NAN-korvikemaitojauheesta
Keitättekö veden, johon jauhe sekoitetaan vai otatteko suoraan vesihanasta? Meillä siis tyttö 6kk, joten olen käsittänyt että enää ei tarvitsisi vettä keittää. En keitä enää tuttipullon tuttejakaan vaan pesen normaalisti.
Kommentit (5)
itse keitän veden kun teen jauheesta maitoa ja se säilyy vuorokauden.
Helppoa on tehdä valmiiksi joku tietty määrä ja laittaa jääkaappiin pulloihin tai kannuun (josta sitten annostelet).
Waimo72
Jauheesta tehty maito säilyy suunnilleen saman ajan, saattoi olla pidempäänkin. Paketissa tais lukea se säilyminen.. Itse tein aina vuorokauden satsin kerralla, joten kai se sen aikaa säily!On jo pari vuotta aikaa, muisti pätkii... Veden keitin aina maitoihin..
niinkuin ohjeessa lukee. Ohjeissa on myös että pitäisi tehdä vain yhden syötön annos kerrallaan. Liittyy bakteeriasiaan. Kun olemme lähteneet muualle on minulla ollut mukana joko valmis NANtetra tai sitten olen ottanut toiseen pulloon veden ja toiseen jauheen ja sekoittanut sitten kun syötön aika tulee.
Vesihanasta kylmää vettä ja mikroon+jauhe sekaan. Juuri tuossa 6kk iässä lopetettiin keittäminen. Säilyy varmaan sen vrk kuin korvikkeet yleensäkkin.
Miten kauan jauheesta tehty korvike säilyy? NAN-tetroissa lukee, että säilyy avattuna 1 vrk, mutta jauhepurkissa ei ollut mitään tietoa siitä. Jos haluan esim. kauppa/kyläreissulle vauvalle maitoa mukaan, teen maitoa valmiiksi jauheesta tuttipulloon ja haluaisin tietää kauanko se säilyy...