Tiesittekö, että helluntailaisille syntiä
on esim. verilettujen syöminen, koska ihmisen sielu kulkee siellä veressä tai jotain muuta aika uskomatonta.
Kommentit (10)
käsitys perustuu täysin siihen, mitä hellareilta olen itseltään kuullut.
Vierailija:
Seurakunta itsessään ei kiellä. Jotkut tekevät sellaisen henkilökohtaisen ratkaisun, koska kokevat veriruokien syömisen vääränä.
ei ne hellarit niin paljon meistä tavallisesta evlut-väestä eroa. Niiden tilaisuuksissa ehkä näkee keskimääräistä enemmän ex-linnakundeja, ex-alkohotisteja, romaneja, eronneita, karanneita jne.
Vierailija:
ei ne hellarit niin paljon meistä tavallisesta evlut-väestä eroa. Niiden tilaisuuksissa ehkä näkee keskimääräistä enemmän ex-linnakundeja, ex-alkohotisteja, romaneja, eronneita, karanneita jne.
tavallisista luterilaisista, joista valtaosa EI ole ex-linnakundeja, ex-alkkiksia, romaneja jne jne.
luokalla ainakin oli aikoinaan yksi hellari poika joka ei myöskään saanut syödä veriruokia. Itse siis olin tuolloin JT perheestä.
Vierailija:
olisi vaikka sattunut edes ajattelemaan verilättyjen laittamista.
kuten eivät juutalaisetkaan(eivätkä muslimit). Perustuu vanhaan testamenttiin. En muista mikä paikka siellä.
Se ei kuitenkaan ole opillisesti kiellettyä. Ihmiset tulkitsevat asioita eritavalla.
Meitä oli eri seurakuntien edustajia koulun rukouspiirissä. Jotkut kokivat pahana syödä veriruokia ja toiset eivät. Oli täysin yksilöllinen ratkaisu, ei ollut seurakunnasta kiinni.
Ja ei kaikki helluntailaiset sitä noudata. Itse noudatan.
Terv. Hellari
Heillä on myös verensiirto kielletty. He itse pitävät itseään kristittyinä, mutta kristilliset seurakunnat (mm. luterilaiset, hellarit, vapaakirkolliset, metodistit jne.) eivät heitä pidä kristittyinä.