Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla ei ole rahaa ostaa joululahjoja

Vierailija
17.12.2005 |

Ainoastaan kummitytölleni ostin 2 euron muovailuvahan, muuta ei ole varaa ostaa. :( Ruokakin on kortilla, niin vähissä on rahat.

Siksi tässä virkkaan, tontunhommia teen. ;) Mietin vain, että arvostaakohan kukaan tätä vaivannäköäni, että yöllä valvon tekemässä joululahjoja kun oikeasti minun pitäisi jo nukkua. Jos saisit pienen käsintehdyn lahjan, tykkäisitkö siitä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa, onhan ne arvoltaan kallisarvoismpia kuin kaupasta ostetut, niihin on kääytetty aikaa ja vaivaa :)

Onko teidän tilanne kovinkin paha tänä jouluna, saako kysyä?

Vierailija
2/14 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kiva että teet niitä! Ja jos ei ole varaa, niin ei ole sen kyllä kai varmaan ihan sanoa suoraankin. Jos ei ole varaa oikein ruokaankaan. Miten vielä lahjoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummini teki puusta tonttuja mulle pienenä... ne oli mulle suurimpia aarteita

Vierailija
4/14 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onko teidän tilanne kovinkin paha tänä jouluna, saako kysyä?

No valitettavasti on. Pitää elää hyvin tarkalla budjetilla, syödäkin vähän tuota omaa vararengasta vyötäröltä ettei mene niin rahaa ruokaan. Onneksi kuitenkin saatiin kinkku ystävältä lahjoituksena. :)

Vierailija
5/14 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina jonkun pienen paketin hänelle, mutten koskaan odota mitään vastalahjaksi

Vierailija
6/14 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasissa on olutta ja joululahjat ostettu yhteensä noin 100 eurolla minulta, äidiltäni, avopuolisoltani ja lähisukulaiselta lapsellemme.

Mietin kyllä että itse tuskin sain samanlaisia lahjoja lapsena vaikka isovanhemmat laskisikin mukaan. Lapsi on vasta noin 1 vuotias. Vaikuttaa jo kärsimättömälle. Joten jo sanonut avopuolisolle pari kertaa, että joudumme kiinnittämään huomiota kasvatukseen enemmän kuin monesti ettei ylpisty. Olen yksinhuoltaja perheestä. Nykyisin kulutan rahaa melko huolettomasti ja suuria määriä kuten aina. Enemmän kuin avopuolisoni ts. olen se kevyt kenkäinen nainen.

Kyllähän me toimeen tullaan hyvin, mutta odotan niitä villakinttuita lapselleni mummolta joita ei mistään nykyisin saa. Sen pituinen se.

Vierailija
7/14 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehdyt lahjat on todella kivoja, toinen on nähnyt niiden eteen vaivaa!

Vierailija
8/14 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanimpia ovat itse tehdyt lahjat!

joulu ei ole pelkkää lahjojen antamista..

voi antaa myös aikaansa esim. kummityttö voi tulla yökylään, tehdään jotain kivaa pelataan leivotaa tms. omalle kummipojalleni tämmöinen viikonloppu oli paras lahja! hän puhui siitä etukäteen kokoajan odotti niin innolla ja pitkään sen jälkeen puhui kaikille kuinka tädin luona pelattiin tehtiin pitsaa ja valvottiin myöhään ja kovat löylyt saunassa otettiin..

Vierailija
9/14 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin vaihtaa muutaman ajatuksen sinun kanssasi, löytyisikö sinulta anonyymiä sp?

T.joka kyseli aivan alussa tarkemmin tilannettanne tänä jouluna.

Vierailija
10/14 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin todellakin. :)

Vierailija
11/14 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten on tämä keräys jossa kerätään paketteja, itsekin vien sinne muutaman. kysy soshoitsulta sasitteko sellaista apua

Vierailija
12/14 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossusta ei saada mitään, koska mieheni on työssäkäyvä. Varmasti Suomessa on paljon meitäkin köyhempiä lapsiperheitä, menkööt apu heille. :)

Vierailija
13/14 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin lapselle (1½-v) yhden joululahjan: uuden puseron. Kun tarvitsi vaatteita... Enempään ei tänä jouluna ole varaa!

Onneksi lapsi ei vielä tajua joulusta juuri mitään, ei siis osaa vielä odottaakaan mitään lahjatulvaa. Saa mummoilta ja kummeilta lahjat. Joten kyllä lopullinen lahjatulva on: ainakin yhteensä viisi lahjaa.

Joulupöytäkin on varmaan aika riisuttu: yksi mahd.pieni kinkku, kalaa ja itsetehtyjä pullia ja lanttulaatikkoa. Mutta vaikka tilanteemme on juuri nyt tiukka, ollaan onnellisia: avioliitto on onnellinen, lapsi ihana ja terve ja itse olen tyytyväinen elämääni. Kunhan laskut saadaan vaan maksettua ja ruokaa pöytään niin eiköhän se siitä. Nyt ollaan jo karsittu niin, että yritetään välttää minkään ostamista: ostetaan vaan mahdollisemman edullista ruokaa. Onneksi ollaan saatu karsittua ruoka- ja kemppariostokset yhteensä 300 ¿/KK (sisältää vauvanvaipat, ruuat, kosteuspyyhkeet ja voiteet jne).

Tilanne helpottaa kun palaan työhön syksyllä 06, mutta nyt tulot on tosi pienet kun olen kotona hoitamassa lasta. Mies saa niin pientä liksaa, että tosi tiukkaa on sen takia... Mutta, vaikka rahatilanne paranisi heti kun palaisin töihin, en vielä mene sinne, koska haluan hoitaa lapsen kotona ainakin kaksivuotiaaksi saakka. Tää on meidän perheen arvokysymys. En raaski lasta viedä vielä tarhaan.

Vierailija
14/14 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti pidän tärkeämpänä hoitaa lasta kotona. tavarat ja raha ei túo onnea

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi