Menkkakivut rv 32 - syytä huoleen?
Hei,
Nyt useampana päivänä olen tuntenut menkkatyyppistä jomotusta alavatsassa ja -selässä. Suppareita ei ole ollut, mutta liitoskipuja ja kohdun kiinnikkeiden vihlomista kylläkin, muuten vointi ihan ok ja töissä vielä porskutan.
Viimeisillä viikoilla kai menkkakivut voivat olla merkki käynnistyvästä synnytyksestä, mutta ei kai sentään vielä? Onko tämä siis normaalia raskausoirehdintaa vai pitäisikö alkaa pakata sairaalakassia? Kiitos kaikille kokeneemmille jo etukäteen vaustauksestanne!
Kommentit (5)
...on niitä, missä vatsa kovettuu vähäksi aikaa sellaiseksi tiiviimmäksi palloksi. Näissä menkkakivuissa kun ei tapahdu sitä ollenkaan, ja särky on jatkuvampaa, eli ei tuollaista hetkellistä ohemenevää tuntemusta kuin noissa suppareissa. Mutta voikohan harjoitussuppareitakin sitten olla keskenään ihan eri tuntuisia?
mulla myös pian rv32 täynnä. Ja tuntuu jos jonkinlaista jomotusta ja vihlontaa ja niitä supistuksiakin.
Nou hätä!
oikeen ilkeetä, ei saanut yöllä nukuttua.
Mitään edistystä kohdunkaulan tilanteessa ei kuitenkaan tapahtunut, ja raskaus meni reippaasti yli la:n.
Niitä mahan kovettumisia oon kuullu kutsuttavan kivuttomiksi harjotussuppareiksi...Niitäkin mulla tulee melkein päivittäin.
Voihan se olla ettei se jomotus välttämättä ole supistusta ensinkään, mutta jotain kohdun synnytykseen valmistautumisesta se neuvolatäti höpisi..
nimim. " Raskausdementoitunut" ..hih..
Esikoista odotan, joten en paljoo tiedä mutta neuvolassa kerrottiin et ne on harjotussuppareita. Mulla on ollut myös tässä parinviikon sisään parina kolmena päivänä kyseistä jomotusta (ei perättäisinä päivinä). Levolla mennyt aina ohi.
Rouva 36+0