Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lapsen musikaalisuuden pilata?

Vierailija
12.12.2005 |

Mulla on vitosen lauluääni (siis oikeesti ja vielä asteikolla 4-10). Mies on muutaman kerran kieltänyt mua laulamasta lapsellemme, koska pelkää minun " esimerkin" pilaavan lapsemme (vauva vielä) mahdollisen musikaalisuuden. Lapsi kuitenkin tykkää " laulustani" ;).

Voinko pilata lapseni musikaalisuuden laulamalla hänelle?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et pysty pilaamaan. Laula pois ja nauti ei-kriittisestä kuulijakunnasta :-)

Vierailija
2/13 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikeasti kovin musikaalinen se lapsi, joka ei muka äitinsä takia opi laulamaan/soittamaan. Ei voi pilata kukaan muu toisen musikaalisuutta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

i hauskaa!

Vierailija
4/13 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laula ihmeessä!!! Mäkin määyn kuin lammas, mutta lapset nauttii. Ja se on tärkeintä.

Vierailija
5/13 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

miestä laulamasta, kun sen nuottikorva on olematon :) pelkäsin, että lapsi ottaa siitä mallia. itse laulan oikein ja nyt olen huomannut, että mun kanssa laulaessa lapsi laulaa oikein, mut isän kanssa hakee säveltä aikalailla.

Vierailija
6/13 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ikävä kyllä perinyt äitini laulutaidon (ja rakkauden musiikkiin...). :/ Mutta toisaalta, mies on viime aikoina sanonut, että nykyään lauluni kuulostaa ihan kivalta. Johtuu varmaan siitä, että laulan tosi paljon meidän pikkuvekaralle. Harjoitus siis tekee, no jos ei ihan mestaria, niin ainakin siedettävän hoilaajan! :)

Vierailija
7/13 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkamme siis hyvillä mielin laulelua :). Ainakin kun ollaan kaksin kotona. Tosin harvemmin mun tarttee lauleskella miehen kuullen. Mies myös laulaa lapselle ja toki on levyjäkin joiden mukana laulelen lapselle :).

Vierailija
8/13 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten.

Vierailija
9/13 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni on muusikko ja musiikintutkija, minä niin huono laulamaan, että koulussa opettaja suositteli liikuttamaan huulia jouluesityksessä kun muut lapset laulavat. Silti mieheni mielestä on ihanaa kun laulan lapselle lämmöllä eikä pelkää, että pilaan hänen mahdollisen musikaalisuutensa. Kuulemma päinvastoin, on jopa parempi, että äiti laulaa nuotin vierestä rakkaudella ja lämmöllä kuin kuunnella puhdasta musiikkia levyltä. Juuri rakastava lauluääni kehittää lapsen musiikintajua enemmän kuin virheetön suoritus yksinään.

Oikeasti tästä on jopa tehty väitöskirja!

Vierailija
10/13 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ajatteletteko, että pyörätuolissa istuva vanhempi opettaa lapsen kävelemään väärin kun ei itse voi näyttää mallia.

Vierailija
11/13 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulle ja oppi on mennyt perille. Mieheni äidille on tehty ihan samoin piirrustustaidon suhteen.

Vierailija:

Minä olen ikävä kyllä perinyt äitini laulutaidon (ja rakkauden musiikkiin...). :/ Mutta toisaalta, mies on viime aikoina sanonut, että nykyään lauluni kuulostaa ihan kivalta. Johtuu varmaan siitä, että laulan tosi paljon meidän pikkuvekaralle. Harjoitus siis tekee, no jos ei ihan mestaria, niin ainakin siedettävän hoilaajan! :)

Vierailija
12/13 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyse on lahjakkuudesta, jota voi kehittää. Jos lapsesi on oikeasti

musikaalinen, sinun ammuvainaanuottisi ei sitä pilaa.

Esim. minun äidilläni ei ole mikään huippu-sävelkorva. Itse olen kuitenkin

nyt muusikko joten äidin ja isän innostus musiikkin on tarttunut.

Sävelkorvani on ollut aina hyvä ja kehittynyt vaan entisestään

musiikkiopinnoissa

Vierailija
13/13 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ei kyllä osannut myöskään laulaa, mutta lauloi kyllä minulle ja rohkaisi minua laulamaan jne. Koulussa olikin sitten toinen ajatusmaailma. Myös mua kuten jotain toistakin täällä on kehotettu ihan vaan liikuttelemaan huulia. Ja muistanpa myös kommentin " kaikki laulaa, xxx:n ei tarvitse..." .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme