Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys keskenmenosta ja raskausoireista, erityisesti haahuille!

18.12.2005 |

Kuinka kauan raskausoireet jatkuvat keskenmenon jälkeen?

Eli olemme yrittäneet nelosta kesäkuusta lähtien. No toissa torstaina sain sitten sen kauan toivotun plussan ja tuhru alkoi lauantaina. Maanantaina alkoi sitten vuotamaan kunnolla ja viime tiistaina tuli iso klöntti, joka mielestäni oli sikiö. Mitään kipuja ei ollut.

Nyt siis raskauoireet jatkuvat. Selkäkipuja jotka liittyy kaikkiin raskauksiin aina vain pahempana, finnit kadonneet, hiukset kovettuvat ja klönttääntyvät kuivuessaan suihkun jälkeen, koko ajan nälkä, vilun väreitä, vatsa turvoksissa ja uusinpana oireena iltapahoinvointi. Nämä kaikki on mulle ihan normaaleita raskausoireita, paitsi tuo iltapahoinvointi, normaalisti aamuisin.

Ja kun kuitenkin haluan varmistaa asian, niin milloin voisin tehdän testin, joka näyttäisi negatiivistä jos todella meni kesken?

Joo, epäitoivoiseltahan tämä tuntuu, mutta kun toivoisin niin kovasti...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi kysymys sulle: oletko käynyt lääkärissä? Onko siis mitenkään todettu, että kohtu olisi tyhjä? Joskus käy niin, että kohdussa on ollut esim. kaksi alkiota, joista vain toinen on vuotanut pois. Samoin jotain muutakin verenvuotoa voi olla, vaikka kaikki olisi hyvin (joku hematooma tms). Mietityttää myös, voitko tosiaan havaita sikiön (se mainitsemasi klöntti) vuotaneen pois, kun eihän se ole joskus 5.viikolla kuin parin millin kokoinen?!

En käy kuitenkaan enempää arvuuttelemaan vaihtoehtoja, mutta sit se vastaus kysymykseesi: mulla oli alkio kuollut ilmeisesti jo 7.viikolla, mutta km todettiin vasta pari viikkoa myöhemmin. Mulla ei ollut koko tuona raskausaikana juuri mitään raskausoireita mitä aiemmassa raskaudessa on ollut, joten sikäli en osaa sanoa oireiden jatkumisesta. Mutta mun maha jatkoi turpoamistaan ja oli aika iso vielä kaavintaa edeltävänä iltana. Ja kyllähän tuulimunassakin on oireita, vaikkei ole koko alkiota eli sikäli kroppa voi oirehtia, vaikkei alkiota enää olisikaan.

Toivottavasti sulla on edelleen kaikki hyvin, oireet kertoo ainakin siitä!

Vierailija
2/6 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuku haahuihin, mutta sen tiedän että raskausoireet voivat jatkua parista viikosta muutamaan viikkoon vaikka sikiö olisi kuollut kohtuun.

Hormonithan ei kuitenkaan poistu elimistöstä heti, vaikka km tulisi.

JA tosiaan minäkin suosittelen sinne lääkäriin menoa ensimmäisenä tarkistuttamaan kohtua. Ja mulla vkoilla 6+3 sikiö oli 3mm kokoinen, eli sun kuvaamasi klöntti kuulostais enemmän hyytyneeltä veriklöntiltä. Mulle lääkäri ainakin mainitsi ettei niin aikaista km voi silmin havaita vessa käynnillä :/ Mutta eihän nekään kaikkea tiedä..

Mutta siis kannatanee varmistella varmaan asia ammatti-ihmisen pakeilla ja kats josko siellä vielä ketään olisikin tai/ja ainakin kohtu olis tyhjä ja kunnossa ettei tulehduksia tulisi..

Voimia koetuksiin!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli keskenmenoa ei ole todettu. Viimeksi kohtelu oli niin kylmää, ettei huvittaisi mennä =(

Mutta kaipa se sitten täytyy tehdä.

Itselleni ei tullut edes mieleen vaihtoehtoa, että olisi ollut kaksi...

Klöntin huomasin siitä, ettei sieltä tullut kuin se yksi klöntti, jonka sisällä oli sellainen muutaman millin kokoinen hiirenpapanan näköinen " sikiö" ?

Pitäisikö minun siis mennä terveyskeskukseen vai Jorvin sairaalaan?

Tekeekö ne sisätutkimuksen vai katsooko ultralla?

Vierailija
4/6 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vastata muuhun kuin, että aina tehdään sisätutkimus ja ultrataan. Voimia ja jaksamista sinulle.

*halaa*

Zatu

Vierailija
5/6 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile jollain sellaisella raskaustestillä joka ei reagoi pieniin hormoonimäärin.

Vierailija
6/6 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jatkui oireena pahoinvointi vielä kaksi viikkoa km:n jälkeen. Muut oireet siis loppuivat mutta pahoinvointi ei. Kannattaa kyllä käydä lääkärillä tarkistuttamassa tilanne, toivottavasti siellä olisi kohdussa elämää, eihän sitä vielä varmaksi tiedä ;-)

Tsemppiä!