Venni nimestä....
Ajateltiin antaa Venni pojallemme MUTTA ärsyttää kun sitä on annettu muutamille tytöillekin. Otin selvää Helsingin tähtitieteellisen nimiasiantuntijalta ja nimi tulis Werneristä ja on siis pojan nimi mutta annetaan myös tytöillekin. Siksi kysyisin kuulostaako teistä nimi kummalle paremmin? Tähän asti kaikkien mielestä nimi kuulostaa vaan pojan nimeltä niinkuin itsestäkin...
Kommentit (12)
joten nykyään miellän sen tytön nimeksi.
Siis mulle ainakin ekana tulee Venni-nimestä mieleen tyttö.
Venni on yksi niitä harvoja, joka voi minusta olla kummalla vaan. Todellinen harvinaisuus, koska yleensä haluan että nimestä heti tietää onko tässä tyttö- vai poikavauva (jos ei muuten heti näe).
Ensin tuli mieleen että tyttö se on. Venni on sen verran lähellä mm. tuttuja tytönnimiä Henni, Enni ja Senni sekä harvinaisempia, mutta selkeästi tytönkuuloisia Menni, Nenni, Penni. Mutta maisteltuani tässä hetken, Venni kävisi kyllä pojallekin. Onhan Lenni ja Renni pojan nimiä...
Venny y:llä kirjoitettuna ja y lopussa lausuttuna sen sijaan on minusta ihan selkeästi vain ja ainoastaan tytön nimi.
Moi!
Mulle tulee Vennistä ekana kyllä mieleen tuo Juhani Ahon vaimo, kuvataiteilija Venny (Vendla) Soldan-Brofelt. Kun se tv-sarja Vennykin on vielä tuoreessa muistissa.
Jenni, Venni, Lenni, Henni, Senni...
siis Venni on mielestäni pojan nimi. Sitä on myös annettu selkeästi enemmän pojille kuin tytöille.
Mutta Venny taas on tytön nimi mielikuvissani, varsinkin
kun luin yhdestä viestistä viittauksen Venny Soldan-Brofeltiin, mielikuva siitä vahvistui.
tuli minullekin heti mieleen eli tytöksi luulin.
Ja tosiaan, Venny on kyllä selkeä tyttö.
Minun käsittääkseni Venni pojannimenä tulee nimestä Sven ja tytöllä (useammin muodossa Venny) nimestä Venla/ Vendla/ Vendela - kumpikaan ei ole tavallaan " väärin" , kun kyseessä on alun perin ollut lempinimi.
juuri sen televiso-sarjan takia, sitä ennen en ollut Venni-nimeä edes kuullut.
Ei ole montaa viikkoa kun kastetuissa oli kaksi Venniä, toinen tyttö ja toinen poika..
meidän poikamme Verneri on ollut vauvasta asti lempinimeltään Venni.
ihan selkeästi.