Minkäslaisia mietteitä herättää nimi Kleo?
En oikein edes tiedä miten olen jämähtänyt tuohon nimeen... Se vaan jotenkin kolahtaa, mutta olenkin tällä hetkellä ainut meidän perheessä, kenelle se kolahtaa... :) Esikoinen on Kiia.
Kommentit (24)
Hmmm... pitää vähän maistella. Kleosta tulee ensinnä mieleen Kleopatra. Mutta jotenkin K:lla kirjoitettuna se on kovin maskuliininen nimi. En pidä siitä, että nimestä ei heti tiedä onko kyseessä tyttö vai poika. Kleo kuulostaa Leolta.. Äänteellisesti se on ihan kiva ja sopisi Kiian sisarukselle; Kiia ja Kleo. Mutta onko kyseessä veli?? Mitä enemmän nimeä maistelen, sitä enemmän se on minusta pojan nimi, noin kirjoitettuna. C:llä kirjoitettuna se olisi tyttö. Tulee myös mieleen automerkki Clio ja jostain syystä kirjoitan tässä tuon Kleon kokoajan kelo...
Summa summarum: ei minun makuuni, koska sukupuoli ei heti selviä, muttei tämä taatusti oudoin tai rumin nimiehdotus ole mitä olen täällä lukenut.
Maistelin aikani, mutta en tykkää. Onko pojan nimi (vrt Leo)? Nimenomaan tuo kl-yhdistelmä siinä tökkää. Ei soinnu suomen kieleen.
Eli nimi löytyi ortodoksi.net sivujen nimilistasta ja on siis siellä pojan nimi. Mielestäni on jotenkin hassua, että itselläni ei tullut koko Kleopatra edes mieleen, ennen kuin nyt, mutta se ehkä johtuu juuri siitä, että nimeä lukiessani luin pojan nimiä.
Mutta kiitos vielä kerran ja mielelläni otan vastaan lisää kommentteja! Minulle on myösse tärkeää kuinka nimeen suhtaudutaan, noin niin kuin lasta ajatellen.
Hyvää joulun odotusta kaikille!
Ensin tulee mieleen Kleopatra ja sitten Leo. Jotenkin vähän kova sointi tuossa nimessä.
Annoitteko nimeksi Kleo? Meillä sama nimi mietinnässä tulevalle poika vauvalle ja ittelle tulee mieleen poika noin K:lla kirjoitettuna.
Laitapa rehellinen suomalainen nimi: Keijo
Vaikea nimi lapselle opetella sanomaan kun on pieni. Minun pojalla oli eskariin asti K ja R vika. Olipa hyvä etten antanut vaikka nimeä Kari, lapsen puheella olisi ollut Tali.
Kleo patrat. Wikipedia kleopatrat Google Kleopatra .
Kleo tuo mieleen jonkun Saksalaisen nimen. Kiia tai Kia on automerkki, itseasiassa ajan sellaisella :)
Vierailija kirjoitti:
Hieman homahtava.
Miehiä jotka harrastaa yhdyntää miesten kanssa on eniten nimiä Arabiasta . Monikin Benjamin on homo ja Aron kuin julkkiksia homoja Adam nimellä. Jopa MOHAMETTI voi olla homo kuin Jakob.
Kleo ei kyllä osu minun makuuni... Ehkä sen tekee tuo kl-äänne, joka ei minusta kuulosta kovin mukavalta nimen alussa, tai sitten se että nimi kuulostaa jotenkin vieraalta (tosin alkuperä eli Kleopatra on kuitenkin kaikille tuttu). Käyköhän Kleo muuten täällä meillä kummalle sukupuolelle tahansa? Suomessa kun se on annettu kahdelle pojalle (ehkä siksi, että muistuttaa hiukan Leoa?), mutta Cleo taas on englantilainen naisen nimi (ja Cleo-tyttöjä on Suomessakin).