Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä, kun miehestä on tullut valehtelija ja hirveä törsääjä?

Vierailija
14.12.2005 |

Hän valehtelee minulle etupäässä raha-asioistaan. Seurustelun alussa hän oli pihi mies, ennen naimisiinmenoamme hän eli normaalissa rahan käytön vaiheessa ja nyt viimeisen vuoden ajan hän on pistänyt haisemaan kaikki rahansa.

Olin viime talven hoitovapaalla ja elin siinä uskossa, että minulla on siihen myös varaa. Miehellä kun on melkoisen hyvät tulot. Järkytys olikin suuri, kun huomasin mieheni sattumalta nostaneen Balanssi-luotolla 7500 euroa lainaa. Mitään hän ei ollut minulle asiasta puhunut.

Kiinni jäätyään hän selitti, että ollaan oltu oikeasti tiukoilla ja hän joutui nostamaan rahaa ko. lainalla, jotta sai laskut maksettua. Ihan hyvä selitys, mutta kun kerran sain käsiini hänen VISA-laskunsa, niin sekin selitti paljon sitä, miksi mieheni talous on kuralla. Muotivaatteisiin ym. törsäämiseen oli mennyt satoja euroja ja VISA-laskut olivat yli 2000 euroa.

Keskustelimme asiasta vakavasti, uhkasin jopa erolla. Mies lupasi parantaa tapansa. Laitoimme raha-asiamme syksyllä kuntoon siten, että nostimme normaalia pankkilainaa lisää sen verran, että mies pääsisi eroon velkakierteestään. Myös minä aloitin työt alkusyksystä, joten meidän taloudellisen tilanteen piti helpottua... Vaan niin on käynyt, että minä maksoin marraskuussa kaikki perheet laskut ja miehellä oli edelleen 1000-1640 euron VISAlaskut. Lisäksi mies väitti niiden olevan pienempiä, kunnes jäi taas eilen kiinni laskustaan.

Uskomaton äijä! Mihin on hävinnyt se tunnollinen ja kunnollinen mies, johon 7 vuotta sitten rakastuin? Miehelläni on hirveä stressi ja elämämme on kiireistä kahden pikkulapsen vanhempina, mutta kohta joudumme varmaan lähtemään omistusasunnostamme miehen huikentelevaisen elämäntyylin takia.

Olen tehnyt mieheni kanssa sopimuksen, että jos ero tulee, hän maksaa minulle 7500 euroa korvauksena ottamastaan lainasta, jota myös minä joudun lyhentelemään...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita syitä,mutta vain te voitte ne selvittää.Ei siinä auta muu kuin keskustella asiasta rehellisesti.Kyllä kai miehesi tietää miksi elää yli varojensa.Vain hän itse pystyy tekemään stopin moiselle tuhlaamiselle.

Vierailija
2/9 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten on maaninen vaihe.

Onko noilla rahoilla mitään pysyvää saatu? Onko kotiin ilmestynyt uutta tavaraa?

Kyllähän tuo on koville laitettava, sehän pistää koko perheen konkurssiin tolla menolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän sen, koska hän ei rieku iltojaan teillä tietymättömillä.

Mutta sen hän on myöntänyt, että mopo on karannut käsistä ja eurot ja markat menneet sekaisin. Meillä kun oli ennen lapsia tapana elää " leveästi" ja tuli tehtyä ulkomaan matkoja sekä sisustettua kotia. Lasten myötä tulin itse tarkemmaksi rahankäytöstä, vaikka meillä molemmilla on kohtalaisen hyvät tulot. Mutta ei nekään rahat riitä mihinkään, koska asuntolaina, lasten hoitomaksut, ym. laskut on kuitenkin hoidettava ja siihen sitten päälle miehen tuhlailut.

Olen itkenyt tätä asiaa monta iltaa, ollut masentunut ja saanut mieheni käytöksen takia hyperventilaatiokohtauksen sekä rytmihäiriöitä. Joskus tuntuu siltä, että tämä tämmöinen perheen elämänlaadun vaarantaminen käy hyväksi avioeron syyksi...

Ap.

Vierailija
4/9 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin ei ole ilmestynyt uutta tavaraa eikä mies osaa selittää kaikkien " kadonneiden" rahojen kohtaloa. Hän teki viime keväänä työnsä puolesta kaksi ulkomaanreissua ja silloin homma karkasi käsistä. Reissuilla tuli osteltua kaikenlaista (myös meille kotiin jääneille) ja sen jälkeen VISAlasku oli valtava. Hän joutui tavallaan kierteeseen, josta yritimme ulospääsyä maksamalla tavallisella lainalla pois Balanssiluoton ja VISAlaskun, mutta niin vaan edelleen näitä jättiVISAlaskuja ilmestyy kotiimme.

Ap.

Vierailija
5/9 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä niissä lue kuin summa, ei aina sitä, mitä on ostettu.

Vierailija
6/9 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen eroa tai pakota miehesi hoitoon. En itse ainakaan jaksaisi sietää miehen epärehellisyyttä ja ontuvia selityksiä.

Vierailija
7/9 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä pankkikortti riittäisi.

Vierailija
8/9 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sani miehen stressistä. Mitä sille voisi tehdä? Nimittäin riittävän pitkälle päässyt stressin ylikuormitus voi johtaa burn outiin, hyvin pitkään sairaslomaan ja jopa elinikäiseen työkyvyttömyyteen. Hän on kuitenkin lastesi isä, eikö hänen henkinen hyvinvointisi olisi tässä nyt kaikkein tärkeintä. Materia on materiaa, terveys terveyttä!

Ja mitä tuohon visan vinguttamiseen tulee, niin visakortti on täysin vapaaehtoinen kapine. Sen voi leikata keskeltä kahtia, jos ei sitä pysty hallitsemaan tai hankkia rinnalle tavallisen pankkikortin ja ulkomaanmatkoja varten vaikka visaelectran, jota voi käyttää vain niin paljon kuin tilillä on katetta.

Vierailija
9/9 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai olen huolissani miehestäni ja hänen jaksamisestaan. Mutta olen myös huolissani itsestäni ja lapsistani. Olen pakottanut mieheni lääkärin vastaanotolle hakemaan apua stressiinsä, mutta mieheni on sitä tyyppiä, joka ei voi koskaan jäädä sairaslomalle. Hän sai masennuspillerit, mutta niistä ei ollut apua. Lääkäri totesi, että kyseessä ei siis ole masennus, koska lääkityskään ei auta.

Mieheni yrittää parantaa tapansa ja päästä riippuvuudestaan eroon. Tätä hän on toitottanut minulle koko syksyn. Yritän uskoa ja luottaa, mitä muutakaan voin. Mutta tällaisina hetkinä, jolloin mies on edellisenä iltana jäänyt taas kiinni asioiden todellisen laidan vääristelystä, mietin kyllä vakavissani eroa. Syy eron miettimiseen on se, että minunkin pitää jaksaa käydä työssä ja hoitaa lapseni. Ison miehen hoitaminen siinä ohessa ottaa voimille, kun toinen ei edes oikeasti halua " parantua" .

Ap.