Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uusi tulokas palstalla

13.12.2005 |

Olen juuri " löytänyt!" tämän vauva-lehden keskustelupalstan. Emme asu Suomessa vaan Englannissa ja olen naimisissa juutalaisen (reformi) miehen kanssa. Meillä on yksi poika (4v) ja tytön pitäisi syntyä helmikuussa.

Kotimme on siis kai jossain määrin 3-kulttuurinen, joten ajattelin sopivani tälle palstalle.

Ovatko tämän palstan lukijat pääasiassa Suomesta vai muualtakin?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallirhoe, vastaus kysymykseesi ei ole yksiselitteinen...missä juutalaisten juuret nyt sitten ovat. Itse mieheni on syntynyt Israelissa ja hänen vanhempansa olivat saapuneet sinne keskitysleireiltä. Äiti oli lähetettiin leirille valkovenäjältä mutta hänen äitinsä oli puolalainen. Mieheni Isä oli puoliksi tsekki ja puoliksi saksalainen. Eli juuret ovat ympäriinsä.

Tämä olikin mielestäni hupaisaa kun yritin selvittää pojalleni kerran mitä kaikkia kansallisuuksiä hänessä on. Oman äitini isä nimittäin oli syntynyt ruotsissa...

Vierailija
2/14 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa palstalle vaan munkin puolesta. ei tää hulllumpi plasta ole vaikka taistoja käydäänkin;-) itse uskon että jokaisella on oikeus valita ja elää nin kuini haluaa kunhan ei vahingoita muita sen varjolla.oma mieheni on turkista ja meillä on 1 poika.teilä onkin monta kulttuuria perheessä tosi hienoa.hyvät talvet kaikille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippati ja tervetuloa palstalle.

Valilla mina puolikristitty (uskon Jumalaan vaan en tottele kirkon opetuksia Jeesuksen roolista) ja hindun kanssa naimisissa oleva mamma provosoidun kirjoittelemaan, mutta muuten olen pitkalti lukulinjalla talla palstalla. Islam on kieltamatta aika nakyvalla osalla taalla, johtunee kaikenkaikkisesta mielenkiinnosta useiden palstalaisten kohdalla.

Me muuten asumme Kanadassa, sita ennen Lahi-Idassa monta vuotta.

Vierailija
4/14 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, onko tuo hirvikallio oma sukunimesi? Jos on tai tunnet ketään Hirvikalliota, niin olisikohan kukaan koskaan soitellut ja kysynyt " Onko Hirvikalliolla (=hirvi kalliolla)?" Kuulemma yleinen tapa laskea leikkiä, soittajan mielestä hauskaa, vastaajan mielestä ei kovinkaan hauskaa, jos sattuu vastaamaan tuohon kysymykseen sanalla " on" . Silloin soittaja sanoo, että ampukaa se hirvi sitten alas sieltä kalliolta.

Punastuen allekirjoittanut kertoo, että vähemmän hurjassa nuoruudessa on tullut kerran yritettyä tällaista. Taisi vain olla niin tunnettu pila, että puhelimeen vastannut laittoi puhelimen kiinni eikä vastannut kysymykseen. Tämä oli silloin, kun vielä lankapuhelimet olivat normaalia elämää, tooosi monta vuota sitten.

Vierailija
5/14 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Hirvikallio ole oikea sukunimi....mutta tyttönimeni on vähän sinnepäin. Se oli jo käyttäjänimenä joten piti keksiä joku muu.

Juupa juu, olen itsekin joskus 10-vuotiaana soitellut noita ampukaa se alas puheluita. Soittelimme myös usein ja kyselimme ihmisiltä tuleeko heidän vessanpytystään kylmää vai kuumaa vettä. Esiinnyimme siis vesilaitoksen ihmisinä. Ja sitten kun joku kävi tarkistamassa, niin ai kun meillä oli hauskaa.

Kohta pitäisi alkaa pakkaamaan kasseja ja suunnistaa sinne Suomeen joulun viettoon. Toivottavasti siellä on lunta.

Vierailija
6/14 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ainakin pääkaupunkiseudulla maa on kovin ruskea.. Lunta itsekin kaipaisin jo. Onneksi jouluksi pääsee vähän pohjoisemmas, jospa siellä olisikin jo lunta :)

Ja tervetuloa palstalle!

Vierailija
7/14 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin tuossa hieman sekavin tuntein tuota aihe vapaa palstaa ja mietiskelin kuinka asiat vaihtelevat maakohtaisesti. Tänään siellä melkein lynkattiin äiti joka kyseli miten on turvallisinta kuljettaa 1,5 vuotiasta autossa poikkeuksellisesti yhden kerran. Suurimman osan vastaus oli, että jollei istuinta, niin autoon ei mennä.

Pari päivää sitten joku toinen kauhisteli, että oli nähnyt parkkihallissa (ostarin) kun autoon oli turvaistuimiin jätetty 2 lasta nukkumaan (yksin). Suurin osa mammoista oli sitä mieltä, että kyllähän nyt hetkeksi istuimeen ja vöihin voi jättää.

Täällä olisi paljon kauheampaa se, että jä´ttäisi lapsensa ostarin parkkihalliin edes minuutiksi kuin että ajaa (esim taksimatkan) ilman turvaistuinta. Suomessa tuntuu olevan toisin???

Vierailija
8/14 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 99 % palstalaisista on koraania ulkoalukevia ja siteeraavia " uskoon palanneita" siskoja, jotka muslimimiestensä kera (tai ilman) paasaavat varsin aggressiiviseen sävyyn uskostaan jokaisessa mahdollisessa yhteydessä. Kunhan usko määrää, niin kaikki on sallittua tai kiellettyä, joku taisi olla valmis jopa pommi-iskuihin palavassa uskossaan. Eli ei ihme, jos tavallinen palstalainen provosoituu, ei siihen mitään rasismia tarvita. En ymmärrä ihmisiä, jotka luopuvat aiemmasta minästään naituaan ulkomailta. Syy siihen miksi en hyväksy, en ymmärrä, en suvaitse...on siinä, että kultaisen keskitien kulkijana ja omasta mielestäni moraalisena ihmisenä en vain kertakaikkiaan jaksa arvostaa päällepäsmäreitä (varsinkaan uskonasioissa). Mielestäni maailma on mennyt liian pitkälle, kun koulusta lähetetään kotiin tiedotteita, joissa pyydetään lupaa osallistua kristilliseen joulunviettoon (joulukirkko, joulujuhla tms..).

Mutta tervetuloa vaan joukkoon synkkään.

Vierailija
9/14 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä palsta nyt ihan kamala paikka ole. Totta kai täälläkin provosoidaan jo provosoidutaan, mutta paljon on itsestä kiinni, miten nämä asiat ottaa ja mistä keskustelun avaa. Monet uskontoaan " vaihtaneet" ovat sen tehneet ihan ilman miestäkin. Mä en ole kokenut, että mulle oltaisiin mitään tuputettu.

Mun mielestäni on täysin oikein ja suorastaan suositeltavaa, että kristinusko ei saa esim. päiväkodeissa etusijaa. Uskonnottomana ja omasta mielestäni moraalisena ihmisenä todella toivon, että vakaumukseni otetaan huomioon.

Vierailija
10/14 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kun palstalle tulee uusia ihmisiä.

Haluan kyllä udella, että mistäpäin miehesi on kotoisin (tai missä hänen juurensa ovat)?

Vierailija
11/14 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Roope-ankan kanssa asiasta kyllä hieman eri mieltä, varmaankin aika pieni osa palstalaisista on islaminuskoisia, valitettavasti vain monia haluaa heidän kanssaan kinata ja niimpä aloitetaan keskusteluita koskien heidän uskoaan ja arvojaan. Aika harva islamin uskoa koskeva keskustelu on itseasiassa muslimin aloittama, jotkut vain väenvängällä haluavat kääntää aiheet siihen (kuten tässäkin ketjussa näemmä kävi ;) ) ja siitähän seuraa sota kun kaikki puolustavat elämänkatsomustaan puolin ja toisin. Jos aloitetaan uusi ketju aiheena naisten sortaminen islamissa, on aika todennäköistä että muslimi tulee kertomaan oman mielipiteensä ;)

Olen kyllä itse varsin kyllästynyt noihin riepotteluketjuihin enkä jaksa lukea sivukaupalla sitaatteja Koraanista ellei aihe todella kiinnosta minua. Mutta kukaan ei estä aloittamasta aihetta aivan muusta kuin islamin uskosta tai pakota niitä ketjuja lukemaan. Onkin aina piristävää lukea ihan muista aiheista.

Vierailija
12/14 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

roope-ankka:

Syy siihen miksi en hyväksy, en ymmärrä, en suvaitse...on siinä, että kultaisen keskitien kulkijana ja omasta mielestäni moraalisena ihmisenä en vain kertakaikkiaan jaksa arvostaa päällepäsmäreitä (varsinkaan uskonasioissa).

Tästä nimenomaan oli kyse. Jos tuollaisen lauseen näppäilit, ymmärtänet myös mitä se tarkoittaa ;)

99% muslimeja? Joopa joo roope, elähän liioittele ;)

Vierailija
13/14 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b] [size=5] [color=silver] Tervetuloa joukkoon hurjaan ;) [/color] [/size] [/b]

Vierailija
14/14 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt sitten asiaan, eli tervetuloa! Luulisin, että pääosa palstailijoista asuu Suomessa (?), mutta onhan täällä muitakin nähty. Oma siippani on vietnamilainen, ja meillä on 2-vuotias tytär. Asumme Helsingissä.