Apua äkkiä, sosiaalityöntekijät tms.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tilanne on tämä: Itse olen parikymppinen ja täällä on nyt 16-vuotias siskoni meillä yötä. Vanhempani erosivat 2 kk sitten ja siskoni muutti äitini kanssa, 13v. pikkuveli jäi isälle. Molemmat vanhemmista ovat alkoholisteja ja äiti halusi raitistua. Ollut sen 2 kk raittiina. Eilen ratkesi juomaan, ja siitä lähtien sisko on ollut yksin kotona (äsken tuli meille). Nyt kaiken lisäksi äiti on isän luona ryyppämässä, pikkuveli siellä. Mitähän voimme tehdä? En ehdi nyt taustoja tämän enempää kertoa, mutta itse olen mm. asunut näiden asioiden takia sijaisperheessä. Siskollani on nyt todella paha olo, itkee vain, ja mm. hänellä on astmalääkkeet loppu ja vanhemmat eivät suostu ostamaan lisää.. Ja isä soittelee siskolle kännissä koko ajan, äiti ei suostu tulemaan puhelimeen. Isä uhkailee ja haukkuu.. Vaikka sisko on " jo" 16v., eikö tämä ole heitteillejättöä?? Mihin ilmoitus, jotakin olisi tehtävä.......!!!!??? Sossut eivät ole auki ja poliisi ei ole ainakaan ennen tehnyt vast. tilant. mitään! Kiitos jos joku osaisi jotain neuvoa..
Kommentit (4)
Voimia sinulle! Kaikki järjestyy. Ole puhelimessa selväsanainen ja painota, että siskon astmalääkkeet loppu. Kyse on todellakin heitteeljätöstä! Rukoilen puolestanne
ja sen mies ryyppäsivät kotona. Sisko yritti nukkua mutta humalaiset rupesivat räyhäämään ja mies meinasi käydä siskooni kiinni. Siskoni sitten pääsi turvaan vessaan ja soitti poliisit. Poliisit kun tulivat eivät uskoneet mitään, luulivat joksikin teini-ikäisen oikutteluksi. Eivät edes suostuneet viemään siskoani kenellekään sukulaiselle yöksi, käskivät vaan mennä nukkumaan... että ei ole kovin hyviä kokemuksia poliisin " avusta" . Toivottavasti joku auttaa teitä!!
sisko soitti poliisin hätänumeroon ja kertoi tilanteen. soittavat meille kohta kun selvittävät asiaa sos.työnt. ym. kanssa. pikkuveljestä olemme mekin huolissamme, mutta hän on niin lojaali vanhempia kohtaan että puolustelee heitä eikä halua tulla tänne. toivottavasti asiat selviää! kiitos teille!!
tsemppiä!