Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasvot menosuuntaan asennettavat istuimet - kuinka pienelle??

13.12.2005 |

Kun niissähän se kilo on se 9kg... Tiedän, tämä on ikuisuuskiista, mutta tosiaan haluaisin kysellä moniko tosiaan laittaa pienen jo kasvot menosuuntaan... Meillä turvaistuimen hankinta edessä ja mietityttää todella mikä istuin olisi hyvä. Britaxin Two way elite on kerran meillä ollut eikä toista kertaa tule!! Sen verran huonot sivusuojat ja kömpelö muutenkin käyttää. Maxi Cosin Priori ei veisi niin tilaa ja olisi näppärä asentaa. Muutenkin ok:n tuntuinen. Katsoin myös Brion uutta Zento istuinta, onkohan siitä kokemuksia? Sehän voidaan asentaa molemminpäin..

Olemme pitkiä ja autossa rajallisesti tilaa asentaa noita selkämenosuuntaan istuimia.. Kai vaan pitää lähteä niitä autoon sovittelemaan... Mut kertokaahan kokemuksia!!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö siirtyi Maxi Cosi Priori xp 7kk iässä, kun kaukalo tuli pieneksi ja tuo 9kg painaraja täyteen. Autoomme, vaikka onkin tila-auto ei selkä menosuuntaan turvaistuin mahtunut. Tai no olisi mahtunut, mutta silloin autoon ei olisi mahtunut kuski. Apukuskin taakse taas istuinta ei voinut laittaa, koska siltä puolelta on käynti perimmäiselle penkkiriville, missä muut lapsemme istuvat.

Tytöllä oli myös alusta alkaen ongelmia viihtyä autossa selkä menosuuntaan ja istuimen kääntö toi helpotuksen siihenkin pulmaan.

Olen sitä mieltä, että kaikki istuimet ovat turvallisia, jos ovat oikein asennettu. Ja Priori istuu alustassaan kuin tauti. Toki jos kunnon kolarin ajaa, niin istuimessa kuin istuimessa tapahtuu lapselle jotain.

Todennäköisesti saan tästä kommentistani sapiskat niskaani, mutta meille tämä on ollut paras ja ainoa ratkaisu. Olemme erittäin tyytväisiä istuimeen ja voin suositella sitä lämpimästi.

Vierailija
2/5 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaan lapsen iästä, eli siis se koska kaularanka ja lihaksisto on riittävän tukeva suhteessa pään kokoon vaikuttaa siihen, koska lapsi voi matkustaa kasvot menosuuntaan (asiasta on muistaakseni tietoa Liikenneturvan sivuilla) . Itse en ottaisi riskiä, sillä käsittääkseni jo 50 km/h vauhdista tehtävä äkkijarrutus (joku yllättävä hätäjarrutusta vaativa tilannehan voi varsin hyvin tulla kaupunkiajossakin) voi olla lapsen niskalle vaarallinen (en nyt ihan tarkkaan muista mikä se nopeus oli + mistä lähteestä luin, mutta itse yllätyin miten " hiljaiselta" tuntuva vauhti voi jo olla vaarallinen).

Eli sinuna miettisin vielä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auta armias jos laitan neidin autoon just selkä menosuuntaan niin kyllä saadaan kuunnella koko matka järjetöntä huutoa, rauhoittuu heti jos istuimen laittaa kasvot menosuuntaan...

Siirryttiin kasvot menosuuntaan matkustamiseen siin 6-7kk:n iässä, kun saatiin tutulta istuinta lainaksi...

Nyt ollaan kyllä aateltu hankkia hieman parempi istuin ja juuri tuota Maxi Cosi priori xp -istuinta ollaan ajateltu... Mut joo toisaalta tuo Brion Zentokin mietityttää...

Kieltämättä on aika hankalaa valita sitä sopivaa istuinta... =/

Mutta luulen et kallistun ton Maxi Cosin puolelle enemmän kuin Brion...

Vierailija
4/5 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

HTS BeSafe IZI Comfort

istuin joka on tarkoitettu 9kg eteenpäin ja vain kasvot menosuuntaan.

Nämä istuimet, joissa asennus vain kasvot menosuuntaan 9kg eteenpäin on rakenteeltaan sellaisia että ne ovat turvallisia noista kilomääristä eteenpäin. Näin meille vakuutettiin Lastentarvikeliikkeessä. Ja tuo siis hankittiin meille kun tytär oli 10kg ja ikää 1v4kk ja on nyt vuoden käytetty.

On todella tukeva ja jämäkkä istuin. Helppo ja nopea kiinnittää, ei lisävöitä, silti se on jämäkästi auton penkissä kiinni eikä hutju mihinkään. Lepoasento säätyy helposti vauhdissa eikä vöitä tarvitse irroitella ja kiristellä kaltevuuden säädön jälkeen.

Minä suosittelen kyllä tätä istuinta, on ollut tosi hyvä!!!

Vierailija
5/5 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjouksessa 149,99¿ www.mytoys.de...ihan vaan tiedoksi :)

Itse tilasin myös istuimen Saksasta, koska sieltä on saatavissa istuimeen ihanampia kuoseja kuin täältä kotimaasta...täältä saa vain ankeita ja tummia kuoseja :(