Syyssäteet viikonloppuna****
Katsotaan saadaanko aikaiseksi viikonloppupinoa. Itse olen ollut vähän laiska kirjoittamaan, olen useimmiten nukkunut päikkärit vapaahetkinäni eli tytön ollessa unilla.
Mulla on maanantaina eka neuvola, terkkari oli ihan " kauhuissaa" että sulla on jo näin paljon viikkoja kun se ultran jälkeen sitten neuvolan varasin. Mutta että taas kerran kuussa neuvolaan, huh.
Olin H&M:llä katselemassa lastenvaatteita ja siinä samassa näin niitä mammavaatteita. Ei kyllä yhtään huvita laittaa taas jalkaan niitä korkealla vyötäröllä olevia housuja. Toivottavasti löytyisi jotkut hyvät mahan alle jäävät.
Paha olo on helpottanut hieman, esim. tänään ihan reippaana oltiin ruokakaupassa sekä vaatekaupoilla. Jotkut tietyt hajut ällöttää tosin eikä tee maistu ollenkaan. Muutenkin ihan erilaisia mielitekoja kuin edellisessä raskaudessa. Nyt tekee enemmän mieli kunnon voileipiä sekä karjalanpiirakoita, esikoisen aikaan teki mieli jäätelöä. Valkosipulilla maustettuja ruokia en valitettavasti voi syödä, ne vaan yököttää.
Saapi muuten nähdä, mitä kaikkea se neuvolan täti kieltää syömästä.
Minä täällä yritän miettiä asioita jo pitkälle eteenpäin: esim. kun meidän neiti aloittaa nyt päiväkodissa että mitä sitten syksyllä. Jos siellä viihtyy niin olisi kivaa pitää vaikka kaksi päivää viikossa jos mahdollista. On niin ihana pieni 8 lapsen päiväkoti ja siellä saisi askarrella ym. kivoja juttuja joita minä en välttämättä hänen kanssaan tekisi. Sitten olen myös kovasti miettinyt kaksostenrattaita, meillä kun neiti on sitten 2 v. kun vauva syntyy, ilman kaksostenrattaita en pääsisi koskaan kävelylle enkä esim. ostoksille lasten kanssa. No sen näkee sitten mutta kaikkea sitä jo miettii :)
Tulkaahan muutkin säteet kirjoittamaan kuulumisia!!!
[color=red][size=6]♥[/size][/color]
Matleena
Kommentit (2)
Olen minäkin ollut laiska kirjottelija, lukemassa oon käynyt pinoja aina välillä. Kuumeilupuolellekin vannoin kirjottavani aktiivisemmin, mutta en ole jaksanut.
Olin jo onnellinen, että selvisin vähällä pahoinvoinnin suhteen kun viikolla 6 oksentelin. Tällä viikolla on iskenyt sitten taas pahoinvointi ja öisin vielä! Rasittavaa kun herää kolmen neljän maissa ja heti ei ole ees pahaolo ja kun oot saanut viiimein oksennettua, niin ei saa unta heti. Tuleekin valvottua öisin 2-3h ja aamulla oon ihan puhki. Parina yönä en ole sitten oksetanut, mutta valvonut olen silti monta tuntia. Alkaa jo kyllästyttää tämä väsymys ja valvominen. Onneksi tällä viikolla ei ole ollut kun 2 päivää töitä ja nekin iltavuoroja ja on saanut nukuttua aamulla pidempään. Ensi viikolla pitäisi kyllä jaksaa herätä ajoissa, mikä pelottaa jos tää valvominen jatkuu....
Ruokakaan ei ole maistunut kovinkaan hyvin tällä viikolla, kun oksettava olo on ollut päivälläkin. Pakolla oon jotain syönyt ja aika hyvin sitä saa alas ruokaa etovasta olosta huolimatta. Hajut tekee kyllä pahaa ja esim. savukalan hajua on aivan kamala. Mies parka kun se hänen herkkuaan. Siitä oon tyytyväinen, että painoa on tippunut tässä viikkojen aikana 3 kiloa ja olen nyt semmoisissa lukemissa, mikä tuntuu kivalle kun tietää että kiloja kertyy vielä.... Esikoista odottasessa tuli tosiaan 20 kg.....
