Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskiviikkoa huhtikuisille!

14.12.2005 |

Huomenet kaikille tasapuolisesti!Ei kai ole liian aikaista aloittaa keskiviikkopinoa? Vitsi, että on ollut vaikea yö; ollut vaikeuksia hereillä pysymisen kanssa...Noh, enää 2 1/2 tuntia, niin pääsee kotiin...Tosin sitten on vielä 45 min. ajomatka kotiin ennen kuin pääsee punkkaan...Mut hyvää kannattaa odottaa!

Joudun vaan herää aikaisemmin, kun on se neuvola tänään. Jee, pääsee kuuntelemaan sydänääniä!Jotenkin tässä toisessa raskaudessa neuvolatäti on aika ylimalkainen just esim. sydämen lyöntitiheyden kanssa, ei ole vielä kertaakaan laskenut niitä, sanonut vaan, että vahvat äänet on. Esikoisesta laskettiin jo heti ekoilta kerroilta, kun vaan kuulu. Mut itse korvakuulemalta muistan että sydänäänet ois nyt paljon nopeemmat ja muutenkin vahvemman kuuloset kuin esikoisella aikanaan oli. Esikoisella ei kertaakaan nousseet yli 130.

Verikoe mun pitää mennä erikseen antaa ens viikolla (olen rh -), kun viikkoja on kasassa 24+...Inhoon neuloja!Tammikuulla ois neuvolalääkäri, jossa aina ultrataan. On vaan niin vanha laite, mutta kaipa sielläkin tärkeimmät näkyy.

Viimeksi oli verenpaineet koholla, mutta neuvolatäti epäili johtuvan flunssasta. Nyt on flunssasta toivuttu lähes täysin. Ja vaikka kuinka väsyttäis itteään ja luulis et hemppakin on laskenut, käynyt vain päinvastoin, noussut on.Kuinkahan nyt...Eka kerta (alkuraskaudessa) kun otettiin se rh- verikoe, veri oli ihan mustikkakeiton väristä, oho!

Tämmöisiä sitä pyörii nyt heti aamusta tän päässä...Oisko kellään mitään järkevää sanottavaa heti aamutuimaan??

Jaksuja! Rv 23+5

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan tää viesti nyt lähtisi... kolmas kerta toden sanoo.

Flunssaa pukkaa täälläkin, olen viikon vastaan taistellut, mutta nyt tuntuu siltä että hävisin ja flunssa vei voiton! Esikoisella on järkyttävä yskä, joten katsotaan koituuko se äidinkin kohtaloksi.

Smila, KELA laskee meille äitiyspäivärahan edellisen VEROTETUN vuoden tulojen mukaan, eli siis vuoden 2004 mukaan (koska 2005 verotus ei ehdi valmistua ennen kuin jäämme lomalle). Olen tämän asian kelasta tarkistanut. Mutta kuten sanoit, voit hakea samaa rahaa kuin viimeksi, koska esikoinen on alle 3.

Tilda kyseli jouluvalmisteluista, täällä ilmoittautuu myös yksi viimetinkaan-tyyppi. Olen ostanut melkein kaikki lahjat ja leiponut piparit, mutta muu jää ensi viikolle töitten jälkeen tehtäväksi.

Ihanaa joulunodotusta kaikille!

Lala 22+4

Vierailija
2/18 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Laitoin jo tohon listan perään itsestäni, mutta kirjailen nyt tännekin. Elikkäs ollaan kolmekymppinen perhe Kainuusta. Perheeseen kuuluu minun ja miehen lisäksi 1v poika ja 3 v kissa. Olemme lapsettomuustaustaisia, mutta lapsemme ovat saaneet alkunsa luomuna. Suuria ihmeitä siis, ja niistä ihmeistä olen kiitollinen joka päivä. Palasin töihin syyskuussa ja jäänen maaliskuussa äitiyslomalle, pieni miehemme on ollut perhepäivähoidossa tämän ajan. Poika on kyllä silminnähden nauttinut hoidossa olemisesta, vaikka sitä alkuun hieman pelkäsin...

Uuden ihmisen laskettuaika on huhtikuun 15. Tämä raskaus on mennyt kyllä niin huomaamattomasti, kun kaikki huomioni on kiinnittynyt esikoisen touhuihin. Liitoskivut ovat kyllä olleet huomattavia, ja mahan koko vastaa jo edellisen raskauden loppua;-) Mihinköhän tässä vielä joudutaan.

Sellaista, joulua odotellaan ja lahjoja mietitään. Palailen asiaan kun tästä tokenen.

Veini rv 22+? ja pieni mies 1 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukkasin juuri viestini taas tuon ärsyttävän finfood-linkin takia.

nyt siis ihan lyhyesti kuulumiset. Puolet lahjoista ostettu, mutta vaikeimmat keksimättä. Joulukortit lähetetty. Piparit leivottu. Muuten ei jouluvalmisteluja, sillä tulemme Suomeen pariksi viikoksi. Pakkausurakka odottaa.

Pakkasesta ei tietoa, mutta muuten on ollut raikas pilvinen päivä. Lämpötila alle 30. Kuopus tippui kiipeilytelineestä 1,5m, kun oli onneton mennyt roikkumaan " monkey bars" eihin ison veljen innoittamana, enkä ehtinyt ajoissa pelastamaan. Onneksi ei käynnyt kuinkaan. Ilmat vain pihalle.

Masu rintamalle ei oikein mitään uutta. Liikkeet voimistuneet ja niitä on jo useamman kerran päivästä. Kumartuminen ei enää niin helppoa kuin ennen. Rinnat pinkeät, mutta edellisistä raskauksista poiketen ei maitoa vielä tule. Jalkasärky tuottanut ekat näkyvät jäljet. Jalkaterässä pieniä suonia näkyvissä. Kaikki vinkit suonikohjujen ehkäisemiseksi otetaan kiitollisena vastaan!!!

ja lasketusta ajasta vielä kyssäri. Jos la on esim. 21.4 niin mikä viikko ja päivä nyt on? Olen alkanut epäillä laskujani...

Vierailija
4/18 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää keskiviikkoa mammat!

Töiden välissä käyn täällä kurkistelemassa, kun oli näin paljon ihmisiä liikkeellä, positiivinen yllätys! Ja uusiakin putkahtelee, tosi kiva. Sekaan vaan!

Rauhallista joulunalusta vatsassa näin päiväseltään, vaikka ei kyllä ihan kamalasti olekaan joulutunnelmaa syntynyt. Täytyy kehitellä sellainen, kait kun lunta alkaa meilläkin satamaan nii sit tulee fiiliksetkin. Mutta masussa yöllä oikein törötti joku, peppu tai pää tai jalka ylhäällä tossa navan korkeudella, heräsin siihen ja painoin matalammalle vatsaa, ennenkun repee nahka. Täyty oikein ääneen mutista, et mitäköhän nyt tapahtuu... Mieletön nosteleen itseänsä tuo meidän tulokas. Kyllä se nyt uskotaan vähemmälläkin, että sielläkin temperamenttia piisaa... taistelua fysiikan lakia vastaan heti vatsastapäin jo.

Joopa joo, takaisin töihin lujaa jo... Heippatirallaa!

Vierailija
5/18 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mymlan... mulla laskettuaika 21.4 ja neuvolan mukaan viikkoja 21+4 tänään.

Vierailija
6/18 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa keskiviikkoiltapäivää kaikille!

Smila, Kelan kapulakieli tarkoittaa kylläkin sitä, että meidän v.2006 ä-päiväraha lasketaan verovuoden 2004 mukaan, kun edellisen vuoden vahvistettu verotus saadaan aina vasta syys-lokakuussa... Mutta silti ei hätää, sillä sinä voit ilmoittaa hakevasi ä-päivärahaa viimeisen kuuden kuukauden tulojen perusteella. Itsellä sama tilanne edessä, määräaikaiseni alkoi vasta toukokuusta 2004.

Tänään pääsen katsomaan (ensimmäistä kertaa, muuten) mieheni poikien koulunäytelmää, näytöksiä on tosin useampia kuin se yksi :)

Masu tuntui eilen iltapäivästä ja illasta vähän erikoiselta, alavatsa tuntui venyvän tai painuvan. Taitaa hän haluta pungertaa enemmän näkyville! Pieniä hipaisuja tuntui kun laitoin illalla nukkumaan, muutoin on ollut aika rauhallista. Tosin kuulemma niin on olleet kaikki äitini vauvat paitsi yksi, ja hän on edelleen meistä neljästä se liikunnallisin.

