Terolut
Mulle lääkäri määräsi Terolutteja kierron tasaamiseksi kierron 15-25 väliseksi ajaksi. Mulla ovulaatio tapahtuu vasta 20 kp tienoilla, jos yleensä tapahtuu.
Onko jollekkin toiselle määrätty eri ajaksi. Lääkäri ei osannut vastata kun kysyin, että onko ovulaation jälkeinen aika liian lyhyt, kun ovulaatio näin myöhään.
Kommentit (10)
Hei!
Kiitos kun vastasit kysymykseeni.
Mulla on yleensäkin pitkä kierto ja juuri laihtumisen vuoksi muuttui vain pidemmäksi. Itsekkin epäilin, että ovulaation jälkeinen aika jää liian lyhyeksi, jos se on alle 10 päivää. Nyt jätin pois koko terot ja ajattelin että jos kokeilisi homeopaaattisia tuotteita, kun muutama vuosi sitten ainakin tehosivat.
Hei Omppu!
Mitä homeopaattisia tuotteita olet syönyt?Meillä 3 lasta yritetään.Eka tuli luomusta,yritystä oli 6kk.Toinen tuli clomeilla.Nyt olen syönyt 3kk clomeja tuloksetta.Clomit aiheuttaa mulle tiputteluvuotoa.Ja sille ei kuulemma voi mitään.Minä olen syönyt teroja myös kun mulla oli vuosi msitten tiputteluvuotoa,mutta ei niistä ollut raskautumiselle apua.
Minulla oli myös pitkäkierto silloin ennen ensinmäistä (ja ainutta) lasta (tai on se nytkin pitkä). Söin clomien lisäksi teroja ja juuri noilla samolla päivillä kuin sinäkin. Tuloksena oli ennenaikaisia keskenmenoja 3kpl jonka jälkeen terot vaihdettiin lugesteroniin (myös keltarauhashormooni, mutta vähän " ärtsympi" ) ja samalla tämän hormoonin ottamista siirrettiin muutamalla päivällä (muistaakseni kp19- ja sitten poikamme saikin alkunsa ; D ) Eli jos kierto on pitkä, niin tuo keltarauhashormooni ei riitä hedelmöittyneen munasolun kiinnittymiseen asti, kun sen ottaminen aloitetaan jo kp15 (minun teoriani)
Olen käyttänyt sepia officinalis d-12 jo kahdessa eri raskaudessa, mutta nyt ei näytä riittävän se mulle, koska kierto edelleen pitkä. Soitin homeopaatille, joka puhui Pulsatillasta. Auttaa myös kuulemma näissä hormoni asioissa. Mulla kierto ennen lyhentynyt tuolla sepialla aivan normaaliksi eli 30-31vrk / kierto.
Pulsatillaa on käyttänyt joku muukin, jos etsit hakusanalla esim. pulsatilla, niin sillä löytää jotain muistaakseni.
Onnea yritykseen!
Lugesteronia (jonka sain Terojen tilalle - eli tämä vähän vahvempi keltarauhashormooni) söin siinä " tärppikieroksessa" juuri noina 19-29 päivillä (jos nyt muistan oikein). Nyt siis yritetään luomusti, kun poika on vähän yli 1v. Gyneltäni sain kyllä jo Clomifeeni kuurin (en edes pyytänyt, kirjoitti automaallisesti). Keltarauhashormooni reseptiä en saanut (eli Tero tmv.) kun hän sanoi että sillä voi olla jopa haittavaikutuksia Clomifenin kanssa yhdessä ?!? Plussa onnea myös teille! :D
Jäi tuo homeopatia vähän askarruttamaan. Eli nuo lääkkeet ilmeiseti juuri homeopaatti sinulle määräsi? Saitko ne häneltä vai jostain muualta? Minä kävin silloin ennen raskautta vyöhyketerapiassa ja en tiedä auttoiko se vai sitten ihan muut jutut ; )
Homeopaatti määräsi mulle, mutta apteekistakin saa esim. tätä sepiaa. Annostus voi vähän vaihdella, mulla oli 5 helmeä x 3 / vrk. Tätä sepiaa on olemassa vielä tehokkaampaakin. Kannattaa kokeilla.
nuorempana söin kuukausi tolkulla tuloksetta clomeja ja teroja 15-24päivä. Nyt kun vanhemmiten olen alkanut seuraamaan ovulaation ajankohtaa niin huomasin että ovuloin normaalia myöhemmin, eli 16-22päivä, kun otin asian puheeksi lääkärini kans hän muutti heti aiempia ohjeita ja käski aloittaa terot vasta 2-3päviää oviksen jälkeen. Tällä kiertoa siis tikutin oviksen kpvä17, ja aloitin terot kpvä20...ja plussasin kpvä28=)... minulla oli tällä kiertoa myös metformiinit eka kertaa käytössä, eli en tiedä kummasta plussa johtui mutta on toki loogista että ei teroja kannata aloittaa ennen ovulaatiota, joka monilla tosiaan saattaa olla myöhemmin kuin " normaalikiertolaisilla"
Mulla on yksi tuttu joka söi yhtä aikaa clomifeniä ja teroja.Tuli ekasta kierrosta raskaaksi mutta päättyi keskenmenoon viikolla 12.Odotti kaksosia.Eli kait ne sopii joillekkin käytettäväksi yhtä aikaa.Keskenmenoahan ei voi tietää et johtuko siittä et söi molempia yhtäaikaa.Mutta ei muuta ku plussa onnea kaikille ja hauskaa joulua!
Nimittäin itselläni on pitkä ja epäsäännöllinen kierto luonnostaan ja toisen lapsemme imetysaikana hormonini katosivat kokonaan ja laihduin kamalasti. Kun imetys loppui, kierto oli ihan sekaisin ja yleislääkäri määräsi minulle terot kiertoa tasoittamaan. Vauvakuume oli myös kova, vaan vauvaa ei terojen aikana alkanut kuulua, kierto kyllä lyheni ja tasottui. Kävin sitten myöhemmin omalla gynelläni ja hän sanoi, että jos minulla tavallisesti pitkä kierto, niin terot eivät ainakaan edesauta raskautumista vaan päinvastoin, ne kun alkavat heikentää sitä kohdun limakalvoa, kun erittävät keltarauahshormonia (muistaakseni). Eli jos ovista ei ole vielä ollut siinä vaiheessa, kun terot alkavat, on myöhemmin hedelmöityneen munasolun hankala kiinnittyä kohtuun. Jos taas ovis on ollut 14.pv, keltarauhashormoni avittaa sitä. (Tulin raskaaksi sitten samasta kierrosta, kun kävin tällä gynelläni.)