KP 15 ja täti tuli taas!!!MITÄ TÄÄ ON?
Mulla on kierrot olleet tosi säännölliset aina (26-27 päivää).Mennyt viikko pupuiltiin ahkerasti kp 9,11,12,13 ja 14 ja seuraavana päivänä eli kp 15 alkoi ensin niukka verinen vuoto joka jatkui niukkana vielä eilisen mutta nyt kp 17 ja ihan oikeilta menkoilta vaikuttaa. Maha juilii niinkuin normaaleissa menkoissa ja vuoto on aika runsasta. Mitä tää nyt on? Joku hormonihäiriökö.!!!Enpä usko että mikään keskenmenokaan, koska tein raskaustestin kp 10, ihan sen takia, koska edel. menkat oli suht niukat
ja esikoista odottaessa mulla oli ns. yhdet valemenkat. Onko kellään ollut vastaavaa? Onko keltarauhasella jotain osuutta asiaan? Oviksen olin bongaavinani kp 11-12(limat ja nippailut).
Kommentit (4)
kiva kun viitsit kommentoida. Tänään siis kp 18 ja vieläkin vähän vuotaa ja menkkamista jomotusta on myös. Mulla on joskus ollut pari kertaa ovisvuotoa aikaisemmin, mutta silloin kyllä oli ihan vaan vaaleanpunaista limojen seassa vähän ja kerran vaan veriviiru. Joten lähinnä tää vuodon määrä hämmästyttää.Saattaa kuiteski olla, että kierto on mennyt siitä syystä sekaisin, kun tosiaan viime menkat oli niin niukat, ehkä ei vuotanu kunnolla loppuun ja ovis (tai runsas " pupuilu" )sit laukaisi suuremman vuodon.Samaa mietin minäkin, et voiko tällasesta kierrosta yleensä raskautua, harmittaa niin vietävästi kun just viime viikolla oikein " panostettiin" raskautumiseen kunnolla :)Nyt vaan täytyy odotella, et alkaako ne menkat sit taas kahden viikon päästä vai alkoiko tästä nyt sit uus kierto-Huoh.
mutta mitäs jos ne edelliset " menkat" , jotka oli niukemmat, olikin ovulaatiovuotoa? Jos jostain syystä olisi tällä kertaa kierto mennyt pitkäksi. Eikös nyt sitten olisi kp 15 sopinut kunnon menkkojen alkuun, kun ne kerran alkaa yleensä noin 14pv oviksesta?
Tuli vaan mieleen kun luin kirjoitustasi =)
Just tuossa ovulaation aikana (ovis varmistettu tikuttamalla) pupuilun yhteydessä vuotoa tuli sen verran, että mies pelästyi pahemman kerran. Mitään kipuja mulla ei ollut siinä, mutta jälkikäteen vähän jomotteli. Vuoto oli sellainen ryöpsähdys, ihan siinä heti tuli kirkastakin verta ja se, mitä sen jälkeen tuli, oli ruskeata. Sitä tuli siteellinen, mutta osahan siitä oli tietenkin spermaa niin että määrästä on paha mennä sanomaan. Ajattelin senkin takia vastata, että mulla oli syyskuussa tuulimunan kaavinta että josko johtui siitä tuo vuoto, kun muutenkin on vähän sekaisuutta kierronkulussa ollut.
Raskaaksi en tuossa kierrossa tullut, mutta se nyt ei monen vuoden jälkeen ole mitään erikoista. Toivottavasti sulla on parempi tuuri!
oli varmaan kuitenkin ovulaatiovuotoa, joka yleensä on ihan normaalia. Itsellänikin oli tässä kierrossa vuotoa noin 3 päivää ovulaation aikoihin, aluksi oli sellaista ruskeata " vanhaa verta" ja sitten tuli vähän kirkastakin. Ja ovulaatiokipujakin oli, aivan karmeita. Tämä on mulle myös ihan uutta, ennen ei ole tällaista ollut. Synnytys ja keskemeno(t) voivat myös pahentaa " ovulaatio-oireita" . Itse tässä mietin, että voikohan tuollaisesta kierrosta ylipäätään tulla raskaaksi, jossa tulee vuotoa. Vuoto voi johtua kystasta tms.:kin, mutta todennäköisesti on kyllä aivan normaalia kierrosta johtuvaa.
Itse hain tietoa sekä täältä sivustolta että googlella hakusanoilla: ovulaatiovuoto, ovulaatiokipu/-kivut, välivuoto ja löytyi kyllä aika paljonkin tietoa. Myös noita hormonijuttuja. Ovulaation aikaan siis eri hormonien määrä muuttuu voimakkaasti.