Kahvitunnilla tuli töissä onnitteluja, pikkulintu lauloi tänä aamuna vahvistuksen kun olivat maanantaina ruvenneet spekuloimaan :)

No niin, viimeinen työrutistus tältä iltapäivältä!

Huliana ja napero 21+2

Vierailija
7/18 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas pitkästä aikaa. Aika on mennyt niin opiskeluiden parissa, nyt onneksi helpottaa. Ei ole kuin yksi tentti jäljellä ensi maanantaina ja sitten pääsee joululoman viettoon. Tai no, sekin menee osin opiskeluiden parissa. Mutta hyvillä mielin jatkan pakertamista, kun eilen sain niin hyvää palautetta gradun tutkimussuunnitelmasta.

Miehen kanssa oltiinkin eilen molemmat kuin hangon keksejä, minä palautteen takia ja mies auton takia. Meillä kun on ollut aika isoja ongelmia auton tyhjäkäynnin takia, tykkää esimerkiksi sammua alamäessä vapaalla ym. , niin eilen, toivottavasti, löytyi vihdoin ja viimein vika: hiiret olivat jyrsineet jonkun tärkeän ilmaletkun poikki ja kukaan korjaaja (4 kpl) ei muka ollut huomannut tätä aikaisemmin...

Tänään oli neuvola, jonne nyt ei kuulunut mitään uutta ja ihmeellistä. Kelan paperit sain mukaani ja ne näytti kerrankin ihanan yksinkertaisille. Sf-mitta oli tippunut juuri yläkäyrän alapuolelle, oli nyt 21 cm. Sykkeet on meillä pysytelleet joka kerta tuossa 140 ja 150 välillä.

Muuten omaan napaan ei ihmeempiä kuulu. Melkoisen vilkas vauva tuolla masussa asustaa. Päivällä tuntuu pitävän melkoista melskettä, yöstä en tiedä, en ainakaan herää potkuihin, jotka on tosi voimakkaita. Eilen teki oikein kipeää, kun potki tuonne selkään päin.

Joulua en aio laittaa, kun emme ole kaupungissa. Minä menen vanhempieni luokse, miehestä en vielä tiedä, tuleeko anoppilaan vai meneekö kotiansa. Enpä muista joko siitä joskus kirjoittelin, mutta eräälle kaverille totesi, että hän on niin kiintynyt noihin pyöreisiin muotoihin, ettei tiedä malttaako niistä olla erossa. =) Mieshän se mahankin meillä rasvaa. =)

Joululahjat on vielä pääasiassa ostamatta. Ajattelin ostella ne ensi viikolla, minulla kun on aikaa päivisin kierrellä kaupungilla ja silloin siellä on suht rauhallista. Ongelma vaan on se, että mitä ostaisi...

Mutta tämä tältä erää. Voikaa hyvin kanssasisaret!

Elliina 22+3

Vierailija
8/18 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas!

On ollut hiukan hiljaista tuon oman kirjoittelun kanssa,mutta kuulumisia olen käynyt lukemassa päivittäin.

Joulua tässä odotellaan suurella innolla,parasta on että pääsee pohjoiseen sukuloimaan=)

Meillä on ollut hieman vaikeuksia tuon maha-asukin kanssa...

Olen sairaslomalla nyt jo toiseen kertaan(tällä kertaa 3 viikko menossa) verenvuotojen takia, ja onhan tässä ollut valkuaista ja hiukan pyörtymisiäkin.Ajattelinkin pääseväni turhan helpolla alkuraskaudessa kuin ei ollut minkäänlaisia vaivoja=)

Perjantaina olisi taas ylilääkärille aika,joka kertoo sitten tuomion istukan ja vauvan kunnosta ja siitä että vieläkö pääsen töihin vai joudunko jatkamaan tätä makaamista=(

Jos en taas muista kirjoitella ennen joulua niin ihanaa ja rauhallista joulua kaikille!!

