Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elounelmat torstaina

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivi täyttää tänään 4 kuukautta! <3

Yö meni kyllä aika harakoille, meidän mittapuussa, nukahti klo 22, heräsi syömään klo 2, ja sit klo 5.40.. Äiti on vähän väsynyt...

Eilen oltiin neuvolassa, painoa nyt 6640 g, pituutta 63,5 cm, pipo 42,5 cm. :)

Eli hyvin oli neiti kasvanut. Perunaa syödään, muita kasviksia ja hedelmiä kehotti aloittelee pikkuhiljaa. Neiti syö kyllä hienosti, ei pahemmin levii pitkin naamaa.

Joulua odottelen, muistelin äsken sitä hetkeä kun viime jouluna, aattoaamuna testasin plussaa. Itku tuli kun muistelin sitä tunnetta..

Ja nyt se ihanainen jokeltelee tuolla sängyssään. Mä taidan lähteä juttelee hänen kanssaan. Mukavaa päivänjatkoa kaikille unelmille!

-Mindi & Viivi, tänään 4 kk!

Vierailija
2/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pariin päivään päässyt nettiin, kun kone kenkkuilee =(

Täälläkin univelkaa. Siirtäisin Ennin omaan huoneeseen heti jos olisi mahdollista. Kun yläkerta on valmis niin muut lapset muuttaa sinne ja Enni saa oman huoneen. Odotan innolla: seinät on keltaisiksi maalatut. Laitan varmaan jonkun boordin sinne ja olen haaveillut Marimekon Unikko-verhoista tms. Olen säästänyt Ennin lahjarahat syntymästä ja niillä saa mukavasti laitettua huonetta.

Karmea kurkkukipu mulla. Ennilläkin jo kohta viikko yskää. Onneks ei kovin pahasti vaivaa. Vähän tietty vaivaa unia, mutta vielä on selvitty. Alussa oli nuhaa, mutta nyt on alkanut köhimään. Välillä tuntuu, että oksentaa, mutta onneksi harvoin.

Lahjoja on vielä aika monta hankkimatta. Ennille ei ole vielä mitään. Mies oli löytänyt radiohj. autoja tarjouksesta kaikille pojille, vanhin poika saa lisäksi cd-soittimen, eppuluokkalainen jotain megneetirakennussarjaa ja 5-vuotias lego-nosturin. Vanhin tyttö kans cd-soittimen ja jotain vaatetta. Vähän ahdistaa joulun kaupallisuus, mutta ei sitä voi jättää lahjoja poiskaan. Meillä vielä lahjotaan veljet ja siskotkin, kun niitä on ihan kohtuullinen määrä. Miehen puolella on enemmän ja hän antaa perinteisesti aina raha-arvat omalle puolelleen.

Eilen laitoin keittiöön jouluverhot. Aivan ihanat! Kerrankin osasin jonkun sisustusasian =) Oli vaikea löytää sopivaa kangasta kun punainen ja vihreä ei oikein sovi sinne.

Tänään sitten postiin laittamaan suurin osa korteista. Nyt muutama homma ennenkuin Enni herää ekoilta unilta.

Kukka ja Enni tasan 4 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mindi74 tuossa muisteli plussanneensa viime jouluna. Itse olin plussannut jo aikaisemmin, mutta jouluna vielä salattiin asia perheeltä. Olin tosi huonovointinen ja kauhoin jouluruokaa naama vihreänä. Saunaankin otin suurieleisesti siideriä mukaan ja mies joi sen. Se oli itse asiassa aika hyvä juoni, sillä veljeni vaimo oli kuulemma tarkkaillut mua " sillä silmällä" ja oli tosi otettu, miten sain huijattua! :) Tämä joulu tuleekin nyt olemaan aika erilainen!

Pikkuherra treenailee tällä hetkellä selvästi ryömimistä. Ilme on tosi keskittynyt ja pylly nousee ja kädet vispaavat. Vielä treenit eivät ole tuottaneet tulosta ja sekös pikkuista harmittaa. :) Perunaa ollaan maisteltu parina päivänä ja ilme on ollut mainio: mitäs ihmettä tämä tällainen tahna on?! Parhaiten uusi herkku menee alas kun poika makailee tyynyn päällä samoin kuin imiessään. Istuvassa asennossa syömisestä ei tunnu tulevan yhtään mitään ja poika selvästi hermostuu. Mutta tyynyllä köllötellessään uppoaa paremmin ja vähän naureskellaankin.

Nyt kuuluu lattialta kitinää joten taitaa olla ekojen päikkäreiden aika!

Vierailija
4/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on aamusella satanut hiljalleen lunta ja eilen kun olin tytön iltakävelyllä kuului kaupungilta joululaulu, tuli ihan joulufiilis. Viikonloppuna rakennetaa piparkakkutalo ja leivotaan joulua varten piparit ja tortut ja siivoillaan.

Viime yönä neiti selvisi pitkästä aikaa kahdella tankkauksella, tosin meinasi herätä sitten kuudelta aloittamaan päivän yhtä aikaa isänsä kanssa, mä en ollut vielä valmis nousemaan, joten syötin tytön ja jatkettiin aamu-unilla melkein yhdeksään. Nyt on päiväunilla, saa nähdä kauanko kestää, kun äsken kuului huuto, mutta mitään liikettä ei vaunuissa näkynyt, liekö näki pahaa unta.

Me ollaan tässä pähkäilty, että mitä hankitaan tytölle joululahjaksi, joku kirja on varmaankin kova sana, mä ite tykkään tosi paljon Mauri Kunnaksen kirjoista, mutta joku pureskeltava kirja vois olla vähän parempi valinta vielä toistaiseksi.

Jaahas, taitaa olla paras taas alkaa noihin opintohommiin, kun on rauhallinen hetki vielä jonkin aikaa.

Vierailija
5/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eilen se 4kk neuvola ja huomenna se tulee täyteen:)

Painoa oli Iinalla 6060g ja pitutta 60,3cm, ihan hyvin on kasvanut rinnalla pelkästään, joten ei vielä kiirettä soseisiin, mutta painon kasvussa oli tapahtunut " notkahdus" josta neuvolan täti ei ollut huolissaan yhtään vaan kk päästä katsotaan uudelleen ja jos sittenkin tullut vähänlaisesti painoa niin aloitetaan kiinteät.

Itse olen maailman pahimmassa räkätaudissa ja olo on sen mukainen, jotenkin tuntuu että maitoakin tulee vähemmän kun on niin kamala olla itsellä.

Viime joulun aminä sairastin korvakäytävän tulehdusta ja lääkkeet oli voimakkaat mutta raskaana olevalle ok joten kukaan ei kiinnittänyt huomiota vaikkaoksensin aamulla, yöllä, kun lääkkeiden sivuvaikutuksena oli vaoimakas pahoinvointi:) Kyllä ne sitten jälkikäteen kyselivät että oliko se oksennus mitä???? Ja oliko ne lääkkeet sopivat vauvalle, no oli tietysti:)

Miten siitäkin voi olla jo niin kauan aikaa?!?!!?

Meillä Iina on päättänyt sitten nukkua kunnolla, nukahti illalla 21.30 käväe tissillä 05.30 ja nukkuu edelleen yö uniaan ja kello kuitenkin lähestyy jo puoli yhtä!!!!! On kyllä pitänyt läydä muutaman kerran katsoo onko hengissä ja kaikki ok... Kerrankin olen saanut sitten itse levätä hieman kun tämä olo on ihan kamala nuhainen, kurkkukipeä jne...

Mutta nyt ruoka hommiin!!!

Marraspallo

Vierailija
6/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Täältä sitä kirjoitellaan eskarilaisen koneelta. Isillä kun on aina vähän suuruudenhullut lahjat tuolle isoimmalle (=kalliita kauko-ohjattavia, stereoita, telkkareita...).... ja tänä jouluna sitten meidän eskarilainen sai ikioman tietokoneen. Siis sai tämän jo näin ennen joulua, koska ei meillä ole mitään paikkaa missä tätä piilotellaankaan ja hyvin on tuntunut perille menevän, että tämä on sitten se yksi joululahjoista. No, minähän se sitten pistin hanttiin oikein kunnolla, kun isi alkoi touhuta, että tähänkin laitettaisiin johtojen avulla netti. Heti kun selkäni käänsin, niin isi ja kaverinsa sen olivat tähän laittaneet.

No, en valita enää en, kun nämä joulunajan virukset iskivät meidän omaan koneeseen ja sen ollessa puhelinlaitoksella korjattavana äiti pääsee surffailemaan täältä poikien huoneesta =)

Eihän siis toki meidän eskarilainen sentään vielä surffailemaan pääse, mutta ompahan hyvä olla tämä tässä koneessa kaiken varalta.

[color=red]Mutta asiaan. Meidän elovauveli se päätti sitten heräillä monen monta kertaa viime yönä. Äidistä tuntuu, ettei ole itse nukkunut oikeastaan yhtään, kun tuo keskimmäinenkin itki yöllä sängyssään ja tulin katsomaan mikä hätänä (2v) ja vaippa oli päästänyt läpi ja sänky ja poika märkänä *kääks*. No, eikun vaan pesut ja vaipat ja pyjamat päälle keskellä yötä uudemman kerran ja jätkä äidin ja isin viekkuun. Miro sitten taas heräili ja önisi, ei kylläkään syönyt kun 2 kertaa yöllä, mutta kuitenkin. Kumma juttu, kun on alkanut nyt syödä 2 kertaa, kun tähän asti on syönyt vaan kerran. Täytyyköhän aloittaa kiinteät? Maidon kertamäärä ei ole noussut, tosin eipä se tuosta paljoa enää nouse, kun syö 160-200ml /kerta. Vellin syöminen tuottaa vähän hankaluuksia kun imutus on niin kova, että meinaa tikahtua velliin. Maitotutista velli sen sijaan ei tule ulos... himskatti sentään.

Mies lueskeli tänään lehdestä, että meidän pikkupaikkakunnalla (on siis tooosi pieni paikkakunta) joku muukin on nimennyt lapsensa TÄYSIN samalla nimellä kuin me eli Miro Matias. Vähän tuntuu hassulta, kun tosiaan niin pieni paikkakunta, että menevät samalle luokalle aikanaan...

[color=orange]Täällä tosiaan sataa lunta oikein urakalla! Piti lähteä poikien kanssa lumisateeseen, mutta Miro nukahti torkuille kesken äidin laittautumisen (täytyyhän sitä nyt äidin näyttää edukseen ;-) hih), joten ulos lähteminen vähän nyt viivästyy, minä kun tosiaan ajattelin Mirolle maistattaa vähän perunaa ennen ulkoilua. Ans kattoo miten se homma sujuu meiltä =)

[color=green]Jouluun on sitten enää vähän reilu viikko aikaa... Toivotaan, että tuo nyt satava lumi sitten on jouluun asti maassa.

Unna ja Miro 3½kk

Vierailija
7/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuo rikkonaiset yöt vaan jatkuvat eli taas heräiltiin noin tunnin välein. Huh huh. Tätä on nyt jatkunut jotain pari viikkoa, en oo ihan varma miten kauan, pää alkaa olla jo niin sumussa. :) Viime yönä siinä viiden kieppeillä päätin että ensi yön poika nukkuu omassa huoneessaan ja tänään aletaan maistella kiinteitä. Mites te keillä syödään velliä, kuinka paljon annoitte aluksi? En oikein muutenkaan tiedä, antaisinko illalla velliä vai sosetta...

Eilen oli 4 kk neuvola. Painoa tullut kivasti: 7790 g, pituus 66 cm. Ei tarttis vielä kiinteitä alkaa antaa, mutta lääkäri sanoi, että jos syö 4 krt yössä, niin kannattaa aloittaa. Nyt nämä yöt ovat tosiaan niin rikkonaisia, että aattelin aloitella jo ihan oman pääkoppani takiakin. Voi tietty olla, että heräilyt johtuvat hampaista. Aamulla nimittäin huomasin, että ikenet yläkulmahampaiden kohdalla ovat turvonneet...

Poju on heräämässä uniltaan, joten taustalle...

Vierailija
8/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sataa räntää ja olo on sen mukainen.

Pojalle tehtiin uusi maitoaltistus. allergiaahan se on. Samalla lailla puklaa kkun tähänkin asti eikä tutkimuksiin asian tiimoilta vieläkään olla päästy. Lääkäri oli sitä mieltä että puklaus johtuu tuosta allergiasta. Samalla tehtiin sively kokeita maissista ja porkkanasta ja molemmat oli positiivisia. Eli allergioita tulee olemaan tällä pojalla. Ja th sanoi mulle että eikö tästä kolmannesta nauti jo ihan eri tavalla kun tietää jo miten hoitaa... ei naurattanu, voin sanoa. Poika on yhtä tyytymätön koko ajan. Heti kun laitat lattialle,poika kääntyy ja alkaa ryömiä ja sitten oksentaa. Ei viihdy sen kauempaa.

Joululahjat on onneksi hankittu, joulusiivo on vielä tekemättä ja joluruuatkin vielä hankkimatta. Öiseen aikaan sitten siivoilen ja järjestelen kun muuten tuota poika saa olla kantamassa lähes kaiken hereilläoloajan.

Jep. Äiti on vähän väsynyt!

Vierailija
9/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää taas välillä pinoutua,kun on tullu taas oltua sivustaseuraajana = ) Meillä olis muutto lauantaina ja kämppä on kyllä sen näkönen...ei jaksa enää mitään suursiivousta tehä ja muutenkin tuntuu taas elämä potkivan... raha-asiat on ihan päin p****ttä ja yöt tosi katkonaisia = ( Poika käy unille 21-22 ja herää ekan kerran n.klo1 ja sit aamuyö onkin puolen tunnin-tunnin välein heräilyä! Täytyy ruveta antaan varmaan noita kiinteitä enemmän josko siitä olis apua! Tässä kämpässä on kyllä tosi heikko ilmanvaihto ja muuta,voi olla myös siitä johtuvaa,toivotaan että uudessa on parempi,tai siis kyllä siellä onkin,mutta toivottavasti edes jostain olis apua! Koitan jatkaa pakkaamista kun poika on ulkona unilla,jospa se tästä!

Vierailija
10/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lunta tulee tuutin täydeltä, mies joutuu lumitöihin, se ei varsinaisesti rakasta sitä hommaa kyllä...

Meillä on Viivin kanssa nyt mennyt yöt taas aika kivasti. 22-05 unta, maitopoti, ja unet jatkuu 09.30 saakka.

Eli nyt jaksaa taas.

Muutoin tytöstä on mielestäni tullut vaativaisempi, seurustella haluaa kovasti! Meillä mennään jo lattialla sinnetänne, silloin kun siellä viihdytään. Saattaa pyörähtää pari kertaa, sitten vielä mennä täysympyrän napansa ympäri.

Ryömimisharjoitukset on aloitettu myös (parisen viikkoa sitten), ilman tuloksia (joskus jotenkin nyhjää itseään 10cm eteenpäin, en tiedä miten)ja sekös likkaa ottaa päähän.

Mies sanoi eilen että likka on laihtunut, ja taitaa olla totta.

-Pitäisiköhän kiinteiden määrää ruveta lisäämään, koska maitoa ei tiettyä määrää enemmän oikein uppoa, mikähän siinäkin on? Joskus kun vaan näkeekin pullon, niin saa tyttö kauhean sätkyn. Noin 500ml menee sitä päivässä, ja sekin silloin kun tyttö on tosi väsynyt? Aika outoa.

Viivillä on kova räkätauti, ollut lähes viikon, nyt sentään on onneksi valuvaa räkää niin saa paremmin hengitettyä. -Mutta mitä olette mieltä, kannattaisiko sitä nukuttaa kuitenkaan ulkona?

mutta nyt toi vauveli heräsi, joten menempä nappaamaan sen.

MOIPS!

Vierailija
11/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime viikolla valittelin Iinan huonoja öitä, eikä parannusta juurikaan ole havaittavissa.Alkaa tämän mamman hermoja jo vähän kiristää tuo väsymys, ja viikonloppuna olisi tarkoitus lähteä Tallinnaan ostoksille...mitenkähän sitä vain jaksaa huonoilla yöunilla.

Iina siis nukahtaa itse omaan pinnikseen klo20, nukkuu ensimmäisen pätkän 4 tuntia ja sen jälkeen herää 1-2 tunnin välein ja maitoa kuluu edelleen melkein 400 ml yössä.Ennen unia kuitenkin tankkaa velliä 120-150ml....Kiinteitä maistellaan, mutta huonolla menestyksellä.Joko pinnistää huulensa niin tiukalle yhteen, ettei toivoakaan päästä lusikalla sisään saatikka saada sosetta sinne menemään tai sitten yökkii/työntää kielellä kaiken ulos...Meillä siis juodaan maitoa pullosta varmaan vielä murkkuikäisenäkin.

Maanantaina Iina löysi varpaansa ja jaksaa tutkiskella niitä jopa 15 minuttia kerrallaan.Hauskinta hänestä on maata sitterissä varpaat suussa: ))

Jospa lähtisin jatkamaan siivousprojektia, kun neiti nukkuu vielä päikkäreitään...Hauskaa torstain jatkoa!

-Happy

Vierailija
12/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Marraspallo, miten teidän tytsy voi nukkua tuollaisia unia?? HUH HUH! Nukutaanko teillä päikkäreitä? " Kateellisena lueskelen, meille vähempikin riittäisi" ...

Meillä nukutaan vaihtelevasti n. 22.30-8.30/9.30 kahdella syötöllä. Mutta alkuyöstä jutellaan, jokelellaan, pyöritään hereillä ym välillä tuntikin kerrallaan ja joka tapauksessa n. tunnin-puolentoista välein on jotain asiaa. Yleensä aamuyö on meillä rauhallisempi. Tänään piti oikein herättää poika 9.30, sikeitä ois vaan jatkanut! Ja 11 lähdimme ulos lenkille ja unet vaan jatkuu. Ettei nyt nukkuis vähän liikaa. No en minä herättelemäänkään rupea, mutta toisilla päikkäreillä mun pitäis tehdä kaikenmoista joten saas nähdä miten silloin nukutaan.

Meillä ei ole nyt ilmaantunut masuvaivoja, päivällä menee siis bataattisosetta ja illalla hiukan maissivelliä. Yöuniin tuo ei kyllä ole vielä vaikuttanut, tosin yöllä molemmat syömisvälit oli 4,5h joka oli jo puoli tuntia-tunti parannusta entiseen. Mutta pari päivää tässä nyt on vasta syötykin kiinteitä. Saas nähdä miten bataatti tänään uppoaa, eilen poika oli suu ammollaan odottamassa lisää. Ja vaikka joka paikka oli oranssina niin kai sitä hiukan masuunkin meni?! Mutta on sitä ruokaa syödessä kyllä sitten niin kiva päristellä :)

Nyt alkaa vaunut heilua, jospa kohta herättäisiin!!

Baby ja poika 4kk ja 11 päivää

Vierailija
13/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö nukahti juuri päikkäreille, joten hyvin on aikaa siivouksen jälkeen tulla nettiin istuskelemaan.

Meillä pikkuinen nukkuu edelleen sen 12h putkeen yössä. Eilen neuvolassa terkkari ihmetteli tuota, ja sanoi, että ihan hyvä, jos heräisi tuoss 5-6 aikaan syömään. Minä jo ajattelin, että toivottavasti ei kehota herättämään syömään, mutta ei onneksi tehnyt niin :0)!

Eli ilta 8-9 nukutaan aamu 8-9. Muutamana yönä nyt viime aikoina on tyttönen herännyt kitisemään yöllä, mutta silittelyllä ja 50ml maidolla nukahtanut uudestaan. Tekee nimittäin hampaita tuohon alas eteen, joten ne kiusaavat.

Kiinteitä pitäisi nyt syöttää 2xpäivässä, ja ihan hyvin on lähtenyt käyntiin tänään. Pikkuisen yökkäili lounasaikaan, mutta muutama lusikallinen meni alas hyvin, ja maitoa päälle.

Aamulla tyttö leikki lättyä koko aamun, eli kääntyili mahalta selälle ja selältä mahalleen semmoisen tunnin ajan! Kikatteli itsekseen ihan kamalasti, ja minä vaan seisoskelin kauempana tippasilmässä... Itsekin muistin juuri tänä aamuna sen, kun joulupäivänä testasin plussan.

Luulin vielä tehneeni testin väärin, ja menin herättämään miestä, että " mä olen ehkä raskaana" . Mies vaan unenpöpperöisenä ponkaisi pystyyn ja totesi, että " miten niin EHKÄ raskaana???" :0)!!! On sitä muisteltu monta kertaa naurussasuin.

Oliko se marraspallon vauveli joka täyttää huomenna 4kk? Meilläkin täytetään huomenna 4kk! Eli onnea kovasti meille molemmille :0)!!

Kohta pitäisi lähteä viemään vikat joulukortit postilaatikkoon...

Niin, joululahjoista. Me on ostettu tytöle sellainen halinalle pehmolelu, muumit-lumilasipallo ja vielä pitäisi joku lelu keksiä. Ensi jouluna sitten ostellaan enemmän, kun pieni on vanhempi.

jahas, nyt kuuluu itkua pinnasängysät. Gotta go!

Vierailija
14/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ekaks, enne kuin nimet taas unohtuu...mindi valitteli huonoa yötä...=) tuota tuota....jos noilla heräämisillä mennään, et ole huonoa yötä nähnytkään....Toscalla on hieman toisenlaista..... en sano siis pahalla, tuli vaan mieleen kakkosen vauva-aika, joka oli juuri tuollaista toscan kuvailemaa. Ja jatkui vielä pitkään....muistan ajat, kun tyttö oli jo 1,8vuotta, olin jo töissä ja tyttö heräsi öisin kymmenenkin kertaa. Siitä sitten virkeänä raskaaseen seisomatyöhön tarhan kautta aamu seitsemän jälkeen=(

Puhuittekin viime joulusta...se oli mulle erittäin mustaa aikaa, olin niin pahoinvoiva ekat neljä kuukautta ihan ympärivuorokautisesti. Tein testin kaksi viikkoa ennen aattoa, eli viikko ennen synttäreitäni. Pakkohan sitä oli lähteä ulos juhlimaan, kun olin kerran kaverille luvannut. Jouluaattona ei tosiaan ollut joulufiilistä, muistan, kuinka kävin nykyisen kolmevuotiaani kanssa aamupäivällä McDonaldsissa=)

Siis jouluaattona=)

Löysin ostarin parkkipaikalta ajokortin lumihangesta, soitin sitten numerotiedusteluun ja sitä kautta ajokortin omistajalle, joka näytti kuvassa epämääräiseltä hampparilta. Kortin omistaja lupasi tulla hakemaan tsetin, hetken päästä McDonaldsiin saapui tosi suloinen nuori mies suklaarasia mukanaan, se on varmaan ainoa lämmin muisto koko viime joulusta. Musta oli suloista, että se oli käynyt ostamassa sen suklaarasian.

No juu....hitsiläinen, tuli sitten äsken vedettyä 250g appelsiinikrokantti-suklaalevy naamariin, vauva söi maitoa ja nyt sen naama on taas pahan näköinen=(

Lähdimme tänään aamulla hakemaan kymmeneltä isoja tytöjä koulusta, meillä oli hammaslääkäri. Menin koululle sopimaamme paikkaan ,isompi oli tapojensa mukaan myöhässä, pienempi kysyi miksi lähdemme vasta nyt, kun aika on kymmeneltä, kello on jo yli. Soitin hammaslääkäriin, josta selvisi, että aika olisi todellakin ollut tasalta. Jouduimme siirtämään sitä sitten helmikuulle asti. Hitsi kun en itse tarkastanut aikaa kalenterista, vaan luotin ismman tytön sanaan. Kävin kuitenkin pienten kanssa viemässä eräälle tutulle ylläriksi tiramisun, jonka koristelin vielä ennen lähtöämme. Sitten ulkoilimmekin vielä ja nyt ollaan kotosalla. Kaikilla muilla tuntuu olevan joulukiire, itse en tänä jouluna tee jouluruokia lainkaan, eikä meille mahdu edes kuusi=(

menemme vanhemmilleni syömään ja pukki tulee sitten sinne. Niinhän se Kukkakin muistaakseni tekee perheineen? Joko keksit mitä ruokaa hankitte kotiin?

Elokuuvauva, meidän neiti meni vasta tänään kouluun, viikon oli sitten kuumeessa. Ainiin...se yksi yhteinen tuttumme tajusi lempinimesi kuultuaan kuka olet=) sillä on l.a 25.12

Piti vielä kysyä otitko kuvaa siitä kakusta? Näkyikö ne pystyraidat hienosti? Mitä laitoit päälle? Piäis itsekin kokeilla.

Mulla oli muuten kaverin poika kaksi yötä hoidossa ja päivät päälle, en tajua mikä taika siinä oli, että sain lapset nukkumaan jo yhdeksältä. Normaalisti sitä ei tapahtuisi ikinä. Miten te muut saatte lapset ajoissa nukkumaan? Meillä kolmevuotias ramppaa koko ajan isojen tyttöjen huoneessa eikä malttaisi millään mennä nukkumaan, jos ne valvoo.

Vierailija
15/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on takana vasta kolme sellaista yötä, kun syödään tunnin-kahden välein, mutta sitä ennen on kokemusta myös siitä, että vasta puoli 2 yöllä nukahdetaan ja toisaalta myös siitä, että puoli viiden jälkeen ei nukuta ennenkuin vasta aamukahdeksalta.. Nämä jälkimmäisiä ei kovin montaa ole ja niiden jälkeen on väliin mahtunut hyviäkin öitä, mutta nyt on tosiaan kolmena yönä heräilty parin tunnin välein, viime yönä oli vain tunninkin unipätkiä.

Tuttia yritän tarjota, mutta ei kelpaa. Ja kun otan pojan tissille, niin johan maistuu! Tietysti kiva, että apu on lähellä, mutta tuo syöntitiheys ei oo herkkua äitille..

Eli poika tuli eilen 4kk, ja mikä lie rytminvaihdos menossa? Tai sitten ei maito vain riitä? Tai hampaat vaivaa? Tai tai tai? Tänään maistettiinkin ensimmäistä kertaa perunaa. Ei kyllä voi sanoa, että olis ollu kovinkaan loistava vastaanotto, naama meni kyllä sellaseen ruttuun. :)

Mutta nyt on poika unilla ja taidan itekin otta torkut! :)

Vierailija
16/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan nopeasti lukemaan päivän pinon...

Täälläkin, kuten näköjään monella muullakin on pääsyt kertymään nyt hieman univajetta kun meillä tuo vanhin tyttö yskii öisin niin paljon että pitää koko perhettä hereillä...päivällä ei mitään, mutta kun yö tulee, alkaa tauoton yskiminen...juoksemme siiten mieheni kanssa vuorotellen katsomassa saako tyttö enää henkeä kun vaan yskii ja yskii, Salbuventtikaan ei tunnu auttavan...toissayönä tytölle tulikin alkava kurkunpääntulehdus...onneksi se on jo tuttu juttu meille, niin tunnistan jo kohtauksen ensioireet...

Vauva on alkanut myös valvottaa hieman. Öisin on nyt 3-5 syöttöä kun tähän mennessä ollaan selvitty max kahdella yösyötöllä...

Yritän vielä sinnitellä jonkun aikaa täysimetyksellä ja joskus parin viikon päästä aloitella vellejä jospa ne yöjaksot taas pitenis.

Vauva nukkuu kyllä hyvin päikkärit, pääasiassa nukkuu noin yhdet pidemmät 4-5 tunnin päikkärit ja kahdet 15-30 min päikkärit... ja aina samaan kellonaikaan. Ihan kuin joku painaisi nappia kun vauvan pitäisi mennä nukkumaan... =)

Täällä oli joku muukin joka pelkää sitä rs virusta... Mä pelkään myös että vauva saa sen ja senpä takia emme ole vieneet vauvaa tai isompia tyttöjä kauppakeskuksiin yms. Täälläkin päin se tauti riehuu parhaillaan...vielä on tuoreessa muistissa esikoisen sairaala reissut 4kk iässä, joka kesti joulun ja uudenvuoden ajan...

Lintu75: Toivottavasti ette enää sairastele.

En muistanu ottaa kuvaa kakusta, vaikka piti, muistin vasta kun kakku oli jo tuhottu! Hienosti näkyi pystyraidat,ajattelinkin kokeilla seuraavan kerran tehdä taas samalla tavalla,tein kakun vain yhdestä pellillisestä mutta kakku riitti hyvin 8 hengelle...

mutta nyt meen kylvettää vauvan ja sitten lähdemme kylään naapuriin...

mukavaa päiväjatkoa kaikille!

Vierailija
17/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja herkut maittaa tälle äiteelle! :)

En ookaan pitkään aikaan kirjoitellu/lueskellu juttuja. Meillä on tässä muutto ollu tämän viikon meneillään joten enpä oo ehtiny. Viime viikon siivosin uutta asuntoa ja tämän viikon oon yrittäny sitä tyhjentää. Miehellä on koulujuttuja niin paljon että mie oon tuon muuton pääasiallisesti hoitanu. Ihanaa, asutaan nyt siis RIVITALO kolmiossa ====))))

Tänään käytiin 4kk nauvolassa vaikka vasta viikon päästä tulis kuukaudet täyteen. Paino oli 7150g, pituus 65,4cm ja pipo 42,5cm. Lääkärille sanoin neuvolassa, että tyttö ei oo kun kerran kääntyny vatsalleen nyt maanantaina eikä kai sitä tajunnut kun ei uudestaan oo yrittäny. Mutta eikö vaan eiti kääntyny ympäri kun neuvolasta koia päästiin! :) Ja siinä hommassa on ollu siitä lähtien. Kerran kun kävin vessassa niin Ronja oli siirtyny makuupussilta metrin päähän lattialle! 8-o

Meillä on selvästi tiheän imun kausi menossa tai sitten tissimaito ei enää täytä tarpeeksi. Öisin syödään 3-4 kertaa, aikaisemmin 1-2 kertaa. Pitää kokeilla pari viikkoa jos tuo maito vielä riittää ja sitte katella niitä kiinteitä jos näyttää että maito ei täytä tarpeeksi. Mielellään imettäisin sen puoli vuotta mut saas nähdä.. Painon takia kiinteitä ei kuulemma kannata aloittaa ku maito on paljon energiarikkaampaa kuin kasvissoseet..

Laatikoiden purkuun.. :/ plaah.

tary ja Ronja 3kk ja 3vk

Vierailija
18/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää nyt hehkuttaa: mies tuli tänään kotiin suuren samettiruusun kans ==)) Ihana, miten tuommoinen piristää! Ollaan molemmat oltu tuon muuton takia niin kiukkusia et mies oli halunnu kiittää minnuu kun olin hoitanu muuton, vauvan ja miehenki väsymyksestä huolimatta.. Ihana tuo mies :)

Vierailija
19/20 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baby:

Siis Marraspallo, miten teidän tytsy voi nukkua tuollaisia unia?? HUH HUH! Nukutaanko teillä päikkäreitä? " Kateellisena lueskelen, meille vähempikin riittäisi" ...

Baby ja poika 4kk ja 11 päivää

Tämä oli ihan uskomaton päivä Iinalle, tosiaan heräs silloin puoli yhden jälkeen, söi ja leikki lattialla tunnin verran ja jaahas neiti on nukahtanut jumppalelun alle, no herätys, syöttö ja pihalle niin eikös vietävä nuku taas... Jotenkin kauhulla odotan ensi yötä että miten se menee, kun kirjaimellisesti on nukkunut koko päivän:)

Normaalisti Iina nukkuu 21-10 yöunet kerran syö joskus aamuyöllä 05-07 välillä ja äivällä ottaa sitten kerran 2-4 tunnin unet ja toiset hieman lyhyemmat ja sitten illasta vielä vartin terävät:)

Marraspallo

Vierailija
20/20 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tyttö nukkuu hyvin, mutta kun itse ei saa unta... Alkaa käydä ainainen 3-5 aikaan nukkumaan meno omlle hermoille.

Tyttö nukkui nytkin yönsä 22-9, ihan putkeen. Ei ne kaikki yöt noin pitkillä pätkillä mene, mutta hyvin hän on aina nukkunut.

Huolestuttaa yhä korvatulehdus. Saas nyt nähdä tehoaako uusi kuurikaan... Täytyy saada korvalääkäri ennen joulua.

Eilen neuvolassa otettiin hieman paino tarkkailuun. Pituutta oli 66cm jaa painoa 6500. Taitaa olla isänsä kopio tämäkin tyttö ruuminrakenteeltaan, onneksi. Äiti on iso tantta ja isä kapoinen kuin mikäkin. Mielummin tietty soisin hoikkuuden lapsilleni.

Nyt kahville, jos se päivä lähtisi jotenkin käyntiin. Ilma on niin ihana, ulkona on kaunista. Nyt taas muistan miksi halusin maalle