Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" En ikina voisi jattaa lapsiani" -aidit. Jos teille tulisi avioero (mikali olet naimisissa) ja lapset maarattaisiinkin isan hoiviin, miten voisitte jatkaa elamaanne?

Vierailija
16.12.2005 |

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki asuisin lähellä ja olisi yhteishuoltajuus.

Mutta olen väsynyt lastenhoitorumbaan ja oman vapaa-ajan puutteesee

Vierailija
2/18 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas lapset haluavat isälle on toinen juttu.

En siis päästä liittoamme siihen tilaan.

Niin epätoivoisesti uskon ja haluan, että taistelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä jättäisin haikein mielin, mutta tietäen silti että lapsi on turvassa ja hyvässä hoidossa isänsä kanssa. Mieheni on upea isä ja on ollut koti-isänä puolisen vuotta kun lapsemme oli mielestämme liian nuori päivähoitoon ja itse jouduin palaamaan työelämään.

Vierailija
4/18 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin jostain syystä kävisi, olisi tilanteeseen vaan pakko sopeutua (jo ihan lapsen takia). Yrittäisin pysyä isän kanssa asiallisissa väleissä ja tavata lasta niin usein kun mahdollista, näyttää että olen yhä hänen äitinsä ja hän minulle rakkainta maailmassa. Ehkä joku päivä yrittäisin nähdä niitä positiivisiakin puolia, omaa vapaa-aikaa jne.

Vaikka suhteemme on vahva enkä usko meidän eroon ikinä päätyvän, ei koskaan voi tietää mihin suuntaan maailma meitä riepottelee. Siksi puhuimme miehen kanssa näistä asioista jo raskausaikana. Silloin sovimme että mikäli jostain syystä eroon päätyisimme, haluaisimme yhteishuoltajuuden, mahdollisimman tasapuolisesti toteutettuna.

Tiedän mieheni rakastavan lasta yli kaiken, eikä tuo tunne katoa vaikka me eroon päätyisimmekin. Siksi en voisi kuvitellakaan vieväni lasta pois isältä, tuntuu itsestäänselvyydeltä että isä saisi viettää aikaa lapsen kanssa niin paljon kuin mahdollista. Toivon miehenikin ymmärtävän saman asian toisinpäin.

Vierailija
5/18 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ikinä jättäisi lapsia isälleen. Siis jos lapset syystä tai toisesta mielummin asuvat isällään. Tai se ratkaisu olisi paras lapselle. Ei siinä silloin lapsen parasta mietitä vaan sitä että MINÄ en voi olla erossa lapsestani.

Vierailija
6/18 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan ne lapset vaikka polttaa tai puukottaa hengiltä, tai molempia.

Vierailija
7/18 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatuskin tuntuu jauhealta.. en osaa kuvitella elämää ilman lastani, että asuisi minun kanssani.. vaikea sano näin kylmiltään miten kävisi..

Vierailija
8/18 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siihenhän ei valitettavasti kuole...

Asuisin niin lähellä kuin mahdollista.

Toivon että se ei kuitenkaan ole mahdollista, miehellä reissutyö, voi olla viikkoja ulkomaankomennuksella. Minä olen järjestänyt työni lapsen ehdoilla. Kaipa se ihan käytännön syistä olisi selvä juttu.

Vierailija
9/18 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini erosi ja osa lapsista jäi isälle, osa äidille. Tuntui erikoiselta vaihtoehdolta.

Vierailija
10/18 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että erotilanteissa lapset voitaisiin määrätä isälle vain siinä tapauksessa, että äidissä on jotain " vikaa" , päihdeongelma tai mielenterveysongelma tms. Jos vanhemmat eivät pääse yhteisymmärrykseen lasten asumisesta, asiasta päättää viime kädessä oikeus. Ja oikeus pyrkii aina tarkastelemaan tilannetta lapsen edun näkökulmasta ja voi näin ollen arvioinneissaan päätyä myös siihen, että lapset asuvat isänsä luona.

Sen vuoksi ap:n aloitusta on mielestäni syytä miettiä ihan oikeasti - nimittäin ehdottomuudessa " en ikinä voisi jättää lapsiani" piilee vaaransa - mitä sitten, jos niin käykin?

Vierailija
11/18 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se olisi jatkaa, juuri lapsen takia.

Vierailija
12/18 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tule meillä tapahtumasn, et mies sais erossa lapset. Täytys elämäntapamuutoksia tulla paljon.

Vierailija
13/18 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapset tervetulleita koska vaan, eli ramppaisivat luonani jatkuvasti :)

Vierailija
14/18 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oma mieheni on jo lasta harkitessamme sanonut ymmärtävänsä kun sanoin että en koskaan ole valmis lapsesta luopumaan jos sellaisen saamme. eri juttu on jos tulee masennus tai jouku muu sairaus että lapsen on oikeasti parempi olla isän kanssa.

Vierailija
15/18 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä niiiin sydäntäriipaiseva tilanne, että en kyllä osaa sanoa.

Varmasti olisi isoin tähänastisessa elämässäni kokema haaste.

Vierailija
16/18 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me erottiin ja lapset on mulla ja hyvä näin. Isäänsä tapaavat säännöllisesti.

Vierailija
17/18 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein jaksa uskoa että tositilanteessa menettäisin lapset.

Ystäväni erosi juuri ja jätti lapsensa miehelle, pohdin asiaa ja totesin itsekseni että se ei olisi minun valintani.

Vierailija
18/18 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuttu tilane. Lapset jo niin isoja, että heillä vakavasti otettava mielipide asiasta. En kannata sisarusten erottamista, mutta vanhin poika halusi isän luo, pienet jäi äidille. Kummassakaan vanhemmassa ei " vikaa" . Olisitko itse valmis kuuntelemaan lasten tahtoa, vai ottaisitko itseesi jos lapsi haluaisi isälle???