Oliko sinulla valtava maha raskausaikana? Lue tämä, pyydän.
Onko sinulle jäänyt löllö-taikinaa massiivisen mahan jäljiltä? Kyselen tässä, onko toivoa ollenkaan että se palautuisi edes sellaiseksi ettei minun luultaisi koko ajan olevan raskaana?
Takanani on yksi sektio ja 2v. myöhemmin yksi synnytys, ja tämä maha joka siitä jäi on jotain kuvottavaa. Roikkuva, valkea löllö. Palautuukohan se? Sektiosta se vielä palautui.
Ja minulla oli IHAN VALTAVA se massu. Yleensä sellainen maha on kaksosten tai kolmosten äideillä. En tiedä mistä johtui, vauvakin tosin oli aika suuri...ja painoa tuli...
Mitn teidän massunahat?
Kommentit (19)
valtava. Itse toivoisin kovasti, että saisin roikkumahan pois, mitat kuitenkin muuten melko ok, 175/65. Tuskin mahdollista, varsinkin kun leikkaushaava on poikittain.
yritän jumpassa käydä ja tehdä lenkkejä että palais tuo rasva. mutta älä menetä toivoa kyllä se siitä. vauvani oli myös isohko yli 4,5 kg painoa osasin jo varoa hieman kun kyseessä oli 4. lapsi.
en ole noiden kahden ekan raskauden jälkeen viitsinyt pahemmin jumpata joten onhan tuo maha kieltämättä pömppö muttei sentään mikään roikkuva löllö... nyt käyn jumpassa säännöllisesti ja aion saada tämän pömpön pois :)
istumaannousujen sijaan syviä vatsalihaksia! Ne ovat keskivartalon korsetti - pällimmäisten lihasten treenaus ei auta, jos ne ei ole kunnossa!
Vauva oli melkein 5kg. Ja hänellä oli kuin odottavan masu n.puoli vuotta. Sitten se pikkuhiljaa pieneni ja on nyt ihan normaalin kokoinen.
Mutta kyllä se kauemmin vei kun ensimmäisen aikana se palautuminen.
Koita jaksaa liikkua ja tehdä vatsalihaksia ahkerasti.
Se on ainoa tapa pienentää masu takaisin omiin mittoihin.
Minulla on nyt viides lapsi tulossa ja kyllä se toisen lapsen kohdalla vei jo vähän kauemmin se palautuminen kun ekan aikana. Ja kolmannen aikana meni jo se puoli vuotta. Mulla ei mitään isoja oo ollu lapset, ihan normaalin 3,5kg:n tietämillä olleet.
Kyllä se siitä palautuu Sinunkin masu pienemmäksi. Malttia vaan ja pientä lihasjumppaa :)
Tiedän, että ainakin Callanetics-kirjassa treenataan syviä vatsalihaksia. Hanki jostain kirja tai video käsiisi.
Syvien vatsalihasten treenaamiseen siis.
Kauhea löysä pussi on vieläkin. Juttelin erään plastiikkakirurgin kanssa ja hän oli sitä mieltä, ettei siihen auta painon pudotus eikä jumppa vaan ainoastaan kirurgin veitsi :(
samoissa mitoissa oon kuin enne raskautta,aikaa n.4,5kk ja mitat 164/53 eli onnellinen saan olla ku ei tarvi kantaa ylimääräistä mukana:)
Voi toki olla mahdollista, ettei maha häviä kuin veitsellä, mutta minä ainakin kokelisin ensin ihan kaikkea muuta. Miten olisi esim. napakat housuliivit, sellaiset koko keskikroppaa tukevat? Niillä saisi muotoiltua massua tarpeen tullen ja uskon jotenkin, että ne tukisivat vatsaa laihduttamisen/treenaamisen aikana pitemmälläkin tähtäimellä. Monesssa kulttuurissahan naiset sitovat vatsan heti synytyksen jälkeen tiukkaan, jolloin palautuu paremmin. Ja mit' ähän vielä: Vatsalihastreeniä (myös syvät), kiinteyttävää vartalovoidetta, paljon reipasta liikuntaa...
Synnytitkö vai leikattiinko? Minä synnytyin, ja pahaa jälkeä tuli (itselle) muttei onneksi vauvalle.
Ehkä pikkuisen jäi löysää vatsanahkaan mutta ei se nyt mikään pyykkilauta ollut ennen raskauttakaan, mitään pussukkaa ei kyllä jäänyt.
Olen suhtkoht normaalipainoinen 165/60. Ehkä laihduttaminen auttaisi vaikkakin hieman epäilen, koska vatsa on löysä pussi eikä sellainen läskilöllö... Paljonkohan vatsan pienennysleikkaus maksaisi. kaipa sellaista varten saisi lainaa???
Vierailija:
7, olet tosi suvaitsevainen: Miehen..
Maha on litteä, mutta löllö. Painoa voisi toki pudottaa, jumpassa käyn säännöllisesti. Kovaa työtä vaatii, tuskin tosi kiinteää ikinä tuleekaan, kun ei ole koskaan ollut, mutta nykyistä kiinteämpi voisi olla.
Mulla on ollu molemmissa raskauksissa iso maha. Ekasta ei jääny ongelmaa, mutta nyt tokasta jäi.
Esikoisen paino 3,5 kiloo ja toka 4,2. Molemmat puolimetrisiä.
Tokasta jäi muistoksi myös raskausarvet, jotka tosin vaalenee koko ajan. Palautuminen oli tosi nopeaa muuten toisesta, mustelmilla oltiin lapsi ja minä.
Imetyksessä tähdätään siihen että paino olisi sama imetyksen lopetettua mitä ennen raskauden alkua paino oli.
Mulle on molemmissa raskauksissa tullu myös ylipainoa; ekasta 15 kiloa painoa ja tokasta 20 joten ei ihmekään että iho ei kestä..
Minä synnytin 4600 g:n painoisen pojan pari vuotta sitten, ja voin kertoa ettei tuonkokoinen ole nykyään mikään jätti. Maha kasvoi yläkäyrillä, mutta palauduin nopeasti ja 2 kk synnytyksestä maha oli jo ihan litteä. Tosin en lihonut raskausaikana yhtään, joten mitään roikkuvaa läskiä ei missään vaiheessa ollut.
Ei ole nyt tarkoitus brassailla, vaan ihan vaan rohkaista, että ison lapsen saaminen ei todellakaan tarkoita automaattisesti roikkumahaa. Edellinen tosin oli ensimmäinen raskauteni, nyt odotan toista lasta ja olen varma ettei palautuminen tällä kertaa ole yhtä helppoa.
Se oli jotenkin erikoisen mallinen lääkärin mielestä ja siitä syystä niin suuri, vaikka vauva olikin pieni.
Joka tapauksessa kauhea maha jäi minullekin. Olen aika pienikokoinen ihminen ja maha pistää kyllä kovasti silmään vieläkin, vaikka synnytyksestä on 9 kk. Ihmiset kyselevät jatkuvasti, onko uusi vauva tulossa, kun näkyy tuota mahaakin olevan. Hiukan ärsyttävää.
Kyllä se palautuu ajan myötä, tee vatsalihasliikkeitä ja laihduta.