Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selvitä hankalan työparin kanssa?

Vierailija
11.12.2005 |

Minulla on ongelmana hankala työpari. Teemme yhteistä hanketta, jossa hän on ottanut itselleen johtajan roolin: hän päättää kaikista suurista linjoista ym., minä toimin sihteerinä ja keitän kahvia ym. Kun yritän keskustella työn sisällöstä, saan päälleni tiuskintaa, koska kuulemma häiritsen hänen ajatuksiaan. Hän on myös ilmoittanut, ettei aiokaan puhua kanssani vaan ilmoittaa sitten asioista, kun katsoo tarpeelliseksi.

Erityinen ongelma tässä on se, että olemme muuttaneet uudelle paikkakunnalle ja tämä on ensimmäinen työpaikkani täällä. Minulle tämän pitäisi olla tilaisuus näyttää taitoni - olen akateemisesti koulutettu ja työkokemustakin on ehtinyt kertyä eli kahvinkeitto ei ole se minun ykkösjuttuni - ja luoda verkostoja. Verkostoja on kuitenkin vaikea luoda, kun yhteydet ovat tämän työparin käsissä. Esim. kokouksissa toimin sihteerinä eikä minun valmistelemiani asioita käsitelläkään, jolloin muutkin keskustelevat tämän työparin kanssa, eivät minun.

Olen kerran yrittänyt keskustella näistä ongelmista hänen kanssaan, sain vastaukseksi etten ole yhteistyökykyinen ja etten saa kysellä ja puuttua asioihin. Ei kovin rakentavaa.

Mitä siis teen? Nykyajan työelämässä suhteet merkitsevät niin paljon, että koen todella olevani liemessä ja pahasti.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai kuvan, että ei. Juttele esimiehesi kanssa ja pyydä tarkentamaan työnkuvaasi. Kuulostaa vähän hankalalta tehdä työtä tuollaisen parin kanssa. Paha joutua sille kaffenkeittolinjalle, siltä on vaikea päästä pois. Oletko liian kiltti? Jos sanoisit joskus, ettet nyt ehdi keittää kahvia, kun on homma kesken, keittäkää te. Aina ei kannata suostua, vaikka vaikeetahan se on.

Ja tiuskintaa ei pitäis kenenkään joutua kohtaamaan. Mitä jos kysyt suoraan ja ilman kiihkoa, voisko hän puhua sulle ystävällisemmin? Ainakin pomolle mainitsisin, että on vaikea keskustella, kun työpari kohtelee äreästi.

Mäkin olin ed. työpaikassa aina jonkun pari ja kyllä siinä varjoon jäi. Ärsyttävää se oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme