Minkälaiset kierrot teillä on ollu synnytyksen jälkeen?
Siis ongelma on se että mulla on aiemmin ollu aina 28 päivää kierto. Nyt edellisen synnytyksen jälkeen on ekaa kertaa kierrot jotain ihan muuta. Eka kierto oli 32 päivää ja toka kestikin sit jo 39 päivää. Nyt on kp 42 menossa mut testiä en viitti vielä tehdä kun viimeksikin kierto kasvoi edellisestä 6 päivää...
Miten teillä muilla joilla kierrot ovat menneet synnytyksen jälkeen sekaisin niin kierrot ovat menneet? Onko kiertojen pituus kasvanut joka kerta ja kuinka pitkään? Jostain oon kuullu et vois olla jopa yli 50 päivän kiertojakin???
Kommentit (6)
Mulla on ollut nyt menkat 7-8 kertaa synnytyksen jälkeen ja on mulla aina ollut runsaat, mutta tää on jo jotain älytöntä. Kierto on kyllä periaatteessa noin 26-28 päivää, mutta tiputteluvuotoineen menkat kestää 2 viikkoa aina putkeen eli 2 viikkoa taukoa ja 2 viikkoa vuotoa, josta noin 5 päivää runsasta. Jipii! Terkkari sanoi tiputtelun johtuvan imetyksestä ja hormonitasapainon heittelyistä. Mutta siis kierron pituus on säilynyt ennallaan.
Lopetin imettämisen kun poika oli 8kk (tai siis pikkuherra lopetti ; ) ja menkat alkoivatkin siitä sitten n. kk päästä. Kierto on 40pv:n molemmin puolin ja vuoto on niukkaa. Gynekologini ei pitänyt asiaa mienkään erityisenä ?!?
Mulla taas kierto lyheni. Ennen lapsia kierto oli 28 pvää ja lasten jälkeen enää 26. Ja nyt vajaa vuosi kierukan laiton jälkeen mun kierto on n. 23 päivää. Saa nähä mitä se on jos ja kun kohta otan kierukan pois.
Mulla alkoi kuukautiset pojan ollessa 6kk ikäinen. Ensimmäinen kierto oli hurjat 54pv. Seuraava lyheni 37pv ja sitten alkoikin tulla 28-29pv.n kiertoja. Eli tuohon normalisoitumiseen meni aikaa 4kk.
oli eka kierto 34pv, toka oli 32pv ja sen jälkeen ehti tulla parit 27pv:n kierrot. Minulla kesti siis pari kuukautta ennen kuin normalisoituivat:)
Huono olen tähän itse vastaamaan, kun vasta kahdet menkat olleet synnytyksen jälkeen. Väli oli muistaakseni 43. Toivottavasti tämä kierto ei olisi yhtä pitkä...