Laura 22 + 4

Vierailija
9/18 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylkiasennossa tässä sohvalla läppäriin kirjoittelen yhdellä kädellä ja soittelen kauppoihin joululahjojen perään, joita mies käy ostamassa töitten jälkeen. miehen lahjat vähän huolestuttaa. jospa saisin hälle jotakin hankittua ens ti, kun menen polille kontrolliin.

supistelut siis syynä ja kokeilen nyt tänään täysilepoa ja vasta joitakin suppareita tänään tullut. iltaisin olen aina rauhassa, mutta sitten on kai liian myöhäistä, kun päivän rasitus laukoo niitä levosta huolimatta pisin iltaa. lisäksi alapään suonikohjupukama pullistelee iltaisin niin, että lepoon on parempi mennä. miten tämä toinen raskaus onkin näin vaikea? neuvolantäti harmittaa, kun vertaa ekaan raskauteen ja sano mulle soittaessani sinne suonikohjujutusta, että Opettele kuule ottamaan elämässä vähän rennommin! Tuli selainen olo, että ihan kuin itse keksisin ja aiheuttaisin näitä raskausremppoja omaa heikkouttani...Eipä tule kovi herkästi sinne soitettua, kun heti alkaa vinkkaamaan tohon tyyliin. kai minä sinne saan soittaa ja kysyä, että mikä ihme peukunkokoinen ennennäkemätön lihaklöntti pullottaa mun alapäästä. äh kun ottaa päähän. käy kateeks kaikki supervoimaiset, jotka pääsevät joulurientoihin. kai minäkin haluaisin kunnossa olla. no katsotaan, mitä sairaalassa sanovat ens viikolla. saan sitten toivottavasti selkeämmät ohjeet, että ei tarvii neuvolantädin kommenttien ja olotilan ristitulessa pähkäillä, mitä kuuluisi tehdä ja ajatella...

touhis ja pataatti 20+4

Vierailija
10/18 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Eetvart ja muutkin huhtikuiset,

Olen huhtikuun odottaja, ja olen teidän muiden viestejä ja kuulumisia käynyt silloin tällöin seurailemassa. Oma kirjoitteluni on jäänyt, tuo esikoistyttö kun on sen verran innokas tietokonehaukka, että on vaikeaa löytää rauhallista hetkeä koneella...

Joka tapauksessa, luin tuosta Eetvartin vasta-ainetestistä, joka pitää tehdä viikon 24 jälkeen (oliko se niin), ja olisin kysynyt, mitenkä usein niitä vasta-aineita per raskaus oikein Suomessa kontrolloitiinkaan? Asumme nimittäin ulkomailla, täällä on kylläkin suomalainen terveysasema. Terveysaseman lääkäri kun minulle sanoi, että vasta-aineita ei kontrolloitaisi välttämättä nyt loppuraskaudessa ollenkaan--ensimmäinen kontrolli minulle tehtiin Suomessa, ennen kuin muutimme tänne. Olen siis itse rh- veriryhmältäni, ja niin on myös ensimmäinen lapsemme. Kyseessä on toinen raskaus. Olisin kiitollinen, jos joku osaisi vastata--olen tyystin unohtanut nämä asiat ensimmäisestä raskaudesta, ja tilannehan saattaa olla aivan eri nyt toisen raskauden kanssa.

Hyvää joulukuista illanjatkoa kaikille,

-pulla

Vierailija
11/18 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa mennä kattomaan, siellä tosin oli joitakin vaikeita juttuja, mutta saa varmaan perustietoakin

Vierailija
12/18 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut kirjoiteltua tänne, vaikka olen kyllä käynyt muiden kuulumisia lueskelemassa. Mutta nytpä vähän meidänkin joulunaluskuulumisia :)

Vauveli potkii masussa jo topakasti. Mieskin jo on tuntenut potkut. Tuntuu tosi mukavalta, että sekin saa jo jonkinlaista kontaktia tiitiäiseen :)

Saan kuitenkin nukkua yöt ihan rauhassa. Ainut mikä meinaa herätellä, on mitä ihmeellisimmät unet. Herään yöllä jotain ihan hassua unta nähtyäni ja sitten en meinaa saada unta. Tosin nyt mulla on lähes vapaa viikko (töitä vaan ma ja pe) ja oon kyllä nukkunukin aika makoisasti, tänäänkin yli kymmeneen :)

