Jasmiina, Jasmiini - mitä tulee mieleen? Entä pitääkö " kirjainsarjaa" jatkaa?
Jo yli 10 v. sitten kun esikoista odotettiin, oli tytölle varattu nimi Jasmin.
No, poika tuli, ja niin seuraavastakin.
(Silloin ei vielä ollut Jasmin Mäntylää julkisuudessa...)
Nimi Jasmin ei myöskään houkuta enää siksi, että miehen ex-tyttökaveri oli sattumoisin antanut saman nimen lapselleen.
Mutta edelleen pidän tuontapaisesta nimestä, ja mietinnässä on Jasmiina tai Jasmiini.
Miltä kuulostavat, ovatko ihan mustalaisnimiä?
Kaverini alkoi nauraa ja kiusata että entäs Martina tai Marika (viitaten näihin muihin turhiin 7-pv-julkkiksiin...)
Olen ajatellut esim. Jasmiina Sofia Aurora tai Jasmiina Sofia Jennifer (Sofia tulee suvusta).
--
Entäs jos tulee poika - pitääkö keksiä J:llä alkava nimi hänellekin?? Kahden poikamme nimet alkavat J:llä (kummallakin kolmen nimeä, jotka kaikki alkaa J:llä).
Jos tästä tulisikin poika ja nimeltään esim. Niklas, luuleeko kaikki että ei ole edes saman isän lapsi :-). ?? Vai mikä olisi Juliuksen ja Joonatanin veljelle hyvä nimi??
Kommentit (8)
Itse varmaan jatkaisin J-linjaa,mutta mielestäni kuitenkaan se ei ole mitenkään pakollista,esim.Niklas kävis oikein kivasti veljelle.
Miettimäsi tytön nimet ovat oikein sarjaan sopivia ja kivoja :)
Muita voisi tietenkin olla:
Jasmine
Jasmiini
Jesmin
Jesmiina
Jasmi
Julietta
Juliette
Juudit
Jolanda
Joanna
Jemina
Jamina
Jemima
Pojalle voisi J:llä olla vielä esim.
Joakim/Jooakim
Jooas
Jooa
Jerker
Joakin
Jesse
Justus
Jirko
Jasmiini on kaunis kukka, Jasmiina-nimi tulee siitä samasta kukasta myös. Jasmiinista tulee siis enemmän mieleen kukka, Jasmiina taas on minusta vähän suomalaisempi. Näin minä siis nimen miellän. Tosiaankaan ei tule mieleen mustalaiset, eikä erityisesti kukaan julkkiskaan.
Minusta ei ole mikään pakko jatkaa nimiä samalla alkukirjaimella. Kirjainta voi vaihtaa, eikä sitä varmaankaan moni ihmettele.
Mutta minun korvaani tuo Jasmiina Sofia Jennifer kuulostaa (sori) tosi huonolta, en oikein osaa selittää miksi... Voisiko Jasmiinaa ajatella toiseksi nimeksi, sopisi varmaan monen nimen kanssa niin päin?
niin ehkä nuo kaksi nimipötköä (J. S. ja kolmas nimi Aurora/Jennifer) ei ole kaikista " sujuvimpia" . Mutta jotenkin olisi kiva ja selkeää että se ensimmäinen nimi on kutsumanimi.
Ihan alkuperäinen ajatus sillon reilu 10 v. sitten oli " Jasmin Julia Jennifer" .
Mutta tuon Sofian haluaisin nyt ympätä johonkin kun se on mummon toinen nimi - mutta en ehkä kutsumanimeksi.
Ja toiselta mummolta tulisi ihana vanha toinen nimi ALINA, jota myöskin voisi olla kiva käyttää (tosin pikkuserkkuni ehti jo laittaa sen nimen joten en välttämättä viitsisi ottaa samaa...).
Ja Jasmiini/a ei oikein ole samaa " maailmaa" Alinan kanssa... (Alina Josefiina voisi olla kiva, pitäisi kai hommata enemmän lapsia).
Oon hetki sitten törmännyt Janni-nimeen ja vähempiprinsessaisena ihmisenä ;) se on musta toosi kaunis.
tai mites pelkkä Jasmi?
Jasmi Sofia Aliisa
Jasmi Julia Jennifer
Pojalle ajattelemanne Niklas on sarjaan sopiva, pehmeä -n- ja -l- ja -s-
J-ehdotuksia (saattaapi tulla samoja)
Joose
Joosua
Jetro
ja ehkä sittenkin se Niklas ;)))
joo, en minäkään sinun tapauksessa antaisi tuota Jasminia ja Jasmiina ja Jasmiini ovat aika lähellä, jos se ei haittaa. jatkuuko J-alkuiset nimet vielä, on ihan makukysymys. varsinkin jos on tyttö niin ei haittaa tai jos on pitempi ikäero niin ei haittaa. Jasmiinahan on paljon yleisempi kuin Jasmiini. merkitseekö se sitten mitään. Tuo Jasmiini kuulostaa aika kivalta korvaani. eívät ole mielestäni ihan selviä mustalaisnimiä.
entäs: Jasminna, Jasmila, Jasminka (kuulostaa kivalta ;=)!!...
Jasminka Sofia Aurora
Juliuksen ja Joonatanin veljelle sopisi hyvin esim.
J-alkuisista Johannes tai Jeremias
Joakim
Niklas sopii myös hyvin. Niklas Nooa Nikodemus?
Miten olisi ihan vaan Jasmiini Sofia, tai (tuosta Aurorasta hiukan varioiden) Jasmiini Aura Sofia?
Pojalle Joel, Jere(mias), Joonas?