Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitenkäs light mehut ja limsat?

11.12.2005 |

Pitäisikö näitä välttää raskaana ollessaan ja onko parempi vaihtoehto kunnon sokerilitkut?Ilmeisesti makeutusaineita tulisi välttäää?Oon hirvee mehun lipittäjä,mikä mehu ois sitten hyvä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkotin että jos on pakko nyt limua lipittää niin onko se tavallinen limsa sit suositeltavampaa kuin light?

Vierailija
2/13 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän riippuu millä makeutusaineelle limut ja mehut on makeutettu. aspartaami on ok. kyllä muistaakseni nää meiän kaupoista ostetut limut ovat kaikki ok. sakkariini ei ainkin saa syödä.

m_s ja R rv15+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon limppaa juon, lähes päivittän, muuta en minä osaa sanoa kun että light juomat ovat paljon pahempia hampaille ja raskausaikanahan hampaiden pöpöjen vastustus kyky heikkenee tai jotain :)... Eli enemmän oon ite ainakin tavallista juonu ja muistaakseen jossain sitä suositeltiinkin mielummin kun light limpparia!

Vierailija
4/13 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti juon niillä makeutettuja juomia paljon mieluummmin kuin sokerillisia. Olen ihan koukussa Fun light -mehuihin, voisin juoda niitä vaikka kuinka paljon, mutta olen nyt raskaana ollessani yrittänyt vähän säännnöstellä.

Vierailija
5/13 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sakariinia ja syklamaattia pitää välttää. =)

Vierailija
6/13 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan tuo aspartaami ja asetosulfaatti-k (kirjoitettiinkohan noin??) ovat sallittuja. Katsoin light-kolan tuoteselostetta ja siinä oli just noita makeutusaineita. Ei siinä mitään sakkariinia ollut.

Vierailija
7/13 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne keinomakeutusaineet tosiaan mitään funktionaalisia elintarvikkeita ole, mutta tuskin kukaan niitä niin paljon päivässä jaksaa lipittää, että siitä mitään haittaa on.

Vierailija
8/13 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä tuotteissa sitä sakkariinia käytetään??

Vierailija
9/13 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pieni " tabletti" mitä pistetään kahviin sokerin sijaan..kai joissakin lääkkeissäkin.

m_s

Vierailija
10/13 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ainakin tavallisessa hermesetaksessa, se on se kaikkein pienin tabletti. Hermesetas goldissa ja siinä " fructofibres" jauheessa on aspartaamia ja ne on ok. Muistaakseni pirkan light mehussa on sakariinia ja ainakin jossain fanta free limussa. Lähes kaikissa kyllä on käytetty aspartaamia, mutta kannattaa tarkistaa. joskus on mainittu vain e-koodit, mitkä on muistaakseni E951 ja E950 niissä sallituissa (tarkistakaa joku vaikka elintarvikekeskuksen sivuilta tms.)

Vierailija
11/13 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni pepsimaxissa ei ole ollenkaan sakkariinia.

Vierailija
12/13 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi hyvä vähentää aspartaamin nauttimista, koska se muodostaa kehossa myrkkyä. Esimerkkinä siitä aiheutuvista oireista on mm. päänsärky.. Monet ystävistäni on lopettaneet light limujen juonnin, otettuaan selvää mitä ne sisältää ja miten ne vaikuttaa ihmiseen. Neuvolassa minulle sanottiin, että mielummin sokeri sokerina.

Tsekatkaa vaikka tätä

http://www.netikka.net/hypnoosikeskus/aspartaami.htm

En itse ole hysteerikko ja jos light limpparia lasiin laitetaan voin sen hyvillä mielin juoda, kun en normaalisti limuja pahemmin juo.

Vierailija
13/13 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vaikka raskausdiabetes, niin kyllä on perempi juopotella aspartaamilimuja kuin sokerisia, eihän niitä nyt litratolkulla vedellä, mutta joskus voi limullakin herkutella.

Ja mm. Pirkalla on makeutuspuriste, joka on aspartaamia, itse vaihdoin hermesetaksen/sakariinin siihen raskausajaksi.