Neuvolassa kävin viime perjantaina, rv 22+4. Paino oli nyt ruvennut nousemaan vähän enemmän kuin tähän asti. Nyt on tullut jotain 2,7 kg lisää lähtöpainoon, mutta meikäläinen ei kyllä ylimääräisiä kiloja tarvitsekaan :). Sf-mitta oli 18. Se otettiin multa nyt eka kertaa, ja samoin vauvan sydänäänet. Ne oli siellä 150-140 välillä.

Hemoglobiini oli laskenut ekan neuvolan 142:sta 117:ään, ja sain rautatabletteja, Obsidania, ettei ala väsyttää. Niitä olen nyt sitten napsinut naamaani, eikä ole onneksi tullut mitään ikäviä sivuvaikutuksia. Jotenkin olen kyllä tuntevinani, että olen virkeämpi nyt kuin aikaisemmin.

Närästys vaan meinaa välillä vaivata jo tässä vaiheessa. Mitäs niitä hyviä keinoja onkaan estää sitä? En ole vielä keksinyt mitään ruokaa, mikä erityisesti närästäisi. Minua ei ole koskaan aikaisemmin närästänyt, ja se on kyllä inha tunne :( Tympäsee jos sitä jatkuu koko loppuraskauden ajan...

Sain neuvolasta Kelan paperit. Jotenkin ahdistaa niiden täyttäminen. Tai se, että pitäisi nyt jo tietää mitä kaikkea anoo. Pitääkö esim. isyysloma anoa jo nyt, vai voiko sen sitten vähän ennen? Vaikea päättää jo tässä vaiheessa, että milloin mies isyyslomansa pitää, se kun ei ihan varmaksi tiedä ensi kesän töistään. Ja minun pitäisi anoa äitiyspäiväraha 6kk tulojen mukaan. Siihen kai pitää hakea joku erillinen lomakekin Kelalta? Ja sitten saada työnantajalta selvitys, paljonko saa palkkaa? Toisaalta haluaisin kyllä saada nuo paperit äkkiä menemään, että saisi sitten äitiyspakkauksen :)

Jouluvalmistelut etenevät mukavasti. Tänään leivoin taatelikakkuja. Joulupullat on jo pakastimessa. Piparit haluan leipoa vasta pari päivää ennen aattoa, kun niistä tulee niin ihana tuoksu! Huomenna lähden aamusta jouluostoksille - pahimmat ruuhkat välttääkseni. Miehelle on jo yksi lahja ostettuna ja monta ideaa mielessä.

Vähän jännään, kun vietämme jouluaattoillan miehen sukulaisten kanssa, ja kaikki heistä eivät edes tiedä, että meille on tulossa vauva. Anoppi sai kuulla tällä viikolla (kysyi suoraan, vissiin sen verran jo katsoi mahani kasvaneen) ja on kyllä saattanut tiedottaa asiasta kaikkia... Ja kai tästä mahasta jo näkee, että siellä on kyytiläinen. Monet on kyllä sanoneet, että ei kyllä arvaisi, että huhtikuussa jo syntyy.

No niin, taisipa tulla pitkä tarina :) Yritän poiketa täällä jatkossa ahkerammin. Nyt lähdetään miehen kanssa kauppaan.

Mukavaa joulunalusaikaa!

Vierailija
13/18 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa meitä näköjään muutama muukin rh-negatiivinen pinoutunut tällekin päivälle. Minäkin kuulun tähän ryhmään. Suomessa otetaan kolme kontrollinäytettä vasta-aineista raskauden aikana. Ensimmäinen otetaan jo ekalla kerralla, eli kaikilta odottajilta (tutkitaan samalla muitakin asioita). Loput kaksi otetaan vain rh-negatiivisilta. Minulle sanottiin, että toinen otetaan n. rv 26-28, eli seuraavan neuvolan yhteydessä tarkastetaan (silloin minulla 27+6). Kolmas otetaan n. rv 36. Lisäksi tietenkin, jos vasta-aineita löydetään, otetaan tarkempiin tutkimuksiin, nämä kolme koetta ovat vain kontrollityyppisiä. Ongelmista minulla ei ole mitään kokemusta, sillä eka raskaus menossa ja ensimmäisessä testissä ei vasta-aineita ollut. Toivottavasti ei ole myöhemminkään. :)

