Monellako alkiolla tärppäsi???
Tilanne on seuraava: alkionsiirto näillä näkymin torstaina ja pähkäilemme siirtääkö yksi vai kaksi alkiota kun ennestään on jo yksi lapsi.Vaikea tilanne,kaksosia emme suoranaisesti toivo,mutta tuntuu ettei yhdellä alkiolla edes voi tärpätä.Esikko sai alkunsa icsi:llä kahden alkion siirrossa.
Nyt kaikki pinoon tänne,alkioiden siirtomäärä ja raskaudet,kiitos kovasti vastanneille!!
Kommentit (12)
3:n ICSI:n tuoresiirrossa, joista toinen tarrasi kiinni. Täälläkin elellään jännittäviä hetkiä, sillä laskettuaika oli eilen!
Onnea teille koitokseen!!
Ninni: Tsemppiä loppusuoralle!!
Hansuliini :)
Meillä siirretty molemmilla kerroilla yksi ja siirto onnistunut eli alkio
kiinnittynyt ja lähtenyt kehittymään.Kiinnittymismahdollisuudet meillä olleet hyvät, koska topluokan alkiota ja limakalvot minulla hyvät.
Tämä on muutaman vuoden takaa ja kyseessä oli ensimmäisen IVF:n tuoresiirto.
Nyt olemme menossa PAS:iin, alkiot siis samaa satsia kuin tuo esikoinen, ja olemme suunnitelleet siirrettäväksi vain yhden alkion. En oikein haluaisi kaksoisraskautta.
... siirretty kaikki hedelmöityneet, eli 2-3 kpl, kerran oli 4-soluisia (kemiallinen raskaus), muutoin 2-3 soluvaiheessa (tuulimuna ja nega), kerran ei päästy siirtoon asti... eli hoitotärppiä odotellaan vielä!
Terkkuja
Eemeli
(mun yleinen mainospätkä: 4*ICSI takana, otetaan lahjoituksena vastaan ylijäämälääkkeitä ulkomailla tammikuun (?) puolessavälissä alkavaan hoitoon: Menopur tai Menogon ja Orgalutran sekä kuukauden lykkäämisen takia myös Gracial-e-pillereitä yksi kierros... mailaile:
eemelikaksi@hotmail.com)
Mä plussasin ekan IVF:n ekasta pasista ja piti siirtää 2, mut oli vaan yksi siirtokelpoinen ja se oli mukana loppuun asti eli poika nyt 1v9kk. Muillakin kerroilla on pitänyt siirtää 2, mut yhteen päästy. Niistä ei tulosta paitsi km jokunen kk sit. Nyt odotan tulosta viimeisimmästä pasista ja 2 siirrettiin. Epätoivo valtaa mielen, mut niinhän se aina. Tulen kertomaan sit keskiviikkona tärppäsikö.
kaksi siirrettiin 2. ssa ja 4.ssä IVF:ssä ja vihdoin tuo 4. kerta toi plussan... eli yksi ihana rinsessa nukkuu vuoteessaan... ;)
Meillä 3 alkiota pakkasessa ja taas pyydetään 2 siirtämään kun pas:ssa vielä huonompi todennäköisyys kaksosiin, joita emme välttämättä halua, kun tuo yksikään ei viihtynyt vatsassa tarpeeksi kauan....
savoska ja Siiri 5,5 kk
Minulle on tehty yhteensä 6 alkionsiirtoa, joista kaksi perättäistä tuoresiirtoa ja neljä PASsia (Ekassa ivf:ssä ei jäänyt mitään pakkaseen). Ensimmäinen tuoresiirto epäonnistui, yksi siirrettiin. Toinen tuoresiirto onnistui, yksi siirrettiin ja nyt esikoinen 3,5 v. Pikkukakkosta aloimme tehdä tänä vuonna. Halusin ehdottomasti vain yhden siirtoja, kaksosvaihtoehto kauhistutti... Ekassa PASsissa siirrettin yksi (toinen hävitettiin), tärppäsi mutta meni kesken rv8+4, toka ja kolmas epäonnistuivat, molemmissa yksi siirrettiin ja ylimääräiset hävitettiin. Sitten oli pakkasessa enää kaksi jäljellä, ja siinä tilanteessa toivoin (lievästi epäröiden) kahden siirtoa, molemmat siirrettiin, ja nyt olen onnellisesti raskaana 10+5. Yksi on tulossa, joten turhaan pelkäsin kaksosraskautta.
Onnea teille matkaan, mihin päädyttekään!
Nasu
Mulle siirrettiin IVF:ssä kaksi alkiota, joista tuloksena keskenmeno.
1. PASsissa mulle siirrettiin 1, joka ei kiinnittynyt.
2. PASsissa mulle siirrettiin 2, josta molemmat kiinnittyi, mutta toisessa ruskuaispussissa ei ollut mitään elämään. Toinen on vielä kiinni ja toivottavasti pysyy matkassa loppuun asti.
ET
IVF-tuoresiirto: siirrettiin 1 TOP-luokan alkio. Tulos: tuulimunaraskaus
1.pas: Siirrettiin 2 ei top-alkiota. Tulos: negaa
2.pas: Siirrettiin 2 ei top-alkiota. Tulos: tuplat tulossa
Meille tehtiin ICSI, siirto 2.12., yksi ei top-luokan alkio siirrettiin. Plussa verikokeessa 14.12. heti ensi yrityksellä! Ei voi uskoa todeksi, nyt ollaan varpaita myöten ristissä tammikuun puoleenväliin asti, jolloin on ultra.
1. IVF tuoresiirto: 1 erittäin hyvä nelisoluinen siirrettiin -> nega
1. PAS: 2 alkiota sulatettiin (eka ei selvinnyt sulatuksesta), jotta saatiin yksi (nelisoluinen) siirtoon -> nega
2. PAS: 2 alkiota sulatettiin (samassa oljessa), molemmat selvisivät siirtokelpoisina (tosin 2- ja 3 solua oli hengissä kun pakastettaessa olivat nelisoluisia), molemmat siirrettiin -> plussaa ja ekassa ultrassa näkyi yksi syke.
tärppäsi meillä, eli tuoresiirrosta. Kaksin kappalein laitettiin ja sitä meilläkin kyllä aprikoitiin. Päädyttiin kahden alkion siirtoon koska klinikalla ei oikein muuta pätevää syytä yhden alkion siirtoon sanottu kuin että kaksosraskauksia on tullut lähiaikoina niin paljon. Ikäni ja se etten ole aiemmin ollut raskaana taas puhui kahden alkion siirron puolesta. Meille ainakin kerrottiin että kahden alkion siirrossa on edes yhden helpompi kiinnittyä. Yksi alkio meilläkin sitten jäi kyytiin ja lopputuleman pitäisi syntyä näinä päivinä
Onnea koitokseen, oli päätöksenne sitten mikä tahansa!
Terkuin,
Ninni -68