voihan kettu!!!!! mä sain veromätkyjä!!!!!
ja eka kerran elämäni aikana ja juuri nyt kun oon hoitovapaalla ja rahaa tulee tosi vähän. suomen valtio on pee.... stä!!
Kommentit (31)
Ja mä kävin laskettamassa prosentin ja vielä kahteen kertaan. Eipä tuosta ollut mitään hyötyä. Mätkyjä tuli ja mä olen myös hoitovapaalla. Ottaa päähän!!!
Olen maininnut aina, mitä tuloa saan eli sosiaalietuutta, joko minimiäitiyspäivärahaa tai kotihoidontukea. Vähennyksiä en saa. Ja aina on laskettu veroprosentti pieleen, vaikka olen eurolleen ilmoittanut jo maksetut etuudet ja verot, sekä sen, kuinka paljon tulen vielä sosiaalietuutta saamaan. Senkin olen aina tiennyt euron tarkkuudella. Miten se on niin vaikea uskoa, että näin todella voi käydä? t. 20
Vierailija kirjoitti:
ette ole tarpeeksi tarkkoja muutosverokorttia pyytäessänne eli ette ilmoita kaikkia tulojanne, tuloihin vaikuttavia vähennyksiä tms. oikein. Ei verottaja ole mikään selvännäkijä, joka aina laskee kaiken oikein - tietokoneohjelmat siellä laskee prosentit teidän itsenne antamienne tietojen perusteella. Ja jos tiedoissa jotain häikkää, prosentti menee väärin ja tulee mätkyjä tai palautusta. Eli tarkkuutta peliin..
nimim. verotus yleensä aina +-0
Juuri näin nämä lasketaan ATK:lla.
Mitä vikiset,, tuossa pöydällä on laput lisäveroista € 18 000. Niillä valtio kustantaa kotona makaavien leppoisaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ette ole tarpeeksi tarkkoja muutosverokorttia pyytäessänne eli ette ilmoita kaikkia tulojanne, tuloihin vaikuttavia vähennyksiä tms. oikein. Ei verottaja ole mikään selvännäkijä, joka aina laskee kaiken oikein - tietokoneohjelmat siellä laskee prosentit teidän itsenne antamienne tietojen perusteella. Ja jos tiedoissa jotain häikkää, prosentti menee väärin ja tulee mätkyjä tai palautusta. Eli tarkkuutta peliin..
nimim. verotus yleensä aina +-0
Juuri näin nämä lasketaan ATK:lla.
Mikä vimma tänään on ihmisillä nostaa ketjuja vuodelta 2006?
Vierailija kirjoitti:
Olen maininnut aina, mitä tuloa saan eli sosiaalietuutta, joko minimiäitiyspäivärahaa tai kotihoidontukea. Vähennyksiä en saa. Ja aina on laskettu veroprosentti pieleen, vaikka olen eurolleen ilmoittanut jo maksetut etuudet ja verot, sekä sen, kuinka paljon tulen vielä sosiaalietuutta saamaan. Senkin olen aina tiennyt euron tarkkuudella. Miten se on niin vaikea uskoa, että näin todella voi käydä? t. 20
Oletko antanut oikeat tiedot?
Minä hankin aina alkusyksystä muutosverokortin, koska siihen mennessä on tulleet lomarahat, palkkiot yms. ja tiedän että loppuvuodesta ei tuollaisia tule, ja on helppo laskea mitä tienaa loppuvuoden. Joten jos olen siihen saakka maksanut liian vähän tai paljon veroja, niin loppuvuosi tasaa sen oikein, jolloin ei tule koskaan isoja mätkyjä tai palautuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ja muutosverokorttia tilastessa kannattaa aina laskea tarkkaan, että mitä on jo tienannut alkuvuodesta ja paljon maksanut veroja. Sitten arvioi hieman yläkanttiin loppuvuoden tulot ja muistaa ilmoittaa liiton maksut. Ja totta kai pitää ilmoittaa hakeeko verokorttia sosiaalietuutta varten vai palkkatuloja, sekin vaikuttaa veroprosenttiin. Ja tietysti pitkin vuotta kannattaa tsekkailla, että onko tulot nousseet ja tarvitaanko prosenttia suurentaa. Ei siis kovin suuria ponnistuksia vaadi, että saa palautusta.
Ja noita tietoja siitä mitä on tienannut ja maksanut veroja ei tarvitse edes itse laske, vaan muutosverokortille saa ne suoraan tulorekisteristä.
Jos on maksanut liian vähän veroja, saa jälkiveroa. Jos on maksanut liikaa, saa veronpalautusta.
Ja muutosverokorttia tilastessa kannattaa aina laskea tarkkaan, että mitä on jo tienannut alkuvuodesta ja paljon maksanut veroja. Sitten arvioi hieman yläkanttiin loppuvuoden tulot ja muistaa ilmoittaa liiton maksut. Ja totta kai pitää ilmoittaa hakeeko verokorttia sosiaalietuutta varten vai palkkatuloja, sekin vaikuttaa veroprosenttiin. Ja tietysti pitkin vuotta kannattaa tsekkailla, että onko tulot nousseet ja tarvitaanko prosenttia suurentaa. Ei siis kovin suuria ponnistuksia vaadi, että saa palautusta.