Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te jotka raskauduitte heti pillereiden lopetuksen jälkeen!

17.12.2005 |

Kaipaan mielipiteitä siitä kuinka kauan minipillereiden ehkäisyteho säilyy. Söin 7pvän pillerit ja sitten lopetin. Nyt oletettu ovis ja pillereiden lopetuksesta 6 pvää takana. Onko kellään kokemuksia kävisikö niin hyvä tuuri, et nyt jo tärppäisi? Vauva olisi toinen ja edellistä vielä imetän parikertaa päivässä. Menkat olleet pari kertaa synn.jälkeen kiero ollut n 24. Tiedän, et kierto varmasti vielä muuttuu ja etsii paikkaansa :-)

Ja tulipa erittäin sekavaa tekstiä. Toivottavasti en pitkistytä teitä.

Vastauksista erittäin kiitollinen pikkuesteri!!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voin jakaa kokemuksen. Itse olen syönyt useita vuosia Meliane-nimisiä pillereitä. Esikoinen sai alkunsa ekasta kierrosta pillereiden lopetuksen jälkeen. Imetyksen aikana minulla oli Cerazette-pillerit ja niiden jälkeen kesti aika kauan ennen kuin kierto palautui. Menkkoja ei ollut ollenkaan noiden pillereiden aikana. En tiedä kummalla suurempi vaikutus, pillereillä vai imetyksellä. Sitten aloitinkin uudelleen Meliane-pillerit ja nyt kakkonen tärppäsi taas ekasta kierrosta, kun jätin pillerit pois. En osaa sanoa, miten nuo minipillerit ja tavalliset eroavat vaikutusmekanismiltaan ja siinä varmaan vastaus kysymykseesi. Itsellä oli tunne, että nuo minipillerit sotkivat hormoonitasapainoa enemmän.

Onnea yritykseen

Vierailija
2/3 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku vastailee, niin nostellaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen kolmeen kertaan lopettanut pillerit ja ollut jokaisen kerran heti raskaana =) Raskauksien lopputulos nyt ei aina ole ollut toivottava, mutta tuskin noilla pillereillä mitään osaa tai arpaa on siihen juttuun ollut.

Eli söin aikanani pillereitä 7 tai 8 vuotta ja lopetettuani olin heti seuraavasta kierrosta raskaana (tuli alkuraskauden km). Söin taas pillereitä n. puoli vuotta ja lopetettuani olin heti raskaana (alkuraskauden km). Erinäisten vaiheiden ja lapsettomuuden + hoitojen jälkeen päätin taas syödä muutaman kuukauden pillereitä ennen IVF-hoitoa (ihan omatoimisesti, en edes informoinut asiasta lääkäreitä) ja kas kummaa, olin heti lopetettuani raskaana. Nyt tuo potkiskelee tuolla masussa, rv tasan 38. Mulla pillereiden käyttäminen ei siis mitenkään hidastanut raskaaksituloa (päinvastoin) eikä hormooneja jäänyt elimistöön hidastamaan raskautumisprosessia. Joskus oon kuullu sanottavan, et hormoonit voi vaikuttaa puolikin vuotta, mutta tiedä sitten...

Nekku 38+0