Cantin 3D-ultra Kuopiossa & suuri ja mahtava KELA
Hei kuopiolaiset!
Viestitelkääpä, miten saitte Kuopion Kelalta korvauksen Cantin 3D-ultrasta eli pitikö tehdä erillisiä lisäselvityksiä ultran tarpeellisuudesta ja, jos teitte, niin miten perustelitte?
Kuopion Kelalla on kuulemma hyvin erilaisia päätöstapoja tuon korvauksen suhteen, eli esim. äidin mielenrauhan lisääminen ei riitä perusteeksi korvaukselle, eikä myöskään se, että suvussa on ollu perinnöllisiä sairauksia....
Kommentit (7)
Kela pyytelee lisäselvitystä - täytyypä lisätä vissiin sisältöön lisää dokumentteja ;)
Toivottavasti itse saat suoraan ilman ylim. selityksiä. Viestitä tilanteestasi.
Mä kävin syksyllä siellä ultrassa, ja sanoivat jo siellä että eri paikkakuntien Kelat päättää eri tavalla! Satuin sitten laittamaan paperit Kontiolahteen, joka kyllä on kotikuntakin, eivätkä mitään lisäselvityksiä halunneet, vaikka syynä oli melkein kokonaan vaan sukupuolen selvitys ja " uuden tekniikan ihmettely" .. Korvausta tuli noin 60e.. Nuo kun vielä tietäisi että mikä on minkäkin paikkakunnan politiikka tuon suhteen!
...niin laittakaa kirjallinen valitus eteenpäin heti! Kelan päätöksestä pitäisi löytyä ohjeet. Kelalla pitää olla yhtenäinen linja koko maassa, ei sosiaaliturvan pitäisi katsoa paikkakuntaa, laki on laki asui missä tahansa, ei se ole paikallistoimiston päätettävissä mitä korvataan ja mitä ei!
että kävin itse 3D:ssä Helsingissä ja mitään lisäselvityksiä ei tarvittu, joten periaatteessa Kuopion Kelankaan ei mitään lisäselvityksiä pitäisi edes tarvita.
P.S Ei sitä korvaushakemusta taida edes tarvita laittaa omaan kotitoimistoon, mitenköhän kävisi, jos lähettäisitte paperit esim. Helsinkiin?
..ja positiivinen sellainen. Eli Kela korvasi noin 60 euroa, eikä tarvinnut lisäselvityksiä minkäänlaisia.
Feb06, ymmärsinkö oikein!?? Sinulta Kela pyytää lisäselvitystä? Tilannehan on kuitenkin sama kuin minulla ja kyseessä sama kaupunki?! Jos näin on, täytyy asialle todella tehdä jotain!
Elisa ja Typy 27+6
Nyt kyllä vitskuttaa - hakemuksen on käsitellyt Kuopiossa Petosen Kela (en edes asu Petosella), koska keskustan Kelassa on ollut ruuhkaa ja työmääriä on tasattu Petosen toimistolle (Petosen Kela on kuulemma tiukempi hakemusten suhteen).
Petosen Kela on nyt sitten hylännyt hakemuksen perustelunaan, että tutkimus on äidille hyödyllinen ja mieltä rauhoittava, mutta tutkimusta ei pidetä tarpeellisena sairaanhoitona. Valitus on tehtävä Itä-Suomen sosiaalivakuutuslautakunnalta (tosin ensin valituksen käsittelee Petosen Kela :)
Nyt kun sais jostain energiaa tehdä täysin aukoton valituskirjelmä. Jäin juuri äitiyslomalle ja laskettu aika on 4 viikon päästä ja hommaa on vielä hankintojenkin kanssa - selvä juttuhan se on, että tasapuolinen kohtelu on tässä jäänyt puolitiehen, mutta tuntuu vain, että Kelaa vastaan on aika mahdotonta kamppailla ilman asiamiestä (asianajajaa), mutta 60 euron korvaussummalla ei taida vielä asiamiestä irrota ;)
Tosin mulla on sokerit ja verenpaineet olleet sekaisin tässä loppuvaiheessa, eli sitä kautta on perusteet olemassa. Valittaminen on vain aina niin rankkaa...
Onko joku muuten onnistunut saamaan hyväksynnän valituksen jälkeen? Laittakaa uskonvahvistusta...
Kävimme Cantissa 3d:ssä 31.10 eikä vieläkään ole Kelalta kuulunut, liekö ruuhkaa... Olen myös kuullut erilaisista päätöksistä. Cantista sanoivat silloin, että Kela on tiukentanut linjaansa, neuvolasta puolestaan seuraavalla viikolla kertoivat jostakin tytöstä, joka sai positiivisen päätöksen ilman lisäselvityksiä (olisin pyytänyt neuvolatätiä tulostamaan virtsa+muiden kokeiden tuloksia, selventämään, että olen käynyt lääkärissä jonkin komplikaation takia. En saanut). Katsotaan kuinka käy.
Kuinkas sinulla?
Elisa ja Typy 25+6