Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 1,5-vuotias muistaa oman syntymänsä?

Vierailija
16.12.2005 |

Tää kuulostaa tosi hölmöltä, mutta meidän tyttö 1v6kk tuli tänään mun luokse nallen kanssa ja sanoi " Mummi toi" . Mummi oli tuonut kyseisen nallen tytölle sairaalaan pari tuntia tämän syntymän jälkeen. Minä tai mieheni ei olla varmasti kerrottu mistä nalle on peräisin. Sanoin tytölle, että joo mummi toi sen sulle kun synnyit, johon lapsi tokaisi " Ja kortti" . Mummi toi tosiaan myös kortin sairaalaan. Mistä lapsi voi tietää tuollaiset asiat?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut/lukenut vastaavasta tapauksesta. Ihmisen aivoihin tallentuu kaikki hänen kokemansa asiat ja tunteet. Sanat niihin tulevat tietysti myöhemmin. Kyllähän terapiassa aikuisetkin voivat päästä syntymähuutoon asti tai raskausaikoihin...

Vierailija
22/28 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku tuo juuri syntyneelle ihmiselle nallen ja kortin? Eikö sellaisia anneta vasta vuoden ikäiselle tai vanhemmalle.

Joka tapauksessa...

Kyse ei ole siitä, voiko ihminen heti synnyttyään havaita kohteita silmin (tässä tapauksessa nallen, kortin, ja ihmisen), koska ihminen ei näe synnyttyään juuri mitään. Väriäkin nähdään kunnolla vasta, kun ikää on jo useampi kuukausi.

Kyse on siitä, mitä tässä keskustelussa on jo esitetty, muutenhan vaihtoehtona on jokin erikoinen kokemus - ja sekin on uskottava vain, jos kokonaisuus asiaa tukee. En tunne yhtäkään tapausta, mutta en suinkaan väitä mahdottomaksi.

Vierailija
24/28 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja eihän syntymä ole sama asia kuin nalle, kortti ja ihminen...

Vierailija
25/28 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että muistaa.

Vierailija
26/28 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta mies on varma siitä. Ja se riittää mulle. Meidän tutut ei todellakaan tiedä mikä lelu on kenenkin tuoma, eivätkä sellaisista asioista juttele tytölle. Kaikki on tietysti mahdollista. Ihmettelenpä vain...AP

Ehkä mummi on itse kertonut asia.

Vierailija
27/28 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi Ruovedellä asustava  kaverini on aina väittänyt, että muistaa koko oman syntymä tapahtumansa kokonaisuudessaan, mutta kukaan ei kuulemma usko häntä. No tiedä mitä uskoa, mutta jos todella muistaa kun heti  ensimmäisen silmäyksensä ulkomaailmaan loi, niin mieleen tulee, että hänellä väistämättä melko intiimejä muistoja äidistään!

Vierailija
28/28 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo lapsethan on tuossa iässä imureita. Kuulevat kaiken ja järjestelevät sen mielessään. Mutta syntymä on lapselle traumaattinen tapahtuma, ei ole tarkoitus että se sitä muistaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi