Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ultrassa kaksi mustaa aukkoa joissa toisessa vain asukki??

15.12.2005 |

Kävin eilen alkuraskauden ultrassa (rv 8+6 tänään) jossa huomattiin että siellä on tavallaan kaksi sellaista mustaa aukkoa jossa toisessa on asukki jolla sydän sykki ja muutenkin kaikki oli normaalisti, mutta toisessa mustassa aukossa ei näkynyt asukkia joten epäilivät että voisi olla jokin endometriooma tai veripurkauma? Menen ensiviikolla jo lääkärineuvolaan jossa tarkistavat tilanteen uudestaan. Onko kellään kokemuksia näistä toisista mustista aukoista joissa ei ole asukkia, onko voinut olla kaksoisraskaus? Mitä vaikutuksia tälläisella endolla voi olla elävään sikiöön? Onko kokemuksia voiko raskaus jatkua normaalisti ja joutuuko käymään jonkinlaisissa hoidoissa? Miten suuri keskenmenon vaara? Ensimmäinen raskaus meni normaalisti ja nyt poika on jo kohta 7kk vanha.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vain huomattiin tämä toinen pussukka siellä vasta kun minulla tuli alkuraskaudessa vuotoa.

Minulle sanottiin että kyseessä on mahdollisesti kaksosraskaus joista toinen on jäänyt tuulimunaksi. Tämä tyhjä pussi aiheutti minulle siis vuotoa ja jonkin verran myös kipuja alkuraskaudessa.

Sitä sitten seurattiin ja muutaman viikon kuluttua se oli kuihtunut pois. toisessa pussissa ollut vauveli on pysynyt sisällä ja kaikki on mennyt hienosti. Nyt on viikkoja 32.

Minulle on käynyt aiemmassa raskaudessa myös näin.

Rvkolla 10 tuli lapsivettä ja olin ihan varma että raskaus keskeytyy mutta ultrassa katsottiin että vauvalla on kaikki hyvin ja vettäki normaalisti ja kohdussa oli sellainen tyhjä tila joten lääkäri arveli olevan tuulimunaksi jäänyt raskaus joka kuitenkin on kehittänyt istukkaa ja vettäkin oli siksi.

Kaikkea sitä voikin sattua! 2 kertaa vielä peräkkäin!

eihän sitä varmuudella voi sanoa että miten se sikiö pysyy matkassa siinä toisessa pussissa. Mutta luultavasti kaikki menee hyvin sinullakin.

Toivotan ainakin kovasti sulle ONNEA!

Kaikki on niin kauan hyvin kun et vuoda verta ja sekin vuoto voi tulla siitä toisesta pussista joten silloin on parempi aina tarkistuttaa tilanne ultralla.

Vierailija
2/5 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa näkyi 9+6 vilkas sikiö ja pienempi pussi, jossa näkyi vähän jotain kaikua, mutta ei saatu kuvaan, koska ultra tehtiin päältä. Mitään vuotoja ei ole ollut. Lääkäri sanoi, että kaksoset on lähteneet alkuun, mutta toisesta ei osaa vielä sanoa mitään, on hyvin mahdollista, että on jäänyt kesken. Joskus toinen sikiö tulee ulos ja joskus ei. On myös mahdollista, että istukka poistaa kuolleen sikiön. Netistä löytyy paljon tietoa hakusanalla vanishing twin. Lääkärin mukaan tämä on aika yleistä ja että jos kaksi pussia löytyy, ei elävällä sikiöllä pitäisi olla normaalia suurempaa keskenmenoriskiä.

Sain lähetteen äitipolille ja odottelen sieltä yhteydenottoa. Viikon verran olen odotellut ja voin sanoa, että hermo menee, enkä pysty mitään muuta ajattelemaan. Takana kaksi normaalia raskautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi pussia toisessa elävä sikiö rv7+3 sydän sykki. toisessa ei mitään. lääkäri sanoi että siellä ei toista sikiötä näy,etsi aika tarkasti ja sanoi myös että voi olla verihyytymä tai vastaavaa.. ei sen enempää.hieman tässä nyt jännittää että mistä on kyse.vielä tästä toisesta mustasta alueesta läääkäri käytti sanaa laajentuma.

Vierailija
4/5 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa yleistä. Itselläni tuli veristä vuotoa ja kipuja rv 5+ ja menin sairaalaan päivystykseen. Silloin näkyi kaksi " jotain" muttei tietty sykettä. Sitten uudestaan kontrolliin kaksi viikkoa myöhemmin, näkyi yksi syke ja toinen joko pussi tai sitten verenhyytymä. Lääkäri sanoi, että pitäisi mennä ok kun kerran näkyi hyvä syke. Keskenmenon riskin aiheuttaa kuitenkin se, että jos se toinen lähtee kovasti vuotamaan niin sitten voisi huonossa tapauksessa viedä toisen mukanaan. Mutta uskoi kaiken menevän hyvin kun kerran syke näkyy. Lääkäri sanoi, että kaksoisraskauksia alkaa yllättävän paljon enemmän kuin mitä kaksosia syntyy. Tämän toinen joko verenpurkauma tai tyhjä sikiöpussi voi sitten sulautua kudokseen eli ei välttämättä tule pois.

Vierailija
5/5 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta että kaksos raskauksia on enemmän mitä synnytettyjä kaksosia.

voiha asia joo olla näin. toivottavasti menee hyvin kaikki. itelläni ei oo ollut verisisiä vuotoja eikä mitään kauhean kovia kipuja,välillä vähän vihloo ja särkee mutta samaa oli ekassa raskaudessa,uskon olevan kohdun kasvukipuja.