Nimen vaihto, en haluaisi satuttaa lasten isää kuitenkaan
En tiedä mihin tämä kuuluisi, mutta oletin silloin viisi vuotta sitten että mieheni haluaa mun kanssa kihloihin ja veisi vihillekin, mutta vielä mitä. Itse vaadin ja ruikutin niitä sormuksia ja itse halusin lapsia ja itse vielä halusin että saavat isänsä nimen.. oletin että tämä oli vihje naimisiinmenosta.. mutta ei. ja kuulemma mikä kiire, vaikka olen sanonut että naimisiin en sen kans enää mene. En enää arvosta sitä asiaa kun kaikki muu on jo hoidettu. se olisi minusta pitänyt tapahtua ennen lapsia, tai ainakin kosia heti kun eka lapsi synty..
Haluaisin nyt vaihtaa lapset nimelleni, ja siitäkös se riita synty. Isäntä ihmetteli silloin kun eka lapsi kastettiin, että kummallista, antoi mun sukunimen. Kuulin, kun sitä ihmetteli jollekin kaverilleen. minulle ei ole koskaan sanonut koko asiasta suoraan. kysyin kerran ja kyllä oli kuulemma ihmetellyt. Muistaakseni sanoin että eipä tarvitse sitten enää nimeä muuttaa..
Tokaisi vaan tuossa riitelyn lomassa että kyllähän hänelle yks " sukunimi" riittää. onhan hänellä poika entisestä AVIOliitosta jolla on hänen sukunimensä.
ja sanoi ettei ala sitten selittelemään minun suvulleni miksi näin on vai onko mun suku yllyttänyt tähän!!!!!
olenko vähän pöpi vai voinko hyvällä omalla tunnolla saada lapsemme minun nimeni alle??
Kommentit (5)
Käsittääkseni on mahdollista muuttaa lapsen sukunimeä jälkeenpäin, ainakin hyvin perusteluin se onnistuu. Mutta jos teillä on yhteishuoltajuus lapsiin miehesi kanssa, muutokseen tarvitaan molempien suostumus, yksin et voi sitä tehdä.
olen kosinut kolme kertaa.. ja aina olen itkut saanut ja rukkaset. nimen voi vaihtaa ja tarvitaan molempien suostumus. maksaa 91¿. ja avomieheni on luvannut allekirjoittaa. mutta lähinnä nyt hain tukea siihen mun päätökseen. en enää kiitos vaan haukkumisia. ilmeisesti kirjoitin väärin, jos sitä ei tuosta ymmärtänyt. mieheni on kaikin puolin ok. ei juo eikä hakkaa. on pettänyt ja on avioton lapsi, jota ei suostunut kertomaan ennenkuin tuli ilmi. enkä ole myöskään kuullut hänen suustaan että olisi minua kehunut tai muistanut vapaaehtoisesti joskus jotenkin. tietenkin olen ilmaissut jos en ole saanut lahjaa jos mulla on ollut synttärit tai joulu tai edes kihlapäivä.
olisin halunnut joltakin mukavalta ihmiseltä vaan tukea päätökseeni.
ja se mitä tulee kostoon. haluan osoittaa miehelleni sen kuinka paljon odotin että olisi minut halunnut vihille viedä ja muistaa joskus jollain tavalla. itse hän nimittää itseään juntiksi joka on tullut isäänsä... mutta enpä ole koskaan kuullut että sellainen voisi olla jo valmiina geeneissä kun syntyy.. minusta nämä asiat on jokaisen opeteltava ihan itse.
olen todella pettynyt ja vihainen. ai joo kerroinko että olen kovinki masentunut ihminen jolla on hyvin vahva lääkitys.. syy siihen mun masennukseen, usko vaan, tuli siitä kun hän petti ja jätti kun mulla oli vauva sylissä ja toinen masussa... olin aika kysymysmerkin näköinen kun en tiennyt mistään mitään... kaikki tuli ilmi vasta vuosi sen jälkeen kun palasimme yhteen..
OLEN MÄ VAAN HULLU,enks vaan :)
Hauskaa joulua sulle!!!!!
Sori vaan Wimppa! Nyt sain kyllä aivan eri kuvan susta ja sun tilanteesta ja perun sanani. Kauheesti oot joutunu kestään ja antanut vielä anteeksikin. Kyllä sympatiat on täysin sun puolella jos oot kolmesti kosinu ja saanu aina kieltävän vastauksen ja miehellä vielä suhteen ulkopuolinen lapsi. Anteeksi kun sanoin niin tylysti (kuulosti muuten tylymmältä kun tarkoitin, huomasin vaan kun jälkeenpäin luin viestini). Hyvä että teet ratkaisuja ja päätöksiä etkä enää anna loukata ja latistaa itseäsi. En lähes koskaan kirjota, kommentoi tms. juttuja mut tähän halusin vielä vastata. Nyt tsemppiä ja piristystä sulle kauheeesti!!!
Meillä lapsi kastettiin/nimettiin minun, eli äidin sukunimen mukaan. Sanoin lapsen isälle, että jos joskus vihille mennään, niin katsotaan sitten sitä sukunimen vaihtoa minullekin...
Sopi isälle hyvin, anoppi sen sijaan ei voinut käsittää valintaamme, nyrpisteli aikansa. Ei olla menty naimisiin ja jos mentäis, niin en usko, että nimi sittenkään vaihtuis -ukolla on niin ruma sukunimi.
Luulen että et laillisesti saa muuttaa enää lapsiesi sukunimeä, mutta en ole aivan varma. Kuulostaa mielestäni muutenkin vähän silti että haluaisit vain kiukutella miehellesi kun asiat eivät ole menneet haluamallasi tavalla. Mikset itse kosi miestäsi? No kaikkea hyvää kuitenkin teidän perheelle!