Ero käsillä ja mies uhkaa viedä lapsen.
Olemme siis eroamassa,elimme avoliitossa ja huoltajuus on yhteinen. Nyt mies uhkaa viedä tytön kokonaan-hakea siis yksinhuoltajuutta. Voiko mies sen saada? Millä perusteilla voisin saada huoltajuuden itselleni?
Kommentit (32)
hyvin hyvin harvoin isä saa yksihuoltajuutta ja silloin täytyy äidillä olla esim. psyykkisiä ongelmia pahasti.
Mistä minä tiesin ettei yhdessä olosta tulekkaan mitään!! Voi se sinunkin liittosi joskus päättyä! En minä sen oikeutetumpi ole saamaan lapsia mutta en halua aina ja ikuisesti tapella lapsista,siksi haluaisin huoltajuuden itselleni.-ap
Väittää että saa lapset itselleen koska on töissä ja minä en.-ap
epämääräistä, esim. alko/päihdeongelmia, riippuvuutta, uhkapeliongelmia tms. harvemmin mies saa yksinhuoltajuutta jollei tosiaan äiti ole tehnyt jotain todella väärin. miksei hän suostu yhteishuoltajuuteen?
Vierailija:
Väittää että saa lapset itselleen koska on töissä ja minä en.-ap
En tiedä miksi haluaa lapset,varmaan kiusatakseen ja satuttaakseen minua. Todennäköisesti tälläistä ttämä tulee olemaan,ainaista tappelua lapsista. -ap
kun kerran olet kotona ja hän töissä. Yrittäkäähän nyt sopia, lapsen takia.
pitäisi varmaan ottaa yhteyttä asianajajaan maanantaina. Ne on varmaan kalliita? -ap
Vierailija:
pitäisi varmaan ottaa yhteyttä asianajajaan maanantaina. Ne on varmaan kalliita? -ap
että en voi ruokkia lapsia kun ei ole varaa edes asianajajaan. Enpä olis ukosta uskonut... -ap
Vierailija:
että en voi ruokkia lapsia kun ei ole varaa edes asianajajaan. Enpä olis ukosta uskonut... -ap
Oikeesti toivon sulle pitkää pinnaa ja paljon lykkyä eteenpäin :)
10
mut aika vähän mulle jää. En kyllä sen tavaroita haluaisikaan mut töllötin olis aika kiva......noh,jospa tämä tästä.-ap
sinun ei tarvitse mennä oikeusaputoimistoon ja silti apu on ilmaista, jos olet todella pienituloinen.
ja sehän tästä puuttuiskin että aviossa oltais oltu,luojan kiitos ei oltu!!!!-ap
No mä en halua siltä mitään-se on tulojen takia kaiken melkein ostanut. Mielummin olen ilman. Isyys tosiaan on todistettu kun yhteishuoltajuus nyt on.-ap
mitään toisen ostamaa en haluaisi. -ap
mies ostanutkin suurimman osan.Olethan sinäkin hoitanut lastanne päivisin joten et ole päässyt ansiotyöhön niin kuin miehesi.pitäähän noi asiat suhteuttaa.Eli jos sinulle ei jää erossa mitään omaisuutta niin mielestäni miehesi pitäisi korvata sinulle puolet lapsen hoitokuluista kun sinä olet häntä päivät hoitanut kun mies itse ollut töissä.Eikö näin olisi reilua?
Voihan se toki yrittää hakea, mutta yksinhuoltajuutta ei suomessa noin vain saa.Täytyis olla tosi kovat perusteet.Ota yhteys asianajajaan.Luulen, että mies joutuu tyytymään tapaamisiin vaan.Älä anna äijän säikytellä.
Jäähän minulle minun omaisuus mitä olen hommannut ennen avoliittoa. Aika vähän mieskään on ostanut yhdessä olo aikana vaan vanhoja huonekalujaan on tuonut. On satsannut sitten autoon ja sellaiseen.-ap
Pakkoko niitä kakaroita on tehdä sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa ei voi elää yhdessä? Haista paska.