Synnytyksen käynnistyksestä kotikonstein,vinkkejä?!!
Eli kertokaapa pliis jotaki tehokkaita konsteja mitä kannattais yrittää että sais synnytyksen käynnistymään itekseen?Neuvolassa sanovat että iso vauva tulossa mutta eivät oo puhunu mittään käynnistämisestä.Ois kiva saaha jo tämä täältä ulos!!!Onko mittään mikä auttas??
rv 38+2
Kommentit (10)
jotta synnytys käynnistyisi, tosin vain esikoisen kohdalla kun huomasin sen homman turhaksi. Juoksumarssi-lenkin jälkeen saunaan ja sieltä sänkyyn, sen jälkeen rintojen stimulointia rintapumpulla ja jälleen lenkille, ellei mies jaksanut lähteä, niin onneksi koira ei vastustellut. Taas lenkin jälkeen saunaan ja sieltä sänkyyn.
Ja kaikesta yrityksestä huolimatta synnytys jouduttiin käynnistämään sairaalassa. Onneksi kunto oli siina vaiheessa kova, kiitos kaikkien niiden lenkkien.
Joskus olen kuullut että vyöhyketerapialla olis saanu synnytyksen käyntiin..paineltu jotain pisteitä jalkapohjista joka saa kohdun supistelee.Nämähän on näitä uskoo kuka haluaa-juttuja..
rv 41+3 tehty ronskimman puoleinen sisätutkimus ja samana päivänä vielä sänkyhommia päälle ;). Yöllä alkoivat supistukset ja vauva syntyi seuraavana päivänä klo 12.
Ainoastaan spermassahan on tunnetusti synnytystä edistäviä hormoneja, mutta itse uskon, että seksiä saa harrastaa todella ahkerasti, jotta siitä olisi käytännön hyötyä. Eli monta kertaa päivässä, kerta päivässä ei ainakaan meillä auttanut ;)
Nännien stimulointikaan ei saanut mitään tapahtumaan ennen synnytystä, mutta itse synnytyksessä ainakin kuvittelin, että sillä olisi ollut supistuksia tehostavaa vaikutusta. Synnytyssaliin päästyämme supistukseni äkkiä harvenivat ja heikkenivät, ja koska en halunnut enää kotimatkalle, kokeilimme tätä konstia. Eikä aikaakaan, kun supistukset alkoivat napakoitua, voi olla sattumaakin.
mikään kotikonsti ei aikaista normaalisynnytystä, käynnistymään sen kyllä saattaa hyvällä tuurilla saada. Toisin sanoen esim. sprema voi valmistella paikkoja ja muut kikkakutoset saattavat saada napakoita supistuksia aikaiseksi, mutta ne loppuvat kuin seinään viimeistään synnärillä, mikäli vauva ei ole itse valmis syntymään vielä. Itse en suosittele turhaan edes yrittämään, vaikka kolmesta ässästä toki on lähinnä iloa ennemmin kuin riesaa ;) Lääkkeilläkin käynnistämiseen liittyy aina suurentunut sektio/imukuppisynnytysriski, eli paras tapa käynnistymiseen lienee luonnon oma tahti.
Ennemminkin kannattaa siis olla sillä asenteella, että varmuudella kaikkea VOI huoletta jo tehdä. Mutta synnytys käynnistyy kyllä ihan omia aikojaan, jos on käynnistyäkseen. Ikävä kyllä...
molemmat vauvat ovat lähteneet syntymään vasta, kun olen heittäytynyt sängyn pohjalle " pysykööt siellä" - periaatteella. Molemmista riitti päivä pelkää sängyssä makaamista ja itsesäälissä piehtarointia :) Eka tuli 40+3 ja toka 41+1. Tätä kolmatta en osaa edes odotaa tiettynä päivänä, koska lasketun ajan kanssa on ollut hämminkiä alusta asti ja nykyisen la:n perusteella olisin tullut raskaaksi kuukautisten aikana. Olen vain asennoitunut siihen, että vauva syntyy helmikuussa. Katsotaan asennetta uudestaan, kunhan laskettu aika tulee ja menee...
... mutta voin kyllä omasta puolestani suositella sitä mukavinta Ässää. En tykkää saunoa ja siivota vielä vähemmän! Mulle sano lääkäri viikko ennen laskettua aikaa että huoletta vaan kesälomareissulle, ei tuu vielä puoleentoista viikkoon. Reissu tehtiin ja kotonaki oltiin jo aikansa oltu, lasketun päivän aattoiltana/yönä päätettiin vielä viimesen kerran puuhailla ilman ylimääräisiä korvia. Homman päätyttyä todettiin kummatkin (mistähän se isä sen tunsi!?) että ei olla varmaan aamulla enää kotona, tuntu vaan voimakkaasti siltä, vaikka ei ollu yhtään mitään ennakoivia supistuksia ollu eikä tullu sillonkaa. Ehdin torkahtaa puoleksi tunniksi ja heräsin sellaseen lämpimään pulpahdukseen, jees, vesi meni. Hyvät unenlahjat omaava isämies kyllä ehti harmitella, että olis pitäny odottaa sittenki aamuun sen " peuhaamisen" kans niin olis saanu yönsä nukkua! Nyt se puolivuotias luonnonmukainen ehkäisy nukkuu tarkkaavaisine korvineen tuolla meidän makkarissa :)
Eli ne vanhat perinteiset, seksi, sauna ja siivous!
Kaikkia noita olen kolmen raskauteni viimeisillä viikoilla harrastanut ahkerasti ilman mitään tulosta! Eli mulla on kaksi raskautta mennyt yli 42 viikon ja arvaat varmaan, että oli pitkät viikot.
Mutta viimeisen raskauden kohdalla totesin, että nännien stimulointi aiheuttaa supistuksia,,, eli sairaalassakin tehdään ns. NIST-testi, jossa noin muistaakseni 20 minuuttia molempia nännejä stimuloidaan ja ainakin mulla se sai aikaan supistukset...
En tosin tiedä kannattaako paljon kotona kokeilla, kyllä se vaan niin on, että ne vauvat syntyy kun ne on valmiita eikä ennen la:ta ainakaan kannata juuri muita kuin noita kolmea S:ää koittaa.
Ja kun kävin äippäpolilla kontrollissa rv 41+3, EI MITÄÄN ollut tapahtunut. Ja niinpä päätin lopettaa kaiken yrittämisen ja odotella käynnistystä (lääkärikin oli varma, että ei synny itsestään). Ja kas kummaa, rv 41+6 vauva syntyi ilman minkäänlaista vauhditusta.
Eli oman kokemuksen perusteella sanon, että älä yritä mitään. Et voi itse synnytystä käynnistää, jos se ei ole käynnistyäkseen joka tapauksessa.
Jostakin luin, et ku laittaa jalat niin auki ku saa ja menee kyykkyyn. On siinä niin pitkään ku vaan pystyy. En muista mistä mä luin, mut mulla oli rv 40+4 ja iso vauva tulossa, ni päätin kokeilla. Olin jo kaikkee muuta kokeillu. En tiiä auttoko se mitään mutta seuraavana päivänä sitä sitten mentiin sairaalaan ja kotiin tultiin käärön kanssa. =)