Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

8 kk tyttö unikouluun?

12.12.2005 |

moi

meillä nukuttaminen on nykyisin ihan mahdotonta. tyttö raivoaa, huutaa, karjuu, vääntyilee, tempoo jne. väsytystaistelu voi kestää lähes tunnin. neuvolasta annettiin ohjeeksi unikoulu. se vaan arveluttaa, lapsen huudattaminen tuntuu niin julmalta. (no jaa, huudatusta se on nytkin...)

kaipaisin neuvoja, mielipiteitä, kommentteja!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neiti nyt 9 kuinen ja kuukausi sitten oli lysti kyllä kaukana. Jostain kirjasta ja lehtisistä luin että monella vauvalla juuri tuo 8 kk ikä on kaikista vaikein. Allekirjoitan!!!! Meillä otettiin reilusti takapakkia niin syömisessä kuin nukkumisessakin. Tosin osasyynä oli varmasti se että neiti teki neljää hammasta yhtäaikaa ylös. Tekeekö teillä hampaita? Annoin illalla joskus panadolia, se rauhoitti.

Eipä siinä minullakaan muu auttanut kun pomppia tytön luokse, pahimmillaan puolen tunnin välein öisin. Tarjosin vettä ja tuttia ja rauhoittelin.

Nyt on eri ääni kellossa, jo 5 yötä nukuttu kokonaan ja rauhoittuu itse nukkumaan ilman mitään kommervenkkejä niin päivisin kun öisinkin.

Yritä tehdä illoista mahdollisimman samanlaisia, kehitä rutiinit ja noudata niitä. Myös tarpeeksi unta päivällä auttaa asiaan. Minä jätin suosiolla vähäksi aikaa pois kyläilyt sun muut menot, rutiini helpotti meillä vähän.

Tsemppiä, ei tuo ikuisuuksia kestä!

T: Noora 9kk ja Nasulina

Vierailija
2/3 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi

päätettiin tehdä kompromissi; aloitettiin lempeä unikoulu. isä lupautui hoitamaan yöheräilyt. viime yön perusteella olen toiveikas. syötin tyttöä kerran aamuyöllä - normaalisti tuohon mennessä syöttöjä olisi ollut ehkä pari kolme kertaa. tosin nukuttaminen oli tuskaisen hikinen taisto, kuten tavallisesti. mutta ehkäpä se siitä.

jäin vielä pohtimaan neuvolan intoa tuohon unikouluun. olisin toivonut enemmän keskustelua asiasta ja muita näkökulmia. esim hampaita meidän tytöllä ei ole vielä ja voisin hyvin kuvitella yöllisen levottomuuden johtuvan vaikka niistäkin. mä en ole koskaan kuullut, että 8 kk ikä olisi erityisen vaikea. luulisi myös neuvolatädin kertovan mulle sen, jos se on ihan faktaa!

kiitos Nasuliinalle vastauksestasi. päätimme osittain sen perusteella aloittaa oikeen tiukat iltarutiinit. onneksi tyttö suostuu myös isän nukutettavaksi. toivoisin edelleen muidenkin kokemuksia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin olen kuullut, että 8 kk vaikea ikä. Lapsi kuulemma tajuaa silloin olevansa äidistä erillinen olento, minkä takia esim. eroahdistusta esiintyy useilla.

Ja sitten ovat tietysti hampaat ja liikkumisen lisääntyminen. Moni vauva tuttavapiirissä nukkuu levottomasti, kun liikkumisen tarve on suuri. Jyskyttävät siis päätä pinnasängyn päätyyn.

Meillä on lisäksi lusikkalakko, joten ainakin itse allekirjoitan väitteen 8 kk iän vaikeudesta.

Meidän poika kohta 9 kk.