Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekan lapsen äp-rahan mukaan toisen päivärahapäätöksen saaneet!

15.12.2005 |

(Sorry tuo vähän epäselvä otsikko)

Tämä siis niille, jotka odottavat/odottivat toista lasta ja saavat äitiyspäivärahaa edellisen äitiysloman äp-rahan mukaan (eli siis suoraa hoitovapaalta uudelle äitiyslomalle jääneet/jäävät)...

Kuinka pian saitte päätöksen? Onko saamanne summa täsmälleen sama vai enemmän/vähemmän kuin aikaisempi saamanne päiväraha? Voiko summa siis olla jotain muuta, kuin edellisellä kerralla (siis bruttona)?

Kyselen siksi, koska äitiyslomani alkaa parin viikon päästä, enkä Vieläkään ole saanut kelan päätöstä. Olen siis jäämässä hoitovapaalta suoraan toiselle äitiyslomalle, ja esikoinen on reilut 2v. Hakemuksessa ilmoitin, että haen edellisen äitiyspäivärahan perusteena olleiden palkkatulojen perusteella myös tätä uutta äp-rahaa... Ja nyt pelottaa, kun tuo päätös kestää noinkin pitkään, että voiko se summa olla jotain ihan muuta kuin ed. kerralla! (Toivottavasti ei kovasti pienempi, muuten iskee konkurssi!)

Auttakaa, te jo viisaammat!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun tuli se uus lakimuutos saa saman päivärahan kun ensimmäisestä jos edellinen lapsi on alle 3 kun on toisen laskettuaika. Ja ehtona vielä on että edellinen äitiyspäiväraha perustuu palkkatuloon, ei sosiaalietuuksiin. Ja ei se ainakaan pienempi voi olla kun siihen vielä tulee korotuksena joku palkkaindeksi korotus. Näin sanovat mulle kelalla. Ja voi olla kuulemma töissäkin välissä...

Vierailija
2/4 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla laskettiin kyllä kaikki kolme vaihtaria läpi, kun ehdin olla hetken tuossa töissäkin. Mutta mulla se edellinen oli silti paras, ja saan samaa. En muista enää tarkalleen, millainen summa viimeksi oli, mutta samoilla hujakoilla on, eli voisko siinä sitten olla vaikka tuo indeksikorotuskin, en tiedä.

Mäkin sain muuten päätöksen tosi myöhään, taisin olla jo äitiyslomalla. Mutta ei siinä mitään epäselvää ole, kyllä sinäkin saat tuon uuden lain mukaisen rahan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen oli laskettu 6 kk palkkatulon mukaan, nyt olisin saanut saman vuoden koko verotukseen perustuen, mutta olisi ollut alempi.

Minulla oli tuohon äp-rahaan tullut indeksikorotus, joten on jonkin verran jopa isompi kuin edellisellä kerralla. Päätös itse Kelasta tuli reilussa viikossa, mutta seiso hetken työpaikan palkkiksessa, koska pitää kierrättää sitä kautta, sillä maksavat 3 kk palkan loman aluksi. Olin tosin töissäkin reilun 3 kk tässä välissä. Mutta parhaan vaihtoehdon valitsivat minulle Kelan puolesta.

Vierailija
4/4 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi vaan huolestuttaa, kun päätöksen saaminen kestää ja kestää... Ja oon laskenut koko elämisemme sen mukaan, että saan tuon saman rahan enkä vähempää... Toivotaan, että kohta jo tulee päätöskin! Kiitos teille - olo on heti huojentuneempi :)