallille ponia hoitamaan ja ole omaa-aikaa, kun Miska nukkuu niin taas esikoinen haluaa mun huomion.
Mä en oo uskaltanut nukuttaa ulkona yli -10c pakkasessa.Meillä on lampaankarva vaunujen pohjalla, sitten lämpöpussi,makuupussi ja vaunujen päällinen ja vielä suuaukon edessä viltti.Oon vähän hysteerikko kai, mutta on Miska pysynyt terveenä.
Onkos monilla itkuhälytin käytössä ?
Jaksamista kaikille pikkuisten kanssa ja mukavaa joulunodotusta !
ponnyt ja Miska pian 2 kk
kirjoitin pitkän romskun,tyttö kainalossa...ja kaik män bittitaivaaseen!!
Joululaulu:TONTTU *huoks*
Oikeen rauhallista joulunalus viikkoa kaikille mammoille!
Waimo72 & Hanna 2kk 5pvä
kiitos annu77(vai mikä se oli, sama pää jne...), en muista olenko sitä tänne kirjoittanut, että on flunssa ;), mutta onhan mulla ja kovasti haluaisin siitä toipua, että jouluruoat maistuisivat paremmin.
Hassua, minulla on ihan vauvakuume...tai ehkä raskauskuume, kun se oli niin kivaa se raskaana olo (meni niin hyvin) ja synnytyskin vaan hups ja vauva oli siinä! Oih sitä tunnetta...niisk.
Joulua tännekin kiitos rintaan lisää!Olen aina ollut ihan jouluihminen, mutta kaksi viimeisintä joulua on jostain syystä ollut ihan mälsiä eikä ollenkaan joulumieltä. Ehkä täytyy alkaa luomaan niitä kunnon jouuperinteitä itselleen. Miehen vanhemmilla on aina tosi tylsää ja siellähän se mieli häviää viimeistään. Onneksi nyt ollaan kotona! En tosin jaksa mitään laatikoita itse tehdä...enkä oikein mitään muutakaan. Torttuja ja pipareita kyllä ;)
Meidän neito oli eilen siinä pneumokokkirokotteessa. Lämpö nousi illalla 38:in ja laitoinkin tuonne oman aloituksen siitä, että MITÄ SÄRKYLÄÄKETTÄ ANTAISITTE, kun neiti vasta 5300g ja alle 3kk? Panadolia ei suositella alle 3kk ja burana on alkaen 6kg. No, kuume ie noussut ylemmäs ainakaan vielä. Mutta tutkimus itsessään oli Pinjalle aikamoinen koettelemus - huusi alusta loppuun kokoajan.
Rinnallakin meillä raivotaan taas. Väliin oli ihan seesteistä muutaman päivän, mutta nyt sitten on aloitettu taas mihin vuorokauden aikaan tahansa. Yritän vähän pumppailla ennen syöttöä, ettei ruiskuis niin lujaa, mutta...ei taida auttaa. Muutamien viikkojen iltakitinät lienevät johtuneen siitä, että emidän pienelle vauvallemme on puhjennut etualahampaat! Kaameaa, nyt jo...tai ties millon, kun en oo tajunnut katsoa. Ekalla puhkes vasta 6kk...
Mut nyt jätän teidät rauhaan. Rauhallista joulun odotusta kaikille!
Mutu ja Pinja 2kk2vkoa
p.s.Onko pääkaupunkiseutulaiset ajatelleet tavata koskaan? Olis oikeastaan aika hauskaa...jos joskus ylipäänsä ehtisi. Ja olen muuten jo ihan toipunut huonoista rintareppukaupoista ;)
Meiltä myös kuulumisia. Viime viikolla alkoi jonkinlainen masennus iskeä pahasti kun mies työmatkalla ja lähdinkin äidilleni lepäilemään lasten kanssa. En tiedä tulikö nukuttua hirveästi enempää, mutta esikoisella oli kivaa ja vähän sai levättyä kenties edes. Kotona sitten taas sama arki.
Esikoisella 2v1kk on hirveä uhmakausi, mustasukkainenkin ja kateellinen on kuin mikä ja heittäytyy pikkuvauvaksi koko aika.
Eikä nuku päiväunia välillä millään, eilen puin rimpuilevana ja huutavana ja pistin rattaisiin, ja sitten ulko-ovella mennessäni sain itsekin jonkin hermoromahduksen kun mies oli hajottanut valmiiksi laittamani roskiskasat. No, roskat jäi sitten viemättä. Lenkkeily helpotti ja lapsikin nukahti parin sadan metrin jälkeen. Vauva jäi siis kotiin kun oli pakkasta sen verran paljon. Ihan hirveää välillä siis meillä. On kyllä ny käynyt monesti mielessä, että miks piti tehdä näin pienellä ikäerolla lapset?! Esikoiselle ei tunnu vieläkään jäävän aikaa tarpeeksi, kun olen yksin lasten kanssa 10-12h päivässä - mies töissä yleensä siis pitkiä päiviä. Ja vauvakin huutaa kaksi kertaa päivässä (kakkaa?) tunnin pari kerralla, sopivasti päiväuniaikaan ja yöuniaikaan, siis aloitukseen. No pari yötä enää niin taas mummolle hoitoon koko konkkaronkka.
Joululauluista: Sinivuorten yö
Joululahjoista: meillä on 3-4 pakettia vauvallekin, vaatteita ja pari pehmolelua. Puuhamatot ja muut sellaiset on ostettu jo muuten.
Oikeastaan nuokin lahjat tuli hankittua vain siksi kun esikoinen saa paljon paketteja, että ei jää vauva sen huonommaksi. Esikoisen aikana (oli 1kk kun oli joulu) ostettiin paljon kaikkea. Ja sama 1-vuotiaana, nyt tuntuu että rojua ja kaikkea on riittävästi, eikä vielä ole 3v tai 4v täysi, että voisi ostaa jotain ihan uutta ikärajallista lelua.
Uhmaikäisen pää on niin sekaisin, että tuhoaa ja syö vaan kaiken kuitenkin, ja imettäessä ei paljon ehdi vahtia tarpeeksi, siksi siis noudatamme todellakin lelujen ikärajoja aika säntillisesti. No, jotain tusseja saa kyllä käyttää valvotusti kun vauva nukkuu. Eli siis 2-vuotiaammekaan ei saa tänä jouluna kuin 5 tai 6 pakettia, kun joka vaate on eri paketissa. Mummoilta kyllä tulee lisää varmasti. Itsellä ei lahjatoiveita ole, meillä ei aikuiset saa ja jaa yleensä lahjoja. Mies saattaa jotain timanttikorua kyllä antaa silti.
Joululaulua: Varpunen Jouluaamuna - Vesa-Matti Loirin esittämänä, tuli ekaks mieleen.
itkuhälyttimestä: meillä on käytössä kun Roope nukkuu ulkona (eli harvoin) tai sitten ku poika on jo nukkumassa ja itse ollaan saunassa.
Viimeyönä tehtiin meillä uus ennätys, Roope nukkui 00.00-07.30! Eikä syönyt välillä lainkaan. Klo 23. oli syöny edellisen kerran. Meinasin säikähtää, et enkö herranen aika ole herännyt kun poika on nälkäänsä itkenyt, vaan eipä tuolla ollu vielä puoli kasiltakaan mitään isompaa hätää, onneks!
Sitten ysin jälkeen simahdettiin jo ekoille unille, äsken kävi taas tankkaamassa ja taas taidetaan uinua tuolla omassa sängyssä... taitaa ottaa nyt takaisin niitä menetettyjä päiväunia viikonlopulta.
Mitä olen ostanut miehelle: Talvikengät, isäntä-brodeerauksella olevan kylpytakin ja sitte cd:tä. Musiikilla ja ilman.
Joululahjat pitäs alkaa paketoida, siinäkin oma hommansa.
Joku kyseli et uskaltaisko laittaa ulos -15 asteen pakkasessa nukkumaan? Kyllä voisi mulla jäädä laittamatta... ku en tosiaan tiedä koska on tarpeeks päällä, tai milloin liian vähän. Roope on kyllä melkoinen kuumakalle, öisinkään ei huoli päälleen peittoa, pelkällä pussilakanalla nukkuu, kunnes potkii senkin pois.
Liikkuuko teillä vauvat yön aikana sängyssä? Roope onnistuu siinäkin. Illalla laitan sen sänkyyn ihan yläpäähän nukkumaan. Aamulla herran löytää puolesta välistä sänkyä ja parhaimmassa tapauksessa jalatkin on nostettu pinnojen päälle, et saa rupsuteltua paremmin :)
Joo, mut nyt voisin lähteä juomaan nuo palaneet kahvin jämät... nam...
Misuli ja Roope liki 7 viikkoa
" Heinillä härkien kaukalon, nukkuu lapsi viaton..." hoilotellaan vaikka sitä lähenevän julaftonin kunniaksi :) Nyt alkaisi olla joululahjat ostettuna ja saisi alkaa odottaa lähenevää aattoa. Kävin tänään ostamassa vauvalle Adidaksen verkkariasun lahjaksi ja muuta ei sitten meiltä tulekaan Juhanalle paitsi ehkä valokuva-albumi. Sukulaisilta ja kummeilta lienee jotain tiedossa.
Ja Galluppia pukkaa eli mitä ole toivonut mieheltä lahjaksi? Mulla ei ole ollut mitään erityistä toivetta mitä olen nyt pitkin vuotta vihjaillut että olisi kiva mennä kampaajalle. Mä olen viimeeksi käynyt kampaajalla varmasti 3 vuotta sitten. Mulla on tällainen ylipitkä (liki peppuun asti) blondi-look niin ei sen tasoittamisessa kampaajaa olla tarvittu. Nyt vaan haluaisin repästä ja ottaa siihenvaikka raitoja. Ohhoh kappas kun lähti aihe sivuraiteille :D Joo itse olen ostanut miehelle vatimattomasti vaatekappaleen ja suosikkijääkiekkojoukkueensa logolla varustetun mukin :)
MISULI jos sitä täytekakkua vielä on niin tänne vaan :D
MARI@LOKAVAAVI sinnepäin osanotot miehen mummun kuoleman johdosta :( Niin se elämä menee, vanhat lähtee ja uusia syntyy. Julmaa mutta totta.
Me vietämme joulun anoppilassa Seinäjoella jonne lähtö lmeisesti perjantaina. Oma äiti lomailee edelleen Karibialla. Ihana päästä valmiiseen herkulliseen joulupöytään. Minä vietän synttäreitäni kanssa siinä samalla jouluna niin tulee juhlittua kaikki samaan aikaan :) Mä elättelen toiveita että jouluna pääsisi luistelemaan jos vain Seinäjoeltä jäätä ja lunta löytyy :)
Niin ja enpä voinut olla huomaamatta miten omituisia terkkareita Suomen maasta löytyy. TIIKERIKALA ja PONNYT no huh huh :D
ANNULLE oikein paljon voimia miehen kanssa! Pidän teille peukkuja pystyssä.
MUTU ehdotti pääkaupunkiseutulaisten tapaamista. Minä olisin ainakin kiinnostunut joten jos muitakin vapaaehtoisia löytyy niin järkätään treffit ilman muuta :)
Sitten loppuun vielä meidän jäbän neuvolakuulumisia eiliseltä. Pituus 57cm ja paino 5655g ja pipo 39,5cm eli aika jäpikkä tää meidän reilu 5- viikkoinen :) Th sanoi että mammalla taitaa olla aikamoiset kermamaidot tisseissä ja niin kai sitten. Ihana makkara kyllä tuo meidän Juhana *pussss*
Ihanaa joulunodotusta kaikille teille toivoo
Sinilainen ja Juhana huomenna 6vkoa
Onko jouluun OIKEESTI enää viisi yötä?!? Miten ei oo yhtään sellanen fiilis? Äkkiä joululaulut soimaan *
* ja luntakin vois vähän enempi tulla... :)
Nyt ollaan kahtena iltana saatu Pinja jo ajoissa yöunille, tosin ekan 30min unipätkän jälkeen se aina herää ja sit pitää jonkin aikaa nukutella (laittaa tuttia ym.) mutta sit lopulta se hoksaa että " jahas, nyt on siis nukuttava" :)
Esikoisen uhmiskin on taas pysynyt aisoissaan, ji-huu! Ei känkkäile enää lainkaan niin paljon ja päivät menee oikeestaan ihan kivasti :)
Mutta nyt tarvii lopettaa jo, tuli aikas omanapainen juttu tällä kertaa..
[color=red]♥[/color] Emppu ja Pinja 2kk [color=red]♥[/color]