Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vinkkejä pumppauksen lopettamiseen!

18.12.2005 |

olen pumpannut pian 4kk...(lapsi 8kk pian)ja nyt aion lopettaa, koska lapsi voi paremmin korvikkeella, kun emme tiedä mil allerg...reagoi mun maidon kautta..millään ei maito tahdo loppua, se puol litraa tulee joka pvätai räjähdän...mulla tullu maitoa paljon koko ajan..

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos nyt lypsät esim. 4 tunnin välein, niin yritä pidentää aikaa aluksi viiteen tuntiin, sitten kuuteen jne. Rintaa ei kannata myöskään lypsää " tyhjäksi" , vaan ainoastaan sen verran, että olosi helpottuu, eikä rinta tunnu enää niin pinkeältä. Jos maitoa tulee jokaisella lypsykerralla esim. 2 dl, niin lypsäisin jatkossa vain yhden desin. Näin maidontulo pikkuhiljaa hiipuu ja loppujen lopuksi voit lopettaa lypsämisen kokonaan.

Vierailija
2/2 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin " täyspumppaamisen" kun vauva oli 2,5 kk ja pumppasin 5 krt/vrk kunnes vauva täytti 5 kk. Vähensin aluksi lypsykertoja viidestä neljään per vrk ja jatkoin muutaman päivän siten. Sitten taas vähensin neljästä kolmeen, ja myöhemmin kolmesta kahteen. Tällä hetkellä lypsän aamuin illoin (kuten lehmät konsanaan!).

Lypsymäärien vähetessä myös päivän saldokin on alkanut hiipua. Aluksi kahdellakin lypsykerralla tuli yhteensä n. reilu 5 desiä, mutta viime päivinä maidon määrä on laskenut joka päivä siitä pikku hiljaa vain pienemmäksi. Kohta se varmaan loppuu itsestään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla