Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****SYYSKUISET KOHTI LOPPUVIIKKOA****

14.12.2005 |

En huomannut syyskuisille tuoretta pinoa, joten päätin aloittaa...

Takana oikein touhupäivä ja käyn itse vielä jotenkin " ylikierroksilla" , ei oikein kunnolla nukuta vielä... Oltiin päivällä kaverin luona ja vietimme siellä " kotiäitien pikkujoulua" ;) Meitä oli 3 äitiä ja yhteensä 7 lasta =) Sitten olin pojun kanssa siellä rokotetutkimuksen ekalla käynnillä. Verinäytteen otto meni mahtavasti puudutelaastarin ansiosta, poju ei huomannut mitään! Molempiin reisiin tuikattiin rokote ja sitten tuli kyllä iso itku, mutta mieli leppyi nopsaan, kun sai lohdukkeeksi rintaa... Illalla meillä onkin sitten ollut vähän ärtsympi pikkuherra ja lämpökin nousi hiukan (38,1), mutta sain hänet kuitenkin hyvin klo 22 yöunille. Saas nähdä, heräilläänkö sitten yöllä. Yöt normaalisti menee tosi hyvin, syö vasta aamulla klo 6-7 ekan kerran. Päikkäreitä nukutaan yleensä 3:een otteeseen, mutta joskus risaisempikin päivä ja nukutaan miniunia useita... Mutta sellaista se on, enää en niin kauheasti stressaa rytmiasioista kuin esikoisen kanssa...

Kirjoitelkaahan syysäidit =)

Noppis ja poju 2,5 kk ja neiti 4 v.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä poika kääntyi tänään vihdoin ja viimein myös mahalta selälleen. Vihdoin ja viimein sen takia, että on äheltäen yrittänyt kääntyä mahalta selälleen siitä lähtien, kun aloitti selältä mahalleen kääntymisen 6 viikkosena. Ja saa nähdä millon ryömii, kun nyt jo käsillä " kiskoo" eteenpäin, pylly nousee ja jalat/polvet polkee eri tahtiin, kiukkuhan siitä vaan tulee kun ei vielä kumminkän eteenpäin pääse ;).

Meillä nukahdetaan illalla syömisen jälkeen pinnasänkyyn mobilen voimin. Elikkä poika syö ja laitan sänkyyn. Noin vartin hän siellä höpöttelee mobilelle ja sitten nukahtaa ittekseen. Päivällä yleensä nukutan syliin ja siirrän pinnikseen/matkasänkyyn.

Nyt totutellaankin matkasänkyyn, kun se Etelä-Afrikkaan lähtö on ihan kohta, Tapaninpäivänä. Nyt on ruvennu vähän jänskättämään, että meneeköhän kaikki muksun kanssa hyvin. Toivottavasti.

Yöt meillä menee vaihtelevasti, välillä syö kerran, välillä 2-3 kertaa. Mutta aina vaan noin 5 minuuttia. Samoiten päivällä 5-10 minuuttia. Ja nyt pari viime päivää on menny, et koko päivän syömisaika on ollu noin 50 min. Mutta on tyytyväinen, maitoa tulee ja jos yritän " tuputtaa" lisää niin puklaa. Päivällä syö siis noin 2 tunnin välein. Muilla näin?

tuiskuneiti79 + poika 3 kk ja 10 pv

Vierailija
2/25 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin juuri Artun ulos päikkäreille, kunnon viltti kapaloihin kääräistynä...ei varmana tule kylmä. = )

Ajattelimme kokeilla ensi yöksi poikaa omaan huoneeseen pinnasänkyyn. On nyt nukkunut kotiin tulosta lähtien meidän huoneessa semmoisessa korisängyssä ja katselin aamusyötöllä, että rupeaa kohta käymään lyhyeksi tuo. Joten meinasimme, että varmasti nukkuu myös tuolla omassa huoneessa, kun muutenkin ruvennut nyt vetelemään kunnon yöunia. Olisi vissiin helpompaa nyt tässä vaiheessa, kuin myöhemmin, jolloin tajuaa jo jotain paremmin.?

Leivoin toissa iltana ensimmäisen kerran piparkakkutalon itse. Aikamoinen homma oli sen koristelussa ja kokoamisessa...meinasi ärräpäät lennellä. Ja kaiken kukkuraksi minun mummo tuli eilen kylään ja oli tietenkin ostanut meille piparkakkutalon! No, nyt on sitten kaksin verroin syötävää joulun jälkeen...Nyt pitäisi mennä vielä tekemään piparkakkuja.

Joten ei muuta kuin hyvät viikonloput ja olkaahan kiltisti, kun joulu lähenee jo uhkaavasti!

suzanne ja arttu 11vkoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista lukea teidän nukkumisjärjestelyistä!! Me koitetaan nyt tota pinnistä mutta jos tekee tiukkaa niin koitan olla ressaamatta ja nukutan vieressä vaan.. Ehtiihän tyttö sitten isompana siirtyä omaan sänkyyn.

Ja hei olihan siellä joku toinenkin jonka vauva herää syömään parin tunnin välein. Olen sitä ihmetellyt kun viime yönäkin 5 kertaa sain syöttää!! Ajattelin jo aamulla että eikö maito enää riitä, mut en kyllä vielä mitään vellejä haluaisi koittaa. Imettelen vain kun päivällä kuitenkin syöttöväli on yleensä 4 tuntia, miksi sittten yöllä tiheämmin?? Siskoni ehdotti että jos tankkaa läheisyyttä. voikohan olla? että jos koittais illalla sylitellä enemmän. Meidän tyttö ei vaan enää oo mikään kauhea sylivauva kun on niin kova liikkumaan niin alkaa heti pynkemään sylistäkin pois..

Hei ja huomasin ihan tällä viikolla että meidän tytöltä alkaa pikkuhiljaa tulla kyyneleitä.. Voi toista!! Tähän asti on itkenyt kuivilla silmillä ja nyt aina välillä silmät on ihan märät ja poskillekin valuu. Eipä toi tyttö niiin paljon yleensä edes itke mutta yöllisestä vaipan vaihdosta ei tykkää nykyään yhtään (jos ei vaihda niin tulee aamulla yli..) ja siinä huomasin kun poski oli märkä kun sitä pussasin..

ok, nyt siivouspuuhiin.

äiti ja tytsy 2,5kk

Vierailija
4/25 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri nyt yhtä aikaan. Pitäis itekkin mennä maaten, mutta pakko oli saada juoda kahvit rauhassa ja herkutella netin ääressä :)

Meidän nuorimmainen kans herää turhan usein öisin; 3-5 kertaa! Nostan aina tissille ja juuri eilen huomasin ettei paljon jaksa juoda ennen kuin simahtaa syliin elikkä on varmaan vain huono tapa! Mitenkähän tuon ikäistä kehtais unikouluttaa??? Poika nukkuu omassa sängyssään ja nukahtaa itsekseen syöttöjen jälkeen. Olen muutaman kerran onnistunut " tassuttamalla" nukuttamaan yöllä uudelleen, etenkin jos heräilee jo tunnin kuluttua edellisesta syötöstä. Tassuttelu ei aina onnistu ja tuttia ei ole käytössä. Olen lopen väsähtänyt heräämään yöllä! Olisi vissiin pitänyt tehdä lapset nuorempana ;) Hmm...

***Muistaako kukaan missä iässä AnnaWahlgren suosittelee yösyötön

lopettamista?***

Nyt nopsaan nukkumaan.

Vierailija
5/25 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Mikael se tuolla sängyssään " jutustelee" , normaalisti nukkuu tähän aikaan, mutta tänään rytmit sekasin... Herättiin aamulla normaaliin aikaan kasin jälkeen, sitte puol yhdeltätoista päikkäreille ulos, mutta kun lähdettiinkin kaupoille (joululahjoja täytyy äitin ostella) ni liikkuvissa vaunuissa uni maistu ja heräiltiin vasta kolmelta mummin ja vaarin pihalla.

Sitte sitä valvottiin ja otettiin pienet torkut, puolisen tuntia autossa ja ruokakaupassa, kaukalossa on niin hyvä nukkua :). Ja sen jälkeen valvoskeltiin, kasin maissa unille ja äsken heräili, söi ja vaihdettiin kakkavaipat, nyt ei sitten nukutakaan yhtään. Normaalisti kun nukkuu ne ekat päikkärit ulkona n.11-13 ja sit toiset myös ulkona n.15-17 ja pikku-unet sisällä seiskan maissa, ni tähän aikaan on hyvä uniaika.

Itteäni saan siis syyttää että nyt valvottava :), onnex Mikael yöt nukkuu, pariviikkosena ite lopetti yösyömiset ja saattaa yöllä 12 tuntiakin putkeen nukkua.

Vierailija
6/25 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa minäkin tänne ehdin ;)

MeilläKIN on ollut tänään touhupäivä :) Mies ei lähtenyt ollenkaan töihin, kun kuume oli noussut yöllä, ja aivan flunssainen olo. Jäi sitten lepäilemään kotiin. Minä suuntasin sitten vauvan kanssa kauppaan, kun kerrankin oli " hoitaja" kotona ;) No, mies lupasi että voi sen verran katsoa noiden kolmen perään, etteivät tupaa tuleen sytytä ;)

Olin kolmisen tuntia reissussa. Ja kun tulin kotiin, oli melkoinen mylläkkä kotona! Lastenhuoneen lelut pitkin kotia, lasten vaatteita pitkin lattioita, kaapit tyhjillään... vierassängyn patjat (kaksi patjaa päällekkäin) lattialla... Niistä revitty irti patjanpäälliset (aaaaaargh!!) ja superlonpalasia lattiat täynnä. Siinä meni " tovi" siivotessa... Mies oli onneksi tehnyt ruuan sillä aikaa kun minä olin poissa. Mutta lapset olivat kuulemma olleet niin nälkäisiä, että ruoka oli loppu kun tulin kotiin :( Noh, ihmekö tuo, kun kyse on NAKEISTA!! :) No, söin sitten itse puuroa, ei tuo suuri murhe ollut ruuanloppuminen... ;)

Laittelin kauppatavaroita kaappiin, ja siivoilin muutenkin kotia. Tavaroita järjestelin jne. Sitten esikoinen (4v9kk) kiljuu, että " nuo sotkee taas!!" ja kun menin katsomaan, TAAS ne patjat oli lattioilla!! Aaaargh! Ja siivotessani astuin jonkun " märän" päälle, ja huomasin että joku noista tenavista oli muusannut appelsiinin mattoon. Huoh! Meni siinäkin hetki että sain maton suunnilleen puhdistettua.

Hetken päästä tulee taas kiljaisu ja kun kurkkaan olohuoneeseen, siellä tuo " pikkukolmonen" (2v2kk) pitää kädessään yhtä viherkasveistani ja huitoo sillä sinne tänne - multaa koko olohuoneen lattia täynnä! :( Huoh! Ja sitä sitten imuroimaan...

Välissä pitää tietysti imettää tuota nuorintakin. Hetken hengähdystauko! Vai miksi sitä nyt sanois... kun sohvalla imettäessäkin saa huudella lapsille koko ajan, että " Älä tee sitä!" " Älä koske siihen!!" tai " Lopettakaa jo se tappelu!" :) No, lapsethan tietysti innostuu kun huomaavat että äiti on " kiinni" vauvassa eikä pääsekään perään ;)

Ja kun saan kodin taas kuntoon, lastenhuoneessa on jo lelut lattialla ja hirveä merirosvoleikki menossa jälleen kerran... :) Huoh! Välissä oikeesti tulee mieleen, että meidän perhe todellakin ON itse Kiljusen Herrasväki! :) Noh, kerran naapurin äiti sanoikin, että " Teidän lapsista tulee mieleen ne Melukylän lapset!" :) Naurettiin yhdessä mainiosti osuvalle vertaukselle ;) Mutta tänään näiden touhujen keskellä mulla alkoi itkettää koko kotiäidin rooli :( Itketti ja suuttutti ja kiukutti yhtä aikaa! :) Ja sitten taas nauratti... On tää elämä niin hassua! ;)

Onneksi mies sen verran toipui kuumeestaan, että pääsin yksin saunaan illalla. Raukka toinen kun kuulee millaista menoa kotona on, eikä voi tehdä mitään! :( Raasu makaa vaan puolikuolleena sängyssä ja odottaa että vaimo toisi vettä. Ei päässyt iltaäpäivällä edes ylös sängystään :( No, täytyy toivoa että huomenna voisi jo paremmin, sillä...

Mulla on huomenna sairaalassa " se-joku-tähystys-tutkimus" , keliakiaa tutkitaan. En muista tuon operaation nimeä, suonette anteeksi! ;) Mun kolmella siskolla on tämän syksyn aikana (viimeisin viime viikolla) todettu keliakia. Ja mullakin verikokeiden mukaan on joku " aine" kohollaan, joten hyvin todennäköistä on että mullakin on keliakia... :( Plääh! Ei vois vähempää kiinnostaa koko juttu. Pitää sit tehdä itselle aina eri ruuat jne... Aivan kun tässä ei olisi muutenkin tekemistä päivisin kuin miettiä jotain erikoisruokavaliota! ;)

Semmosta meille siis tänään! :)

Meidän poika voi mainiosti, kasvaa rintamaidolla hienosti ja on touhukas kaveri. Noh, sisaruksiinsa tulossa pikkuhiljaa! ;) Juttelee kovasti ja naurelee. Ihana!!! Öisin meillä nukutaan hyvin, syödään kaksi-kolme-neljä kertaa yössä. Miten milloinkin. Miten ihmeessä teillä (joku kertoi, en muista nimimerkkiä, anteeksi!!) voidaankin nukkua jo täydet yöt???! Uskomatonta! Mahtavaa!! :)

Tein tänään raskaustestinkin, kun ukko-kulta epäili mun olevan raskaana jälleen :) Olen ollut jotenkin hermostunut ja kiukkuinen ja ärsyyntynyt jne... monen päivän ajan. Ja masustakin on nippaillut ilkeästi välillä, ja valkovuoto (YÖK!) on tosi vetistä ja valuvaa... Märkä olo koko ajan. Odottelenkin tässä innolla, joko ne menkat taas alkais! ;) Raskaustesti siis näytti negaa, huoh! :) No, ei mua olisi haitannut vaikka se plussakin olisi ollut, ihanahan se taas olisi olla raskaana (krooninen vauvakuume taas päällä, joo!:) mutta kyllä on ihan kiva että se nega oli! :) Tuleepahan ainakin vähän pitempi ikäero mahdolliseen seuraavaan lapseen kuin se 10kk! ;)

Muuten, kärsiikö kukaan muu teistä syysmammoista raskauskilojen karisemattomuudesta (hui mikä sana!:)?? Mulla ärsyttää kun nuo kilot on jämähtäny paikalleen! :( Vaikka kuinka yritän syödä järkevästi (olen laskenut painonvartijoiden pisteitä), käydä lenkillä jne. niin ei vaan paino putoa. Maitoakin tulee kivasti, tosin olen vähän varoen karsinut tuota syömistä ettei vaan maito lopu... Eikä tää painoasia nyt ihan ykkösenä mun arvomaailmassa ole (lapset, perhe jne. etusijalla...), mutta olis se kiva taas saada paino entiselleen!! Mites muilla??!

Nyt taitaa olla mullakin aika mennä peiton alle nukkumaan... Kaikki muut nukkuu jo! Mut on tää ihanaa omaa aikaa tässä illalla! :)

Jaksamista teille kaikille! Nauttikaahan vauvoistanne ja lapsistanne! :)

Nasu kera kolmen sekä yhden perässätulevan termiitin ;)

Vierailija
7/25 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, meillä tosiaan nukutaan yöt :). Poika ite pariviikkosena lopetti yösyömiset, tankkailee kyllä illalla siihen malliin, et lähinnä saa illat imettää :).

mulla ei kyllä ongelmia kilojen kanssa, niitä tulikin vaan vajaat 10, ja poika syntyessään 4130g. Nyt jo ennen raskautta käytetyt vaatteetkin toiset väljiä. Enkä tosiaan oo syömisiä tarkkaillu, suklaa on niin hyvää :).

Vierailija
8/25 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että jotkut jo kerkeili kirjoittamaankin!

NASU! Mulla sama ongelma kuin sulla, nimittäin tuo paino-asia. Ei paino tipu, mutta en kyllä ole pahemmin syömisiäni tarkkaillutkaan... Mutta esikoisen jälkeen " samalla syömisellä" kilot alkoi karista kuin itsestään, ilman varsinaista laihduttamista olin muutaman kuukauden jälkeen entisissä mitoissa. Aika masentavaa kun nyt kilot ei tunnu vähenevän ja kuitenkin pitäis melkein 10 kg saada pois, niin olisin samoissa luvuissa kuin ennen raskautta... No, mullekin kuitenkin tärkeintä, että maitoa tulee pikkuherralle riittävästi ;) Kyllä niistä kiloista ehtii sitten myöhemminkin stressata ;) Ja piti vielä sulle NASU sanoa, että olet sinä aika pakkaus, kun hoidat tuollaista klaania, aika vilkkailta tapauksilta kuulostaa nuo teidän tenavat =) Mä oon helisemässä kans välillä, vaikka ei ole kuin yks 4 v. (ja vielä suht rauhallinenkin) ja vauva... Jaa, mut onhan meillä sit tuo 6 v. koirakin ;) Mun hermoja rassaa silti eniten nyt se, kun mies on ulkomailla nyt pidempään (3 kk)... Mut onneks mies tulee jouluksi kotiin, ens viikolla nähdään siis taas!!! Ihanaa!!

Vierailija
9/25 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitkään aikaan pinoutunut,mutta takapiruna ollut kyllä.Meillä tyttö täyttää ensi viikolla 3kk!Aika menee kuin siivillä...Nimenkin tuo prinsessa on saanut,Anni iida Alexandra.Meillä pyyhkii mukavasti,Anni syö rintaa edelleen ja ilatisin saa tutteli plussaa kaupanpäälle,kun maito ei ihan kokonaan yöksi riitä.Nyt olen jo antanut lusikallisen bataattia ja ilme on sen mukainen.Tällä ruokavaliolla mennään ainakin kuukausi ja sitten aletaan syömään kiinteitä paremmin.Hyvin on masu ottanut tuon bataatin vastaan,kun peruna on kuulema liian tärkkelyspitoinen noin aluksi.Yöt meillä on edellen vaihtelevia joskus herätään vain kerran toisinaan kolmekin kertaa,mutta en stressaa,pienihän tuo vielä on.Päivät menee jutustellen,syöden ja nukkuen.Anni kääntyy mahalta selälleen kun on niin jäntevät nuo pikkujalat,ja hymyilee äidin iloksi.Mun mies vaihto työpaikkaa ja joutuu reissamaan ympäri Suomen ja tulevaisuudessa myös ulkomailla,joten totuttelen tässä " yksinoloon" kotona...outoa se on näin aluksi,mutta hyvin meillä on menny tytön ja esikoisen kanssa.Joulua en ole kertakaikkiaan jaksanu ajatella,mitä nyt lahjat pitää käydä ostamassa...Mutta näin meillä mennään ja jaksamista kaikille ja tunnelmallista joulua kaikille!

Marsa

Vierailija
10/25 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla tänne purkamaan tätä suurta ÄLLÖTYSTÄ! :)

Eli kävin tänä aamuna siellä endoskopiassa (tuo termikin sitten samalla reissulla tuli opittua ;), eikä VOI olla maailmassa mitään yhtä ällöttävää toimenpidettä! :( YÖKS!! Hyi olkoon, aivan eläimellistä touhua, että pitää sellainen paksu letku niellä ja vielä yrittää samalla olla oksentamatta :(

No, saatiin näytepalat otettua, eli se siitä. Tammikuun 3. päivä saan tietää sairastanko keliakiaa vai en. Toivottavasti saan " terveen paperit" !! Mun kolmella siskolla tosiaan on tänä syksynä todettu keliakia, joten kaikki me 12 sisarusta ollaan " uhan alla" . Ja jos mulla on keliakia, niin sit pitää tutkituttaa meidän lapsetkin :( Ei auta ku toivoa parasta!

Nyt onkin sitten kurkku hieman ärsyyntynyt ja kipeähkö, ja maha ilmaa täynnä :( No, pitää yrittää päästellä niitä ulos, onneksi saan olla kotona! ;)

Tuosta painosta vielä sen verran, että mulla ei ainakaan ole mitään laihuus-ongelmaa :) Siitä saa olla onnellinen. Mutta olisi kuitenkin ihana päästä näistä ylimääräisistä eroon... Mullakin, kuten Noppiksella, on n. 10kg pudotettavana, että olisin lähtöpainossani raskauden alussa. Eli tekemistä olisi!! :( No, mutta edelleen, kuten sanottu, minulle tärkeintä on se että vauvalle riittää maito. Oma ulkonäköni tulee vasta sen jälkeen jokatapauksessa. Luulisi kuitenkin, että jotain tapahtuisi kropassa, kun jättää herkuttelut pois ja syö terveellisesti. No, sen myönnän, että vettä pitäisi juoda enemmän. Mulla tuo juominen on aina jäänyt tosi vähälle... Ja olkaa te " laihat" onnellisia siitä, että ne raskauskilotkin häviää kuin itsestään! ;)

Nasu

Vierailija
11/25 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on pikkuneiti muuttunut ihan kitinäkimpuksi. Ääni on kova eikä äiti tiedä missä vika. Ennen kun rinta riitti lähes joka asiaan lohduksi niin nyt raivotaan välillä kun äiti tarjoo ruokaa eikä ole nälkä. Tuntuu että ennen ku osas arvata että mitä tyttö on vailla niin nyt ollaan taas ihan hakoteillä. ikää nyt 2kk ja 3vk että olisko sitten ikään kuuluvaa ku luin tuolta yhen pinon jossa oli 2kk syömisongelmista ja ihan samanlaisia meillä. Tuskinpa tuo kipeä on ku yöt menee ihan hyvin ja syö sillon ku ei raivoa tissille. Itku tuntuu välillä kyllä tosi raskaalta ku tähän asti on menny suht hyvin. Onneks ne hetket sit helpottaa ku tyttö on hyvällä tuulella ja hymyilee ja juttelee. Niitäkin oneksi päivään mahtuu. Onko muilla ollut tällaista raivokautta? Eipä taida tyttö vielä jouluakaan stressata, tai mistäs sitä tietää...:)

En tiedä tuliko kovin sekavaa. Itse kun kovasti miettii että mikä on vialla niin on vaikea selittää sitä jollekin muulle.

Kuukkeli

Vierailija
12/25 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta kun aika menee nopeasti eteenpäin, viikonpäästä on jo melkein aatto, jäiks :) minulla nousee jännitys aattoa kohden (niinkuin lapsena) ja joululauluja hoilottelen pojalle koko ajan. Poika nauraa äitilleen, ja mieheni taas on varmasti kypsynyt hoilotukseen :)

Meillä jää kyllä pikkujoulut tänä vuonna väliin, olisihan se kiva mennä johonkin mutta otappa poika mukaan aikuisten illanistujaisiin. Vaikka itse ei alkoholia nauttisikaan niin muiden volyymitaso nousee kuitenkin korkeammalle ja poika vähän välilä hereillä. Joten ensi jouluna tämänkin joulun edestä ;)

Meillä ei ole ollut mitään omituisia kitinöitä, kyllähän poika välillä protestoi kun ei meinaa missään yksin viihtyä. Jos poikaa vaan pitäisi koko ajan sylissä ei mitään kitinöitä olisi, mutta pakkohan häntä on myös sitterissä ja lattialla pitää, jotta voin tehdä kotihommat. Aika hyvän tuulinen veijari :)

En sitten tajua kuinka Nasu jaksat tuota meininkiä :) Kuulostaa kyllä aivan mahdottomalta, tosiaan kuin jostain kirjasta. Minulla kyllä menisi hermot tuossa vipellyksessä! Itse valittaa pienimmistäkin jutuista vaikka ei paljoa tarvitse tehdä yhden kanssa, ja toisilla tosiaan tuollainen meno ja meininki :) Kyllä tässä joku päivä toinenkin menisi :)

Minullakin on tuo maaginen 10kiloa jäljellä! Olin kyllä todella hoikassa kunnossa ennen raskautta, joten tämä on ihan ok! Mutta tavoitteena on 5kiloa pois, mutta se sitten kun imetys on loppunut ja voi alkaa kunnon laihdutuskuurille. Turha sitä on vielä miettiä :) Eiköhän se tipu..

Poika kutsuu...

Jännittävää joulun alusaikaa, ja ei stressata joulusta!!!

Lume ja poitsu n.13vk

Vierailija
13/25 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nimittäin tytöllä tosi paha atooppinen iho ja allergia. Minä olen karsinut ruokavaliostani " kaiken mahdollisen" , maidottomana olen ollut kolme viikkoa ja kaikki sitrushedelmät, tomaatit, porkkanat, mansikat jne. pois. Lääkäri soitti vielä että kananmunakin pitäisi jättää pois. Ja joulu tulee... ja lapsen iho silti vaan oireilee. On siis täysimetyksellä. Kaikki taivealueet punaisena sekä maha, kasvot ja kaula :(

Neuvolasta saatiin lähete lastenpolille ja eilen olin persuuksilleni lentää, kun polilta tuli kirje, että arvioitu jonotusaika on 2 kk! Eli vauva olisi melkein puolivuotias! Soitin sitten neuvolaan ja lääkäri soitti lastenpolille ja monien vaiheiden jälkeen saatiin kiireellinen lähete Helsingin allergiasairaalaan. Sinne päästään viikon sisälle onneksi. Vähänhän tämä epätoivoiselta tuntuu...

Sitten vauvalla oli vielä kunnon räkätauti ja yskä, käytiin jo lääkärissäkin mutta ei onneks ollut korvatulehdusta eikä mitään sellaista. Onneksi flunssa on sentään voitonpuolella.

Yöt menee parilla-kolmella herätyksellä, flunssan ollessa pahimmillaan ei meillä paljon nukuttu.

Vauva ei oikein kunnolla ole kasvanut, tuosta allergiasta varmaan johtuu.

Minun painoni on jo ennallaan mikä oli ennen raskautta. Kiloja tuli yhteensä 16, neljä jäi vähän sitkeämmäksi, mutta tämän allergiadieetin aikana on hävinnyt kolme kiloa kolmessa viikossa.

Vähän olen allapäin, sori siis että tulee vuodatusta. Täytyy kuitenkin olla onnellinen että lapsi on sinänsä terve. On kaksi kättä ja jalkaa ja näkee ja kuulee jne. Eihän nyt allergia niin paha juttu ole kuitenkaan. Kun vaan saatais asiaan selvyyttä. Tosi ikävä on kokeilla mikä sattuisi lapselle sopimaan.... ja tuntuu pahalta kattoa tuota lapsen ihoa kun on niin huonona.

Mutta on jotain mukavaakin: ollaan aloitettu äiti-vauva-jumppa ja vauva on tuntunut siitä tykkäävän. Lisäksi edelleen esikoisen kanssa on mennyt tosi kivasti. Ja tämä vauvakin on yleisesti ottaen tyytyväinen vauva.

Mukavaa Joulunaikaa kaikille!

T.Gerbera ja tytöt 3 v sekä 3 kk.

Vierailija
14/25 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah...Ihanaa valtakunnallinen seiskapäivä taas tänään...Mä kuulun niihin harvinaisuuksiin, jotka myöntää lukevansa tän tasavallan juorut kyseisestä lehdestä ja sen takia tykkään torstaista ;)))

Meillä oli kaks " jännää" päivää peräkkäin. Tiistaina käytiin siellä rokotetutkimuksessa. Hyvin meni, mutta neiti kyllä huusi naama punasena kun otettiin sitä verinäytettä. Rokotetta tajus itkeä vasta jälkijunassa kun neulaa jo otettiin pois, luultavasti silkasta harmista. No ne on onneksi nopeasti unohtuvia juttuja. Lämpöö ei oikeestaan noussu, eikä ollu kun hieman tavallista uneliaampi ja vaan vähän kärttysämpi, joten ollaan selvitty vähillä oireilla. Onneksi!!

Eilen meillä taas oli ensimmäinen yhteinen junareissu kun tultiin vanhempieni luokse ja hyvin suju. Oltiin sellasessa perhehytissä, mikä oli kyl tosi hyvä, selvästi rauhallisempi. Ida ei malttanu ollenkaan nukkua, kun piti kattella ohi kiitäviä maisemia ja katon lamppuja :) Lisäks oltiin ekaa kertaa pidemmän aikaa liinalla liikenteessä ja rakastuin Nairobiini entistä enemmän ;)) Sain hyvin kuskattua niin Idan, repun kun putkikassinikin eikä ollu ongelmia busseihin mahtumisessa tai tungoksessa liikkumisessa...Mä olen todella myyty!!!!

Painosta on ollu puhetta jälleen...Täällä ainakin tulee tosiaan mässättyä oikein kunnolla kaikkia herkkuja :) Kahvia tekee mieli juoda koko ajan, mutta sen kanssa täytyy saada AINA keksiä/pullaa/jotain vastaavaa ja kun ilman kahvia ei voi elää, mutta pelkältään sitä ei voi juoda niin kierre on valmis...Tämmöstä makeanhimoa mulla ei ollu ollenkaan odotusaikana. Mutta kuulemma väsymys lisää makeannälkää...Joka viikko kyl ajattelen, et ens viikolla en enää syö/osta kotiin mitään herkkuja, mut joka viikko toi ajatus unohtuu. No ehkä sit ens vuonna... Mulla olis kans toi 10 kiloa, mut se oli kyl jo ennen raskauttakin eli kaikki ne kilot (yht.14kg) häipy onneks parissa viikossa. Tosin meidän tyttö paino 4300g eli muodosti jo yksinäänkin aika ison osan noista kiloista :)

Nyt kuulu kutsu...Ja on mentävä ;)

Päivän jatkot kaikille ja jaksuja niitä tarvitseville!!!!

Maaly ja Ida melkein 12vk

Vierailija
15/25 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se joulu sieltä lähestyy, ja sitä kyllä innolla odotellaan, kun on tuo oma pikkutonttukin. Lahjoja ei kyllä ajateltu ostaa vielä pikkuiselle, kun ei mitään ymmärrä. Mummit ja kummit ei kyl varmaan malta olla ostamatta, no, onpa sitten itsellä tuplalahjat, kun saa tytönkin paketit avata :-) vauva-jumppaa kans eilen aloiteltiin ja oli kyl kivaa ja peppulihakset tänään kipeänä, eli toimii!! Oli kyl vähän " letruja" nämä kolmekuiset joihinkin liikkeisiin, mut sit itte sovellettin sopivampi versio. Ja eilen sitten, varmaan jumpan ansiota, tyttö päätti näyttää miten sille vatsalle kierähdetään! Ja nyt onkin kokoajan lattialla ähkimäs vatsalle, ja taas äiti kääntää takas, kun niskavoimat ehtyy ja eiku uudestaan. Mikähän siinä onkin niin kivaa? ja ne karjaisut jotka siivittävät tätä urotyötä ovat parhaimmankin olympiasuorituksen arvoisia, ja voittajan on sitten helppo hymyillä! :-D

Ihanaa joulun odotusta kaikille!

*** Jppp ja tyttö 3kk**

Vierailija
16/25 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aikaa vierähtänyt siitä, kun tänne aktiivisesti kirjoittelin.

Mutta vauva on minullakin kainalossa, terve ja ihana tyttö, Aamu. =D

On ihan ollut huono omatunto, kun jäi täällä kirjoittelu... =(

Täällä kuitenkin vietin vauvakuume-ajat ja raskauden ensikuukaudet... nyyh!

Hauska oli huomata, että tuttuja nikkejä täältä vielä kuitenkin löytyy. =)

Gerbera: tuli ihan surku lukiessani vaavisi allergiasta, toivottavasti syy selviää.

Hauska oli lukea NASUN perheen vauhdikasta arkea. Teitä oonkin usein miettinyt että miten viikareiden kanssa sujuu vauvanhoito.

Mutta en kyllä yhtään oo epäillyt sun pärjäämistä.

Hauskaa ja tunnelmallista joulua teille kaikille!

Vierailija
17/25 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekkaan vissiin viikkoon kirjoitellut tänne. Tuntuu jotenkin niin kiireiseltä, vaikka syytä en tiedä. Olen käynyt välillä lukaisemassa teidän muiden kuulumisia, mutta itse en ole saanut aikaiseksi kirjoitella.

Meillä ollut kolme edellistä yötä taas aivan luksusta: Kaksi edellistä nukuttiin putkeen 6tuntia ja viime yö 7tuntia!!

Me olimme miehen kanssa viime lauantaina siellä laivareissulla ja anoppi hoiti arttua täälä meillä. Kehui poikaa niin kiltiksi, että oli aina itkenyt kun arttu heläyttänyt ihanan hymyn ilmoille. = ) Oli ihanaa viettää omaa aikaa ja olla miettimättä vauva asioita. Tosin Tallinnan päässä oli jo niin kova ikävä, että olisin maksanut mitä vaan jotta olisin päässyt artun luo nopeammin...mutta perhanan laivalla kun oli oma aikataulu.

Itselläni on jäänyt raskaudesta vielä reilut kolme kiloa (painoa tuli melki 19kg!) Miten voi olla mahollista, että kun ennen en syönyt lainkaan karkkia tms ja nyt raskauden aikana ja sen jälkeen voisin elää pelkillä mässyillä?! Ajattelimme miehen kanssa aloittaa laihiksen tammikuussa, joten vielä joulun pyhät saadaan herkutella hyvällä omalla tunnolla. = ) Olisi kiva saada painosta pois kymmenisen kiloa. Onko teillä mitään hyvää laihdutus vinkkiä? Ajattelin laittaa kyseisestä aiheesta oman pinon tuonne...saisi kaikilta mahdolliset vinkit!

Nyt taidan lähteä suihkun kautta sohvalle perunoimaan!

Hyvät loppuviikon jatkot teille syysimmeisille!

suzanne ja arttu 11vkoa

Vierailija
18/25 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

NASU: Elämäsi kuulosti kyllä aika vauhdikkaalta. Tsemppiä tuollaisen arjen pyörittämiseen! Ja voih, tuo keliakia on kyllä vihoviimeinen sairaus. Meidän suvussa sitä on paljon, ja aina täytyy olla ruuan kanssa tarkkana. MInusta on ainakin tullut jo loistava gluteenittoman ruuanlaittaja ja leivonnaisten leipoja :) Kastikkeet Maizenasta, tarjolle perunaa tai riisiä. Leivonnaiset perunajauhoista, leivät erikoisjauhoista... jne...

Ihana kyllä lukea, että muillakin on touhua ja tohinaa... Vaikka meillä onkin vasta tuo yksi lapsi, tuntuu että vauhtia talossa silti riittää. Ehkä tämä joulu tekee osansa. Siskoni oli myös täällä 11kk tyttärensä kanssa, joka kovasti jo otti askeleita, mutta tiukan paikan tullen konttasi, koska sillä tavalla eteni nopeammin :) Tavaroita nosteltiin pianon päälle. Kaukosäätimet, kukka-asetelmat, kynttilät... Kaikki piti keräillä pois pöydiltä ja takan reunoilta.

Minäkin tein jo raskaustestin. Tajusin viimeviikolla, että kuukautiset eivät ole alkaneet, tyttö syö nykyisin iltamaidon korvikkeena ja mulla oli järkyttävän paha olo... No, negatiivinenhan tuo tulos oli, ja hyvä niin, vaikka kuulunkin kroonikkoihin, mitä vauvakuumeeseen tulee. On kuitenkin tämän esikoisen oikeus olla hetken vain ainoa. Saada kaikki huomio... ja täytyyhän äidinkin jaksaa, en nimittäin jaksaisi vielä kahden pienen kanssa, kun mies on paljon poissa opiskelujen takia.

Eilen olin naapurissa harjoittelemassa yksinoloa. Mies laittoi vauvan nukkumaan ja puolikymmeneltä tuli häneltä viesti, että tyttö on jo höyhensaarilla. Tulin kotiin puoli yksitoista. Oikein maltoin olla poissa puolitoistatuntia :) Ja hyvää teki! Naapurin rouva keitti hyvää teetä ja oli rentouttavaa jakaa kokemuksia äitiydestä. Hänen poikansa on kaksi kuukautta vanhempi kuin tuo meidän tyttö, ja yhteistä juttua riitti - paljon muustakin kuin lapsista!

Olipas taas omaa napaa. Nukkumaan on kiiruhdattava, nyt kun siihen on mahdollisuus!

Puhtia kaikille!

Laurukka ja pikku-E 2kk 11vrk

Vierailija
19/25 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille!

Meidän neitillä oli tänään 3kk neuvola ja hyvin oli tyttö kasvanut. rokotteenkin sai ja äitin ihmetykseksi ja ylpeydeksi parahti vain pikkuisen kun pistettiin ja kun nostin neitin ylös niin heti alko iloinen jokeltelu ja nauraminen!:)

Muutenkin meillä menee Amiran kanssa paremmin kun hyvin, tyttö kasvaa ja on pirteä kun peipponen. Kaiken lisäksi vielä nukkuu hyvin!:)

Mutta nyt sohvalle löhöämään ja napostelemaan suklaata kun tyttö nukkuu. ehkä ei pitäisi herkutella liikaa kun on noita raskauden aikaisia kiloja mullakin vielä jälellä ihan kivasti.. mutta jos alotan laihiksen sit joulun jälkeen..;)

Hauskaa iltaa!:)

Iida-Ilona ja Amira

Vierailija
20/25 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku aina välillä nostaisi tuota kasvulistaa niin olisin iloinen :) Palailen kun kone toimii

T:Neiti21