Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pehmennyt kohdunsuu ja ennenaikaisen synnytyksen riskit

12.12.2005 |

Hei!

Hei!

Jakaisiko kukaan kokemuksia ensiraskauden kohdunsuun pehmenemisestä ja ennenaikaisesta synnytyksen riskistä ja miten siitä selvisitte.

Itelle määrättiin (26+6) lepoa vaikkei vuodelepoa...tavoittena nyt rv 34. Neuvot olisivat kullan kalliit. Uskaltaako lähteä joulumatkalle n. 7 tunnin matkan päähän? Muita neuvoja? Linkkejä?

Kiitos ja mukavaa joulunodotusta kaikille!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" RV 23+5, kohdunkaula pehmea, kohdunsuu sormelle auki - kokemuksia?"

siellä paljon asiasta.

noin yleisestiottaen sanoisin että jos sua automatkalla alkaa aina supistaa älä matkustele autolla.

pidähän kintut ristissä!

Vierailija
2/3 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän lepohoidon kuitenkin lähes koko ajan makaamisena lukuunottamatta vessassa käyntejä, suihkuja ja nyt ehkä ruoan syömistä keittiössä. Itse kuitenkin varmistelisin mahdollisimman paljon. Lepo on kuitenkin ainoa keino, mitä itse voi yrittää tehdä ennenaikaisuuden estämiselle tuossa tilanteessa. Minun tilanteeni aikanaan ei ollut ihan vastaavanlainen, mutta sain tuplaraskaudessa lisää viikkoja 3kk lepohoidolla viikosta 19+6 33+0 asti eli pääsin toivottomasta kohtailaisille viikoille. Tilanteet ja tapaukset ovat tietenkin erilaisia, mutta 7 tunnin matka on aika pitkä eikä istuminen varmaan ole kovin hyväksi, jos paikat ovat pehmenneet??? Tulee lisää painetta alapäähän. En tosiaan halua pelotella, mutta itse varmistelisin todella. Lisäviikkoja sinulle toimien ja voimia raskauteen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tyttöni syntyi kesällä rv 35+3 ja mielelläni olisin hänellekin muutaman viikon enemmin suonut masun suojissa.

Rv 35 jouduin sairaalaan supistusten takia ja siellä jouduin lepoon jolloin istuminenkin oli kielletty. Sen verran liikuin että kävin vessassa/suihkussa ja syömässä käytävän toisessa päässä.

Kun pääsin kotiin istuin kotimatkalla tunnin autossa ja sen jälkeen supistuksia riitti. Sen lisäksi uskaltauduin vielä pikasiesti käymään kaupassa ja yöllä sitten lähdettiinkin synnyttämään.

Voi tuntua ikävältä, jos joudutte tuon joulureissun jättämään väliin, mutta se voi olla todella tärkeä ja ratkaiseva päätös teidän pikkuisen kannalta. Ja niillä viikoilla masussa on suurempi merkitys kuin etukäteen arvaakaan. Ja uskoisin, että kotona se levossa oleminen on helpompaa. Kylässä tulee helpommin liikuttua ja ajateltua, että eihän se nyt näin pienestä (noin minä ajattelin välillä..), mutta loppujen lopuksi kaikki voi olla hyvinkin pienestä kiinni...

Hyvää joulun odotusta teille ja koitahan jaksaa levätä!