Maanantaihin helmenkantajat
Heips, enpä ole ennen vielä helmien pinoa avannutkaan : ) Liekö silmissäni vikaa mutta en löytänyt pinoa tälle päivälle kuten en viikonlopullekaan..Missä kaikki ovat?
Eipä tänne mitään erikoista kuuluu, palasin saikulta täksi viikoksi " töihin" ...siis ei tästä työnteosta tule enää yhtään mitään. Keskittymiskyvyn puutteen lisäksi en pysty enää istumaan. Koko aamupäivän olen väsännyt KELA:lle sitä valituskirjelmää päivärahasta sekin vain jäi roikkumaan viime viikosta.
Mitenkäs muut kuinka energisiä olette? Itselläni joulukortitkin ovat vielä työlistalla..piti tehdä viime viikolla mutta....siis minusta tuntuu, etten saa mitään aikaiseksi.
Tampere&lähialueet: mitenkäs olisi perjantaina se lounastapaaminen? Birdy:lle muistaakseni kävi, entäs muut?
Marcel 32+1
Kommentit (8)
Mua väsyttää ihan sikana, mutta osittain oma vika. Menin eilen liian myöhään sänkyyn ja nukahdinkin vasta joskus klo 02. Nukuin sitten 6 tuntia kolmessa erässä (heräsin siis 2 kertaa). Aamupäivällä kun poika oli kerhossa, nukuin pienet torkut, mutta nyt pojan päiväunien aikaan, kun ois edelleen väsyttänyt, oli niin paljon hommia, etten ehtinyt nukkumaan. Meillä on ollut ja on nämä tulevat 2 viikkoa ihan liikaa kaikkea ohjelmaa. Viime viikolla oltiin 4 iltana menossa ja tultiin kotiin just ennen pojan unia suurin piirtein. No, ehkä sitä sitten joulun jälkeen ehtii alkaa vähän rauhoittumaan. Fyysisesti olo on kyllä hyvä. Levottomat jalatkaan eivät enää vaivaa iltaisin kovin paljon. Suonenvetoja tulee kyllä edelleen ja yöllä pitää käydä pari kertaa vessassa. Kun tämä väsymys vaan menisi ohi, niin olo olisi mitä parhain =)
T:Fassiloora rv 30+1
Olen pallo ja pyörin eteenpäin, sellanen on ainakin olo. Eikä se tästä ihan heti ole pienenemään päin menossa. Olisipa jo helmikuu...
Mulla sopii perjantain lounastärskyt. Missä nähdään?
Viikonloppu huristi taas ohi hurjaa vauhtia ja tuntuu etten tehnyt mitään mainittavaa. Vauvan vaatteita olen pessyt ja viikkaillut kaappiin, tehnyt hieman inventaariota siitä mitä pitäs hankkia. Noita tytön vaatteitahan meillä jo on ja koska toinen rinsessa on tulossa niin vähemmällä hankkimisella pääsen. Olen lähdössä Tallinnaan heti joulun pyhien jälkeen, Alinan ja vanhempieni kanssa, ja sieltä ajattelin jotain ostella.
Tällä viikolla meillä on kahdet juhlat eli Alinan koulun Winter concert keskiviikkona ja Alinan baletti koulun esitys sunnuntaina. Saas nähdä montako pakettia nessuja menee. Olen sellanen herkkis, että niiskutan varmasti molemmat esitykset alusta loppuun.
Masussa kaikki tuntuu olevan hyvin. Torstaina menen ultraan ja siellä katsotaan tarjontaa ja painoarviota. Ihana nähdä taas pikkuinen :)
Pyöreää viikon alkua kaikille Helmille!
Birdy ja Inkku 29+3
Viimeinen työviikko menossa joten se on loppukirin aika! Josko sitä sitten jaksaisi kunnolla paneutua tähän odottamisen " autuuteen" :)
Mulla myös massu painaa ja varsinkin yöllä tulee sitten juostua vessassa ja lantio meinaa puutua. Vauva kaivelee kylkiluita ja välillä kylkeä oikein jomottaa! Töissä ei auta venyttelyt enää ja välillä istuminen on yhtä tuskaa.
Huomasin, että mulla on maha tosi alhaalla...kääks...mullahan tuota pömppöä oli jo ennestään ja tuntuu hassulta kun alamaha on ihan löllö ja sitten ylävatsa kova ???
Jos nyt yrittäisi tämän viikon skarpata niin vois hyvillä mielin jäädä lomille. Tuuraajat on hyvin oppineet ja teräväpäisiä joten sen puoleen en usko että tarvitsee huolehtia.
Jeps, kotia kohti tästä sitten...
Sasuliini ja hajuherne 32+3
Oulusta, jossa vettä satanut koko päivän ja todella liukasta!
Joulua olen touhunnut liiankin innokkaasti, onneksi kipeät kyljet muistuttavat että välillä on pakko levätä. Vauva on vielä korkealla, laskeutuisi jo. Neuvolassa paljastui yllättävä ongelma: painoni ei ole noussut tarpeeksi, vain 4 kiloa koko raskauden aikana. Aiemmat lapset on kerryttäneet kunnioitettavat 13-15 kg. Vauva kasvaa kuitenkin yläkäyrällä, menen ylimääräiseen ultraan jossa katsotaan istukan kunto.
Osa joululahjoista ostamatta, vielä pitäis leipoa lisää pipareita ja torttuja ja laatikot tekemättä...mutta onhan tässä vielä pari viikkoa..
Leppoisaa joulun odotusta!
Prelusi ja rummuttaja 32+5
ja on niin ankeaa kun sataa räntää ja ulkona on pimeää ! Mulla vaan töitä ja töitä , mies ei ymmärrä ollenkaan että Apua mä tarviin edes kotihommissa , se vaan touhottaa yms ja tekee kaikkea ihan turhaa :(
oltiin tänään esikoisen 5 vee neuvolassa, terve tyttö ja kasvaa hyvin tosin taas oli näössä moitetta, eli karsastaa ja näkö oli huonontunu ennestään. Vielä ei laseja oo mut mitä jos tarvii , kui mä saan sen oppii niitä käyttää!?? Onko kellään pienellä laseja ? Joo juteltiin mun olotilasta myös ja ens tiistaina lääkäri joka kirjoittaa sen s.loman näiden supistusten takia..
Viime yö meni nimittäin valvoessa , supistukset alkoi puolen yön aikaan ja kesti noin kolme tuntia, mie kävelin ulkona raittiissa ilmassa puol kaksi yöllä ;) Olis siinä ollu näkemistä naapureilla, ei vaan ollu kukaan hereillä !
fannyk mun siskolla oli kivet kun odotti viimeistään, ja satuin sen kerran sitten niille kylään kun sitä ambulansilla vietiin. Niitä oli kuulemma monta ja näin kuinka kipeää teki , siskolla helpotti kun tuli ulos mut uusi koko systeemin sit loppuraskaudesta. Ei kuulemma synnytyskään tee niin kipeää...
mut nyt on mentävä ja saatava jotain ruokaa ;)
minkki ja oskari 29+4
Meillä on tytöllä silmälasit. Alinalla on ikää nyt reilu 3 vuotta ja sai lasit pari kuukautta sitten. Syynä hajataitto. Alina on suhtautunut laseihin todella hyvin ja pitää niistä hyvää huolta. Lasit on koko ajan päässä (paitsi nukkuessa) ja pysyvät mukana kovemmassakin menossa. Alina sai itse valita sangat mikä oli hänelle todella tärkeä asia. Tampereella kaupunki maksoi linssit, mutta en tiedä mikä käytäntö on muualla.
Birdy
Ompelukoneella koko päivän ja kaikki on mukavaa niin kauan kun kone toimii ja ite ei mokaile... no ehkä oli jo aika lopetella tältä päivältä kun alko kankaat olla väärinpäin, painonapit naputtelin kankaan väärälle puolelle ja konekaan ei enää toiminut toivotusti. Siks siis herneet nenässä!!
Ompelin nuorimmaiselle kestovaippa kuoria ja imuja... mutsille kaikenlaista johonkin myyjäisiin (kaikkea sitä tuleekin luvattua!!). No jatkunee huomenna. Tänään on voinu keskittyy tohon hommaan kun mummo oli aamupäivän nuorimman kanssa, sit nukkui päiväunet ja illalla iskä jo jaksoi olla lapsen kanssa. Mies siis sairaana kovassa kuumeessa, eikä mikään tahdo pysyä sisällä. Toivottavasti ei tartu meihin muihin. Tässä raskaudessa oon selvinny todella vähällä sairastelulla, edellisessä olin kuumeessa ja nuhassa jatkuvasti.
Vointi on siis loistava olosuhteeet huomioon ottaen. Supistelee " mukavasti" päivittäin, että tietää mitä tuleman pitää... Synnytys jo mietityttää ja huvittavaa sinänsä, että jännittää varmaan enemmän kuin aikaisemmissa (kaks synnytystä takana), jotenki tietää mitä odottaa ja niin pirun todennäköiseltä tuntuu ettei enää kolmannen kerran kaikki voi mennä niin hyvin kun edelliset.
Hollannista tilaamiani tuplarattaita odottelin saapuvaksi tänään, eivät tulleet siis ehkä huomenna, en oo muuten käyny hakemassa postia jos ne tuleekin postiin tai matkahuoltoon, eikä koti ovelle niinkuin oletin... täytynee lähteä postilaatikolle.
Voimia kanssasisarille, ei oo enää pitkä aika ensinkään!!!!!
EviEsteri rv 32 + 1
Saikulla täälläkin... Juuri kiireisimpään aikaan, kaksi työprojektia nyt menee pieleen tämän takia : (. Perjantaina iski niin kovat kivut että luulin vauvan syntyvän siihen paikkaan, ja ei kun sairaalaan. Ei ne kuitenkaan onneksi olleet supistuksia, vaan virtsakivethän siellä vaivasi. Oli melkoisen tuskallinen viikonloppu, sunnuntaina helpotti kun kivi tuli ulos. Kyllä sai taas Taysissa hyvää hoitoa, vauva oli koko ajan sydänkäyrällä ja sain olla synnyttäneiden osastolla. Muistuipa taas mieleen, ettei se ole ollenkaan itsestäänselvyys, että saa olla terveenä kotona oman perheen kanssa! Vauvan painoarvio oli jo 1815g.
Tamperelaisten tapaamiseen tulen siis mielelläni mikä päivä vaan, olettaen ettei olo tästä pahene!
FannyK