Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tarpeetonta hoitoaikaa " antaa eteenpäin" ?

11.12.2005 |

Me saimme syksyllä reilun puolen vuoden odottelun jälkeen ajat IVF-hoitoihin OYSiin tammi-helmikuulle. Nyt kävi kuitenkin niin onnellisesti, että luomutärppi yllätti meidät tässä odotellessa.

Onko kenelläkään tietoa, miten minulle varatuille ajoille käy, kun ilmeisesti saan ne ensi viikolla perua? Mitään peruutusaikoja kun en ole kuullut kenenkään koskaan saaneen. Sumut olisi pitänyt aloittaa heti tammikuun alussa.

Asia mietityttää, koska lähipiirissämme on pariskunta joka on juuri päässyt IVF-jonon hännille. Kannattaisiko minun kysyä IVF-hoitajalta sitä, voisivatko he käyttää meidän vapaaksi jäävät aikamme? Niitä kun tuskin näin lyhyellä varoitusajalla pystytään antamaan seuraaville " ajattomille" jonossa olijoille.

Kommentteja? Nolaanko itseni täysin, jos moista ehdottaisin?

-Pajunen-

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pajunen, Onnea luomutärpistä!

Ajat kannattaa ainakin perua mahdollisimman pian. Itse kyselin " peruutusaikoja" oysista syksyllä ja hoitaja sanoi että potilaat peruvat aikansa harmittavan monesti niin myöhään ettei aikaa enää ehditä antamaan seuraavalle vaan se jää käyttämättä. Jos se vain jonkun jonossa olevan kiertoon sopii, se tietenkin yritetään täyttää tällaisella pariskunnalla.

Siihen en osaa kommentoida voiko ajan antaa " nimetylle" pariskunnalle, mutta epäilen. Mutta tärkeintä siis että perut mahdollisimman pian! Ja ainahan voi kysyä, ei sillä mitään menetä=)

Waimo

Vierailija
2/5 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... aika... muistelen, että joku on aina riemusta kiljahdellut tuolla verkkiksellä, kun on päässyt monta kuukautta jonossa eteenpäin... luulisin, että aika annetaan jollekin samalla paikkakunnalla asuvalle, koska joka paikkakunnalla on julkisella omat " kiintiönsä" , mistä on valmiita maksamaan... toisaalta, kun on alkuvuodesta, niin tuolla ei ole niin väliä... tuttavalle tuskin aikaa saa annettua...

Terkkuja ja onnea luomuplussassa! :-)

Eemeli

(mun yleinen mainospätkä: 4*ICSI takana, otetaan lahjoituksena vastaan ylijäämälääkkeitä ulkomailla tammikuun (?) puolessavälissä alkavaan hoitoon: Menopur tai Menogon ja Orgalutran sekä kuukauden lykkäämisen takia myös Gracial-e-pillereitä yksi kierros... mailaile:

eemelikaksi@hotmail.com)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäs se nyt onkaan... siis se missä katsotaan munatorvien aukiolo?!

Olin ajanvarausvaiheessa sanonut, että voin tulla lyhyelläkin varoitusajalla jos peruutuksia tulee. Soittivat sitten muutamaa päivää aikaisemmin kun aika olisi ollut. Kävi vain niin onnellisesti, että minäkin raskauduin yllättäen siinä vaiheessa ja sain perua ajan.

Eli kannattaa aina sanoa jos on valmis ottamaan peruutusaikoja vastaan!

Vierailija
4/5 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa toki perua oma aika mahdollisimman nopeasti ja samalla voit kertoa, että perumasi aika sopisi tuttavillesi. Tästä voisi olla heille etua, jos OYS ei itse aktiivisesti hae peruutusaikoihin muuten potilaita.

Vierailija
5/5 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin äsken puhelimella vihdoin viimein läpi, en ivf-hoitajille, vaan lapsettomuusklinikan muulle sairaanhoitajalle.

Jotenkin menin niin puihin puhelun alussa, että kaikki kysymykset unohtuivat :) Sain kuitenkin ajat peruttua. Toivottavasti niistä on iloa jollekin muulle. Ystävän kanssa soiteltiin ja huomattiin, etteivät ajat olisi hänen kiertoonsa sopineetkaan.

Kiitos onnitteluista ja plussasäteitä kaikille,

t. Pajunen, joka varasi alkuraskauden ultran joulun ja uudenvuoden välipäiviksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän