Onko muilla super-kuumaverisiä vauvoja?
Meidän neiti (4kk) ei siedä ollenkaan toppahaalareita tai kerrospukeutumista! Asutaan Itä-Suomessa ja täällä paukkui tänäänkin -10asteen pakkanen, ja neiti oli meillä turvakaukalossa pelkkä kevyt haalari päällään. Siis semmoinen H&Mltä ostettu vetoketjullinen haalari, jossa on korvat ja häntä :0)!
Alla oli vain vaipat, lyhythihainen body, sukkahousut, samettihamonen ja pitkähihainen paita.
Jos yrittää laittaa yhtään enempää päälle tai paksumpaa, niin alkaa sellainen huuto, että se ei lopu vasta kun ottaa päälimmän kerroksen pois.
Jos laitan pienen vaunuihin nukkumaan ulos, niin olen yleensä kasannut peitteitä päälle. Se kyllä kelpuutetaan neidin puolesta.
Miten te, joilla myös kuumaverisiä vauvoja, olette ratkaisseet esim. katorepussa tai turvakaukalossa ulkona liikkumisen? Tänään esim. hirvitti, kun olimme kuusia katselemassa, ja tytöllä tosiaan niin vähän päällä.
Pikkuinen ei kyllä näyttänyt kylmästä kärsivän, koska veteli sikeitä koko ostosreissun ajan, ja vielä pitkään kotiintultuammekin nukkui sängyssään.
Kommentit (2)
Ruskovillan välihaalari vauvoille? On todella ohutta materiaalia, mutta sitäkin lämpimämpi. Jospa se mielyttäisi vauvaasi? No ei ehkä vastaa kysymykseesi, mutta suosittelen kokeilemaan. Eikä muuten hiosta, koska erittäin hengittävää materiaalia.
Pukeminen on yhtä taistelua ja melkein aina on niska hikinen kun sisälle tullaan. Yöllä peitto potkitaan aina pois jne.
Kaukolossa kun vielä liikuttiin niin laitoin esim. fleecehuovan tytön päälle siksi ajaksi kun oltiin ulkona. Autossa pärjäilee oikein hyvin köykäsemmällä varustuksella. Näillä pakkasilla meillä on pakkauksen haalari myssyineen ja laitan peitoksi ohkasen huovan. Niin siis ulkona nukkuessa. Mitään välikerrosta on ihan turha laittaa, kuka sitä hikisenä nukkuu :) Ja pukeminen pitää tehdä mahdollisimman helpoksi! Kovemmille pakkasille minulla on varattuna paksumpi, fleecevuorinen toppis.
Eli peitoilla minä olen lämpöä säädellyt...
Nyt ikää jo yli 9kk eli hieman eri asia kun viime talvena kun tyttö syntyi paukkupakkasilla naistenpäivänä. Silloin oli tietysti eri juttu ja lämmönsäätö oli ihan toisenlaista. Päälle oli laitettava ja silloin se oli vielä helppoa kun neiti nukahti kun puettiin. Viime kesän helteet oli meille kauhistus kun neiti hikoili kun pieni porsas :) Oltiin uimarannoilla joka päivä missä tuuli mukavan viileästi.