Tänään huomasin, että minulle on ilmaantunut " jatko-osa" linea nigraan. Jo raskauden alkuvaiheista asti navan alapuolella on ollut himmeä linea nigra, nyt se on kasvanut, ja jatkuu jo selvästi navan yläpuolellekin! Mieheltäni kysyin vahvistusta asiaan, aloin jo epäillä omia silmiäni, mutta kyllä hänkin näki selvän viirun myös navan yläpuolella. Hassua.

Jouluvalmistelut ovat meillä mukavalla mallilla, lahjat on hankittu ja kääritty sekä kortit postitettu. Ensi viikolla aion tehdä lanttulaatikkoa viemiseksi kotiin, jossa joulunpyhät vietämme.

Masukki voinee hyvin, eilen päätti potkia isin iloksi oikein kuningaspotkuja, kun istuimme sohvalla. Isikin pääsi tuntemaan isoja potkuja, kun tähän asti on osunut paikalle tuntemaan vain pieniä hipsuja. :)

Kissankello 23+6

Vierailija
14/18 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla viimeinen pinoutuja=)

Meillä on poika kovassa kuumeessa,kauha räkätauti ja päälle lisäksi yskä,joka ei anna edes yötä nukkua kunnolla.Huomenna varmaankin edessä reissu päivystykseen.Siellä sitten meneekin monta tuntia=(

Jouduin tiistaisen neuvolan siirtämään huomiselle päivälle,kun en raaskinut lähteä kärräämään poikaa siksi aikaa mummille hoitoon.

Tänään haimme äitiyspakkauksen postista ja söpöjä vaatteita ovat.Nyt vaan on niin paljon vauvalla päälle pantavaa,että yhtään ei tarvitse enää ostaa.

Ainoa pettymys pakkauksessa oli ne kynsisakset.Esikoisen pakkauksessa(sain sen loppuvuodesta 98) oli fiskarsin sakset.Nuo olivat tuollaiset " halpis" malliset.Pöh=(

Omalle navalle ei kuulu uutta.Pieniä potkuja tulee silloin tällöin.

Lahjaostotkset ovat suurinpiiretin tehty,vielä viimeistely niin homma hanskassa=)

Niksu78 24+4

Vierailija
15/18 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, muistin ite väärin sen toisen rh- verikokeen, se onkin vasta viikolla 26!

Neuvolassa sain paasata oikein olan takaa - neuvolalääkärimme on lopettanut eikä ketään ole saatu tilalle, prkele! Eli seuraavan neuvolakäynnin (5.1.´06) yhteydessä kuullaan, onko saatu uutta lääkäriä. Harmittaa vaan, kun oli niin kokenut ja asiantunteva ja mukava lääkäritäti...

Mullakin alkoi nyt sitten supistelemaan, en tiedä johtuuko yövuoroista ja valvomisesta vai mistä...Ei oikein hotsittaisi lähtä ajaa ä-polille Lahteen asti (45 km) tarkastaa kohdunsuun tilannetta, kun ennen pääsi lähemmäksi neuvolalääkärille, mutta kun sitäkään ei ole! Mutta tuosta supistelusta, se on ihan erilaista kuin esikoisen odotusajalla. Esikoista odottaessa supistelut kävi koko vatsaan ja selkään ja oksetti, mutta nyt maha vaan meni tosi kovaksi ja tuntemukset /kipu tuntui ihan tuolla alapäässä, varmaankin kohdunsuulla. Tuli vaan mieleen ekat synnytyssupistukset esikoisesta...Neuvolatätikin oli aika " neuvoton" , mutta lupasi kirjoittaa tarvittaessa saikkua, ja sanoi, että pääsen tarvittaessa " tavalliselle lääkärille" .

Ai juu, sydänääniä kuunnellessa pikkuinen potki sitä Dopleria niin ettei kuuntelusta meinannut tulla mitään ja sitten aloin minäkin jo nauramaan siinä...Mutta taas oli hyvät äänet, ei laskenut enkä jaksanut pyytääkään. Ihan oli kyl erikuuloset äänet kuin viimeksi!

Sitten minä paasasin paasaamasta päästyäni sille neuvolatätille sitä, kun edelliseen odotuskorttiin jälkitarkastuksessa kirjoitettiin " seuraavassa raskaudessa synnytystapa-arvio" , ja kun vaihdoimme tota sairaanhoitopiiriä, niin tuleva synnytyssairaalani PHKS ei tuota automaattisesti tarjoa, kuten ei myöskään rakenneultraa, niin miten hemmetissä mä sinne arvioon pääsen!?

Esikoisesta olisi ollut synnytystapa-arvio, toisessa sairaalassa tuolloin tosin, seuraavana päivänä kun synnytys oli jo käynnistynyt!Eli en silloinkaan ehtinyt siihen junaan, ja pahaa jälkeä tuli. Synnytys oli pitkä ja vaikea, repeämiä tuli aikaslailla. Synnytystapa-arvio oli jo tuolloin aiheellinen kohdallani, koska minua on endometrioosin vuoksi leikelty " sieltä täältä" ...

Huomaako että vähän sylettää?

Jouluvalmistelut jää aika vähäisiksi vielä tänä vuonna, kun vietämme " kiertolaisjoulua" , sukulaiselta toiselle. Ensi vuonna on jo aika asettua aloilleen ja aloittaa omat jouluperinteet, kun on sitten jo kaksi pikkusta hääräämässä. Lahjojakin saa tänä vuonna vain lapset, ja eetvartti on tällä hetkellä sukujemme ainut lapsi, joten sen tietää kuka ainakin saa lahjoja! Toivon tietysti salaa, että sukulaiset muistaisivat etukäteen uutta tulokasta...

Muuten valtakunnassa kaikki hyvin, tämä on viiminen yövuoro, sitten 2 pvää vapaata.

Inhottavaa vihlontaa tuntuu jo nyt taas alapäässä...itku...Toivottavasti tää jäis tähän, ettei tarvis taas maata loppuraskautta...

Vierailija
16/18 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että järkevää sanottavaa... Taitaa jäädä aikas vähäiseksi!

Lapset on ruokittu ja aamuohjelmat katsottu; meteliä onkin ollut aina puoli seitsemästä asti. Tajuttoman huonosti nukuin viime yön, tai nukuin sit, kun sain nukahdettua. Millään ei meinannut uni tulla. (Sen se tekee, kun kukkuu täällä palstalla nukkumaan menon sijasta!) Sit mä näin sellasta unta, et mä olin turvonnut aivan mahdottomaksi! En tuntenut itseänikään enää siinä unessa.. Ettei lie ollut ennuste Jouluun..?!

Tiitiäinen vatsassa pitelee mukavaa vauhtia; liikkeitä on nyt tuntunut tasaiseen tahtiin, mikä lämmittää äiskän mieltä :) Mulla olis neuvola 29.päivä, mutta mietin, et siirtäisin sen tammikuun alkuun. Sillä viimesellä viikolla on tosi paljon touhua, ja mietittiin, et menisin lasten kanssa mummilaan, kun lasten kummitätikin on siellä.

Tänään olis ohjelmassa hiukan siivoilua, ja ne joulukortit pitäisi ilmeisesti viimeinkin alkaa postitella.. Mä olen kyllä just niin viimetingan ihminen, kun olla ja voi! Ennen Joulua olis vielä vaikka mitä tekemistä, lähinnä tosin siivoamista. Ei sillä, että ei se kyllä näin arkipäivisin olisi onnistunutkaan, kun on hoitolapsetkin päivisin meillä. Joko toisilla on kaikki valmiina Joulua varten?

Mutta tämä tältä erää. Alakerrassa kuulostaa taas siltä, et seinät pian kaatuu, joten taidan lähtelöidä ton marakattilauman kanssa tonne pakkaseen!

Keveää keskiviikkoa! ;)

tilda ja tiitiäinen 21+3

Vierailija
17/18 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä nyt tiedä. onko mitään järkevää sanottavaa, mutta ajattelin pinoutua näin työpäivän aluksi.

