Onko kellään ollut hoitona inssi vaikka simpat olisi huonot?
Eli meille tarjottiin ICSI hoitoa, koska simppatestin tulos oli huono. Meillä luomuna ennestään yksi lapsi. Kiinnostaisi tietää, onko kenelläkään tärpännyt inssillä huonoista simpoista huolimatta. Itse tahtoisin kokeilla inssiä ensin, mutta onko se turhaa?
Kommentit (4)
Kirjoitathan, että miten inssin kanssa kävi. Itse mietin, että ennen ICSI hoitoon rupeamista (jota kyllä vielä mietin pitkään) haluaisin kokeilla inssiä. Sanoin miehellenikin, että voisihan sitä kokeilla.... mutta aika pessimistinen olen kuitenkin, kun onhan tässä menossa jo 13:sta yrityskuukausi ilman plussan plussaa. Tuo meidän luomuihme kuitenkin saa uskomaan vielä ihmeisiin, että jos kuitenkin. Kirjoitan ensiviikon kuulumisia, kunhan olemme käyneet lääkärissä keskustelemassa hoidoista.
Plussaonnea sinulle!
Meillä on ongelmana normaalimuotoisten siittiöiden vähäisyys. Testitulokset ovat heitelleet 3-10%:n välillä. Meille ehdotettiin inssiä ensimmäisenä hoitomuotona juuri koska noi prosentit ovat heitelleet niinkin paljon. Kolmella prosentilla inssi harvoin onnistuu, mutta 10%:lla on jo mahiksia ¿ lääkäri muistaakseni sanoi että 6-7% rupeaa olemaan raja. No, nyt on tehty 2 inssiä joista molemmat negoja. Mä olen suhtautunut aika skeptisesti näihin insseihin. Kolmas inssi aloitettiin vajaa kuukausi sitten, mutta minäpä ylireagoin hormonistimulaatioon ja munin liikaa follikkeleja jonka tuloksena meillä onkin nyt meneillään inssin sijaan ensimmäinen IVF. Viimeisiä piinapäiviä viedään.
Meillä normaalinmuotoisia siittiöitä oli vain 6% ja ne liikkuivat huonosti. Pesunkin jälkeen vain 1% nopeasti ja suoraan eteenpäin ja muistaakseni vähän vajaa 50% liikkui kaarrellen. Lääkäri antoi tosi huonot onnistumismahdollisuudet inssipäivänä, noin 10% kun yleensä on 20%. Meidän tapaus oli kuulemma sillä rajalla, että kannattaako edes inssiä yrittää. No...
Minulle tehtiin ensimmäinen inssi siis marraskuun lopussa, ja nyt olen raskaana! En voi käsittää tätä! Toistaiseksi kaikki on mennyt hyvin, vaikka ihan alkumetreillähän tässä vielä mennään.
Toivon teille pikaista plussaonnea, oli hoitokeino lopulta sitten mikä tahansa!
-Q-
mutta meille tehtiin tänään eka inssi. Simpat siis hitaita ja tiheys pesun jälkeen 3milj/ml. Meille lääkäri sanoi, että 2 mil. on raja milloin ei enää kannata tehdä inssiä. Ilmeisesti kokeillaan pari kertaa ennen järeämpiä konsteja. Saadaan kyllä itse päättää. Ajateltiin kokeilla samalla kun jonotetaan julkiselle.
Itse kyllä suhtaudun aika pessimistisesti onnistumiseen, mutta niinhän se menee, että yrittänyttä ei laiteta.