Minun ja ystäväni töiden erot:
Olimme tänään töissä, kumpikin 8h.
Minä kerkesin yhdelle tauolle, 5min, kun työpäivää oli kulunut 7h. Puolet tauosta kului vessassa.
Ystäväni kävi tunnin lounaalla läheisessä ravintolassa.
Ystäväni työpaikka tarjosi virkistyksenä työntekijöilleen viikonloppumatkan laskettelemaan, majoitukset,ateriat ja hissiliput. Itse joutuivat maksamaan n. 30% totaalisummasta. Näitä virkistysmatkoja x 2 vuodessa. Lisäksi pakettiin kuuluu halpoja teatterilippuja, konsertteja jne.
Minun työpaikkani tarjosi kiitokseksi kuluneesta vuodesta kaksi leffalippua.
Ystäväni työaika on arkisin 8/9-16/17. Viikonloput ja pyhät vapaat.
Minun työaikani on ihan milloin vain, 24/7/365.
Ystäväni palkka on 2500¿ kuussa.
Minun peruspalkkani on 1900¿ kuussa. Lisillä saan tuohon muutaman satasen lisää kuussa.
Ja mä olen katkera. Niin vitun katkera. Jos sallinnette että käytän tuota alkukantaista kirosanaa...
Ai niin, ystäväni työskentelee tietokoneella, minä en vissiin millään niin tärkeällä...
Kommentit (3)
palkka oli huonompi, etenemismahdollisuuksia ei ollut, kolmivuorotyö sekä arkena että viikonloppuna (siis 7-15, 13-21, 21-07), kahvi- ja ruokatauot olivat TEORIASSA olemassa, mutta käytännössä niitä ei juuri koskaan ehtinyt pitää, hyvä jos vessa ehti käydä... Paskaa niskaan pienestäkin erheestä, kiitosta ei koskaan...
Takaisin en mene.
olen ravintolatyöntekijä. Eli vuorotyö ja ajoittain vähän tunteja. Olin viikonloppuna töissä ja oli ihan sikakiire. Ma mutta oli vapaa ja tänään kun menin töihin oli pomo piirtänyt lapulle punaisen kukkasen ja sanat kiitos kaikille mahtavasta viikonlopusta!
Lämmitti kyllä mieltä =)
sh-ap