Eilen mietin Kelan papereita ja illalla koin " herätyksen" käydessäni Kelan sivuilla. Esikoinen on alle 3-vuotias jäädessäni uudelleen äitiyslomalle, joten voin laskettaa äitiyspäivärahan silloin saadun avustuksen mukaan. Jee, ei tartte ruveta uuden työnantajan kanssa arvioimaan ½vuoden tuloja. Ja lisäksi tajusin, että Kelahan laskee meidän ens vuoden puolella äitiyslomalle jäävien päivärahan vuoden 2005 tulojen mukaan (jos olen yhtään ymmärtänyt Kelan kapulakieltä oikein). Turhaa olen siis stressannut. Palasin nimittäin töihin 2004, joten sen vuoden tulot ovat aivan onnettomat :)

Masu tuntuu muuttaneen muotoaan yön aikana. Taitaa tuo vauveli reissata ympärinsä. Painopiste näyttää nimittäin olevan ylhäällä. Ja nyt ei kyllä ole epäilystäkään ettenkö olisi raskaana. Töissä olivat harmissaan, että jään pois jo parin kuukauden kuluttua, mutta olivat kuitenkin onnellisia puolestani. Töitähän saa sitten tehdä myöhemmin vaikka hur mycket.

Jahas, tässähän ihan innostui kirjoittelemaan. Nyt käyn hakemassa kahvit ja paneudun päivän ohjemaan. Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

S 24+4

Vierailija
18/18 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin äsken viemässä lapset hoitoon, lähtivät joulukirkkoon :) Minulla on tänään ja huomenna vp, ja lapset molempina päivinä 6 tuntia hoidossa. Äitillä on nimittäin vähän joulupukin hommia :) Meinaan paketoida lahjat tämän ja huomisen aikana, niin ja ne kortit on vieläkin kirjoittamatta ja lähettämättä... Eli se myös ohjelmassa. Hautakynttilät pitää käydä ostamassa ja suklaarasioita, eihän niitä ole koskaan liikaa!

Meinaan myös rakentaa lapsille yllätykseksi piparkakkukirkon,ja lopusta taikinasta saavat sitten leipoa pipareita. Tuo talon (tai tänä vuonna kirkon) rakentaminen kun kannattaa minun kokemuksieni pohjalta tehdä yksin ja rauhassa, niitä osia ei ole niin helppo käsitellä, puhumattakaan siitä sulasta sokerista! Kaksi liian innokasta apulaista ei oikein le hyvä juttu siinä hommassa.

Niin, ja sitten minulla on tällä viikolla oikein itseni hemmottelua ohjelmassa, menen tänään kosmetologille ripsivarustusta parantamaan ja perjantaina ennen töiden alkua on vielä kampaaja. Ihania elämän turhamaisia iloja :)

Ja uskokaa tai älkää, minuun iski taas flunssa. Että ottaa päähän, siitä ei ole kuin reilu kuukausi kun sairastin sen flunssan jota kesti neljä viikkoa. Vasta marraskuun kahdeksas päivä loppui sairasloma, tarkistin kalenterista. Ja taas! Viime yönä jo jouduin yskän takia valvomaan pari tuntia, en kyllä millään halua samanlaista tautia uudestaan mikä silloin viimeksi vaivasi, se oli kamalaa!

En tiedä sitten, onko näin raskausaikana vaan vastustuskyky jotenkin todella heikko, vai mikä mättää kun jatkuvasti sairastan? Töissäkin tietysti, asiakaspalvelussa, joudun paljon ihmisten kanssa tekemisiin, siinähän ne virukset ja muut pöpöt leviää.

Mutta vauvelilla mahassa tuntuu kaikki olevan hyvin, ja sehän tässä on tärkeintä! Yölläkin kun valvoin, niin tuli oikein mojovia potkuja :) Muutenkin liikkeitä tuntuu paljon, ja se aina kummasti rauhoittaa mieltä.

Nyt minun täytyy lähteä kaunistautumaan ja sitten joulupukin asioita hoitamaan, lahjojen paketointi kun ei todellakaan onnistu kun lapset on kotona.

Mukavaa pakkaspäivää!

Eusenia 23+2