Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauan kesti ennen kuin kroppa alkoi toimimaan ehkäsyn jätön jälkeen?

12.12.2005 |

Hei pientä galluppia kehiin..

Jäi niin vaivaamaan kun oon saanu kuulla paljon et ehkäsyn jätön jälkeen on normaalia et kroppa toimii " säästöliekillä" jonkin aikaa ennen kuin se alkaa toimimaan normaalisti...

Ite lopetin nuvaringin maaliskuussa 05 3 vuoden käytön jälkeen ja menkat mul on ollu vaan 4 kertaa sen jälkeen..Viime kierto oli 116 päivää ja nyt yhtäkkiä pamahti 34 päivän kierto..Mikä oli tietenki ihanaa;)

Mut se mikä on kummallista et kaikilla tutuilla on kierrot ollu ihan normaaleja sen käytön lopettamisen jälkeen..

Eli mua kiinnostaa nyt kuulla kuinka kauan teil kaikilla muilla meni ehkäsyn jätön jälkeen ennen kuin kroppa alkoi toimiin normaalisti normaaleilla kierroilla..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin minulla ei mitään yltiösäännöllistä kiertoa ole koskaan ollut. Pillereiden jälkeen kierrot olivat kuitenkin pääsääntöisesti lähempänä tuota 100-150 päivää kuin 35-40-50 mitä ne ehkä ennen pillereitä olivat.

Nyt viimeisen 2 vuotta olen syönyt pääsääntöisesti keltarauhashormonia, jolla menkat on saatu aikaan. Vieläkään ei omaa kiertoa oikein meinaa olla, vaikka edellisessä kierrossa ovulaatio olikin sitten ollut ja plussa tuli - ja meni kesken saman tien.

Eli siihen voi mennä tooosi kauan... :) Mutta mä oon tosi huono esimerkki! Eiköhän ne sulla ole tasoittumassa, kun kerran nyt jo oli noin " lyhyt" kierto.

Vierailija
2/7 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit jätin pois toukokuu 2003

Menkat saatiin tulemaan seuraavana talvena(tammi-huhtikuu) terolutien avulla muistaakseni neljä kertaa.

Syyskuu 2004 oma hormonitoiminta alkoi ilmeisesti toimimaan ja menkat alkoivat tulla 28-40 päivän kierroilla.

Tällä hetkellä kierto melko säännöllisesti 35 päivää.

Eli mulla siis kesti vuosi ja neljä kuukautta ennen kun alkoi normaalisti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kierto on ollut koko ajan säännöllinen. Pillereillä oli tietty 28 koko ajan ja niiden jälkeen aina 28-30 päivää. Eli siten mulla kroppa toimi normaalisti heti pillereiden jättämisen jälkeen. Tiedän myös tuttuja, jotka ovat tulleet raskaaksi heti ekasta pillerittömästä kierrosta.

Mun mielestä kannattaisi hakeutua tutkimuksiin, jos kierrot ovat noin pitkät. Se ei liene kovin normaalia.

Vierailija
4/7 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit lopetin maaliskuussa, ensimmäisen luomumenkat tulivat joulukuussa. Siihen asti pumpattiin käyntiin keltarauhashormonilla aina, kun kohdun kipuilu alkoi (estrogeeni siis kasvatti limakalvoa jatkuvasti, mutta koska ovista ei tapahtunut, ei kasvu loppunut...).

Ikinä en enää pillereitä aio syödä

Vierailija
5/7 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... aikoinaan nuorena tyttönä (keirto 28 pv), jätin pillerit pois, niin kierto tuli heti normaaliksi...

... nykyäänhän mä syön yhden e-pillerikierroksen ennen hoitokierrosta, että jotenkin ne " tasoittaa" elimistöä... ja hoidon ainakin voi aloittaa suoraan e-pillereiden jälkeen (endotarethan syö e-pillereitä pitkäänkin pitääkseen endoa kurissa (jos olen oikein ymmärtänyt...))

Minäkin kehottaisin lääkäriin - joskus ihan normaalin kierron aikaansaaminen auttaa asiaa ratkaisevasti!!!

Terkkuja,

Eemeli, 42 v.

(mun yleinen mainospätkä: 4*ICSI takana, otetaan lahjoituksena vastaan ylijäämälääkkeitä ulkomailla tammikuun (?) puolessavälissä alkavaan hoitoon: Menopur tai Menogon ja Orgalutran sekä kuukauden lykkäämisen takia myös Gracial-e-pillereitä yksi kierros... mailaile:

eemelikaksi@hotmail.com)

Vierailija
6/7 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. mutta aika lyhyenä.

Lopetin pillerit (syötyäni niitä lähes 10v.) huhtikuussa 2004. Kierto palautui heti, yhtään menkkoja ei jäänyt väliin, mutta kierto oli useimmiten vain 24-25 päivää. Aloitin Luget kesäkuussa 2005. Kierto piteni heti ja on nyt 27-31pv. Eipä vaan ole tärpännyt sittenkään.. :(

Tsemppiä kierron tasaamiseen!

Vierailija
7/7 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkoja tuli ehkä kolmet vuoden aikana. Sitten pari normaalikiertoa ja tulin raskaaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi