Minkä ikäiset lapset voi jättää keskenään nukkumaan, jos lähtee lähibaariss käymään?
Jätetään tietenkin puhelinnumero pöydälle, että jos hätä tulee, niin voi soittaa.
Kommentit (30)
Tietysti lapsille puhutaan asiasta hyvissä ajoin. En lähtisi yhtäkkiä niin ettei lapset tietäisi.
Meillä on lähibaari parin minutin kävelymatkan päässä. Ollaankin mietitty joko voitaisiin joku perjantai-ilta lähteä kahdestaan. Ensisijaisesti menisimme laulamaan karaokea (vielä olemme käyneet vuorotellen). Eli se alkoholi ei ole meillä syy lähteä. Ehkä lähiaikoina kokeilemme..
Jätänhän mäki tunniks pariks 11v-6v.mut ainoastaan jos käyn kaupassa.
Jos tarttis jonnekin ulos päästä tuulettumaan niin veisin lapsen anopille hoitoon, tai pyytäisin anopin tänne lapsen seuraksi. Anoppi asuu onneksi noin 100m päässä.
sitä nuorempia ei missään tapauksessa
Olen itse kotoisin pienestä maaseutupitäjästä ja siellä asuvat kaverit kyllä jättää yläasteikäisen hoitamaan pienempiä ja muistan itsekkin teininä hoitaneeni lapsia suunnilleen kaikki viikonloput. Eipä siellä oikein muuta " ansaintamahdollisuutta" alaikäisille ole. Itse asun kaupungissa ja en kyllä jättäisi yksin, enkä kovin nuoren hoitoonkaan lastani illaksi/yöksi. Täysi-ikäinen on oltava.
Esikoinen on jo oikein kypsä, eikö muka voi luottaa? Nuorimmatkin nukkuu aina heräämättä aamuun asti. Eikä me edes oltais kauan.
Ei kai kukaan nyt oikeesti mukuloitaan muualla kotiin jättäis yksin nukkumaan!
yläasteikäiset, jos tietävät asiasta etukäteen ja saavat teidät tarpeen tullen kännykällä kiinni.
Vierailija:
Ei kai kukaan nyt oikeesti mukuloitaan muualla kotiin jättäis yksin nukkumaan!
Mä ainakin olen jättänyt 8-vuotiaat kaksoseni nukkumaan. Ensin olen selittänyt, että äiti ja isä käy vähän baarissa ja tulee kotiin ennen lasten heräämistä. Varmana ei jää traumoja.
Riippuu ihan lapsesta minkä ikäisenä voi jättää.
äidin kännykkänumeroa? Jos eivät, ovat liian pieniä. 18-vuotiaat, sanon minä.
Jos vanhemmat ovat menossa kunnolla kännäämään ja voi olla vaarana että ilta venähtää aamuun asti, voi olla syytä jättää menemättä. Jos kuitenkin kyse on käymisestä jne. niin n.10 vuotiaan voisin kuvitella jättäväni, kunhan ei ole vastuussa nuorempien heräilyistä tms.
Äiti ja isi on alkkiksia. Sori kun pilataan elämäsi mukula.
olisipa kamala herätä yöllä vessaan ja huomata, ettei vanhempia ole missään.
Joku meinaa sitten tilata 18-vuotiaaksi babysitterin jos tarvii jonnekkin lähteä ilman lapsia :D
Tota..anteeks vaan mutta tämä keskustellu huvittaa minua.
et voi kuvitella jättävänsä lapset yksin sen vuoksi, niin kyllä kielii jostain vakavammasta. Tai sitten vain tyhmyydestä.
Tosin aloin seurustelemaankin vakavasti jo 13v ja muutin yksin asumaan jo vähän ennen ku täytin 15v...
Omien lasten suhteen taas on toinen juttu, ehkä 10vuoden päästä jätän kun pojat on 18v, 15v, 14v ja 2x13v...
Kaksi kertaa kaverin kanssa saanut harjoitella kahdestaan yötä olemalla meillä, mutta itse en ole ollut ryyppäämässä vaan toisessa asunnossa valmiina kotiin tulemaan jos pelko yllättää ym.
Yksin en jättäisi todellakaan vielä, kaverin kanssa kokeilut sallin.
Yksin jättäisin vasta 15 vuotiaana.
Tämä asia kyllä vähän riippuu nuoresta itsestäänkin, haluaako jäädä yksin jne..Meillä ei ole halunnut joten ei siihen pakoteta