Lopettamisesta?
Hei! Olen nyt vakaasti päättänyt lopetta tupruttamisen, vaikka ikävä kyllä sitä ehti jatkua tänne +30 viikolle asti.. Tuli mieleeni kysymys, josko joku ystävällisesti osaisi auttaa.. Että voiko polttamisen lopettaa nyt näin yht´äkkiä, koska kuitenkin sitä on jo noin kauan jatkunut? Kuitenkin niitä on mennyt ~10 per vrk.. Voisiko vauvalle mahd. tulla jo kohdussa vieroitusoireita tms? Kiitos vastauksista!
Kommentit (5)
Lopetin eilen tupakoimisen eli olen kohta ollut vuorokauden polttamatta. Yllättävän helppoa olla polttamatta, tiukinta on aamulla ja ruoan jälkeen. Raskausviikkoja on kohta 7 joten aika oli jo lopetella tuprutus. Vielä en oo tarvinnut mitään nikotiinituotteita, toivottavasti en edes tarvii missään vaiheessa......
Tutkimukset osoittavat että raskauden aikana käytetyt nikotiinikorvaustuotteet (purkka, inhalaattori ja laastarit) aiheuttavat sikiölle epämuodostumia. Turvallisempaa on polttaa vaikka pari röökiä päivässä kun käyttää noita!
Tsemppiä kaikille raskaana oleville tupakanpolton lopettamiseen. Olen 15 viikolla raskaana ja lopetin tupakan polton vuoden vaihteeseen (poltin 7 vuotta). Ei ole helppoa! Juuri yritin suostutella mieheäni tuomaan tupakkia kaupasta, mut ei tuonu.. Ehkä hyvä niin. Tiedän et lapselle on parempi ilman tupakkaa ja mulla on ollut huono omatunto koko raskauden ajan tupakista ja syyllistän edelleen itseäni noista 14 tupakoidusta raskausviikosta. Silti samaan aikaan tekeen niin pirusti mieli edes yhtä tupakkia...
plaah...
Itse lopetin raskausaikana tupakoinnin ja se oli helppoa siihen verrattuna mitä oli aiemmat lakot osottanu.Nyt oon ollu reilun vuoden polttamatta,sain terveen lapsen eikä tupakkaa tee mieli. Painoa kerty ehkä enemmän raskausaikana mut onhan toi pudonnu pikkuhiljaa,mut kaikkein pakasta on se etten polta.
lopettaa kokonaan.Vähennä nyt ainakin,jos tekee lopettaminen tiukkaa.Pari nikotiini purkkaa olen päivässä syönyt, se helpottaa jonkin verran.Vielä tuntuu,että aamu ja iltasavuista on vaikea luopua.Tsemppiä!