Osaakohan kukaan arvostaa itsetehtyjä lahjoja?
Rahat aivan loppu, mutta olen neulonut pitkin syksyä sukkia ja lapasia, voisikohan kummipojalle antaa pehmeän ja itsetehdyn paketin? Mukaan vaikka jotain joulukonvehteja.
Mitä mieltä te vanhemmat olette, jos lapsenne saa villasukkia ja lapasia joululahjaksi, osaatteko arvostaa, vai pidättekö automaattisesti huonona ja ajattelemattomana tämmöistä lahjanantajaa?
Kommentit (13)
ainakin arvostan, tosin teen käsitöitä itsekin joten tiedän mikä vaiva niissä on. Enemmän sellainen lahja merkitsee kuin kiireessä ostettu valmis kaupan paketti. Tosin teini-ikäiset eivät välttämättä niin tykkää pehmeistä paketeista, ellei sitten ole juuri joku muodikas ja heidän makunsa mukainen juttu. Mutta jos vanhemmat eivät arvosta niin aika tampioita ovat
Itsetehdyt on parhaita lahjoja ja meillä ainakin arvostetaan sukkia, lapasia, leivonnaisia yms. paljon enemmän kuin ostettua krääsää. Itselleni tulee ainakin sellainen tunne, että lahjan antaja on oikeasti nähnyt vaivaa lahjan eteen ja todella välittää lahjan saajasta!
Okävä kyllä oman kummilapseni vanhemmat soittavat hyvissä ajoin syksyllä ja ilmoittavat mitä lapsi haluaa, turha kai mainitakaan, että kyse ei todellakaan ole pehmeistä paketeista, vaan kallista baby born nukeista ihmetarvikkeineen ym!
mä ainaski kudoin juuri veljen pojalle (alle 1v.) villatakin...jos ei arvosta ni ei sit.... muilleki tein itse lahjoja (kaulahuivi/kauluri/lapaset/koristetyynyt).... eli lähes kaikki itse tehtyjä kun mammalomalla ennen vauvan syntymää aikaa on riittänyt:)... tee ihmeessä itse, ei oo sun häpees jos joku ei lahjaa arvosta...mun mielestä taas itsetehdyssä lahjassa on ' kaunis ajatus' varsinkin jos ei tee kaikille ihan samoja juttuja vaan miettii vähä kelle lahja tulee...
heillä ole " kutovaa mummoa" , niin että saisivat villasukkia ja lapasia. Hän yrittää metsästää niitä sitten kirppiksiltä ja kaupoista.
Meillä arvostetaan kyllä itsetehtyjä lahjoja, villasukat tms paketissa ovat tervetulleita.Oma kummini on käsityöihmisiä ja vuosien varrella tehnyt minulle monia käsityölahjoja, edelleen tallella.
Itse kulutan villasukkia paljon ja aina mahtuu uusi pari entisten tilalle.
Ukki oli nikkaroinut todella hienon nuken sängyn ja mummi ommellut petivaatteet ja nukelle vaatteita. Tyttö petasi sänkyä nukelle koko joulun. Minun äitini oli taas kutonut tytölle vaatteita.
Minusta itsetehdyt lahjat ovat paljon arvokkaampia kuin ostetut.
on eri asia, onko kaikella käyttöä. Villasukkia meidän lapset saa joka joulu useamman parin, eikä kaikkia ehditä käyttää. Tuikkualustoja ym. emme tarvitse enää yhtää lisää, en pidä sellaisista. Ristopisto- ym. työt ei löydä paikkaansa meidän kodin seiniltä tai muualta. Joku villapaita, pipo tai kaulaliina lapsille olisi tosi kiva, mutta ei tosiaankaan mitään koristeita kotiin!
Ja todellakin arvostan sitä ajatusta, mikä näillä tekijöillä on ollut lahjaa tehdessään, mutta en siltikään halua kotini seinälle mitä tahansa!
Ja muuten minunkin tyttöni sai ukilta nukensängyn :) Siellä nukkevauvat nyt nukkuvat. Samainen tyttö avasi yhdestä joulupaketista itsetehdyt villasukat ja veti ne heti jalkaan, nukkuikin niissä. Olemme aiempinakin jouluina saaneet villasukkia ja kiitelleet niistä kovasti, meillä niitä käytetään joka päivä talvella ja lapset oikeasti tykkäävät.
Myös hänen toinen kumminsa on käsityöihmisiä ja tyttöni on saanut mm. itsetehdyn villatakin, pipon ja hameen. Ne ovat erityisen tärkeitä koska hän tietää kuka ne on tehnyt (nämä olivat synttärilahjoja) ja juuri niitä käytetään lähes koko ajan.
Itsekin haluaisin itsetehtyjä villasukkia, mutta minun isoille jaloilleni niitä ei enää kukaan kudo :)
Pojille mummuni kutoo villavaatetta ja ovat tosi tarpeellisia.
Lapset nyt tietenkään eivät osaa arvostaa esim villasukkia mutta meidän lapset kun ovat niin pieniä etteivät osaa toivoa ja odottaakkaan mitään niin kiva saada villavaatetta.
Itse tein tänä vuonna aikuisille kynttilöitä lahjaksi mutta kummipojalle ostin lahjan.