Olisipa minullakin neuvola pian, mutta se vasta jouluviikolla. Täällä antavat aika nihkeästi aikoja aikaseen ja oonkin ihmetellyt kun jotkut ovat käyneet neuvolassa es. vk 7. Itsellä aika siis rv 11 ja risat.... Kaipaisi vaan sitä että saisi kuulla sydänäänet... ~haaveilen äänistä täällä jo~
Olen minäkin miettinyt että mitä tekisi pojan päiväkoti paikan suhteen syksyllä. Hän on nyt ollut 13 päivää kuussa, kun minulla töitä vähemmän. (osittaisella hoitovapaalla oon siis) Hän viihtyy hoidossa tosi hyvin ja mietinkin että pitäisinkö siellä muutamia päiviä viikossa. Tulee vaan huono äiti olo, kun miettii että vie paikan joltain tarvitsevalta, mutta toisaalta mietin että itse jaksaisi paremmin jos saisi nukkua sillon päivällä. Meinasin että poika olisi puolikkaalla paikalla ja hoidossa ehkä klo. 10-15 ja 10 päivää kuussa.
Itse hommaan rattaisiin seisomalaudan varmaan, kun poika on kesällä jo 2 v 9kk. Pitää miettiä asiaa vielä. Pikku mies on vaan aika laiska kävelijä.... ja pyörällä tuskin oppii ajamaan niin hyvin että jaksaisi ajella pitkiä matkoja....
Nyt taidan jotain tankata, kun olo taas aika karu....
Yritän kirjotella aktiivisemmin, mutta en lupaa mitään...
Kidelma rv 10+0 (jee täysi 10 viikkoa jo takana!!!)
No onhan niitä Säteitä täällä - itse en ole vielä aktivoitunut kauheasti kirjoittelemaankaan odottavien palstoille, salaa vain lueskelen, liekö sitten ylivarovaisuutta vai energian puutetta. Vielä tahtoo olla iltaisin aika puhki ja kuvotus vaivaa ajoittain.
Voih, mies ja poika lähti aamulla edellä joululomalle Suomeen ja mun pitäisi kärvistellä täällä vielä melkein viikko... karmea ikävä pikkumiestä (2 v ja kohta 2 kk) jo nyt! Ensimmäinen näin pitkä ero meillä, aikaisemmin vaan 1 tai maks 2 yötä ja nyt tulee kokonainen viikko - nyyh...
Masulle kuuluu ihan hyvää, viime viikolla kävin lääkärissä kun olin taas lentsussa ja samalla se tsekkasi pikkuisen - hyvin oli kasvanut, uiskenteli kovasti ja elimetkin näkyi jo. Viikkojahan on se 11 ja risat. Suomessa onkin sitten joulunalusviikolla kiirettä kun on neuvola, lääkärineuvola ja vielä nt-ultra päälle, saapa nähdä minkä saavat lasketuksi ajaksi.
Maha on jo ihan ¿pulla¿, tämä vaihe on niiiiin ärsyttävä kun olo on vaan läski eikä maha vielä näytä vauvamahalta! Hetkeksi se meni ohi kun turvotukset helpotti mutta nyt on sitten pullahtanut kokopäiväisesti eikä tee enää mieli pitää kovin tiukkavyötäröisiä housuja. Mielitekoja olisi kaikenlaisia, mutta täällä pahuksen peräkylässä on tarjonta aika rajallinen ja joutuu miettimään ruuan turvallisuutta aika tarkkaan muutenkin kuin vakuumi-graavi-tuorejuusto kantilta: kylmäketju on täällä aika tuntematon käsite... Hirveästi himottaisi suolainen (kuten meetwursti), mutta ei niitä säilykeoliiveja viitsi läjäpäin popsia!
No, voisinpa veikata että 3 viikkoa Suomessa joululomalla saa painokäyrän sojottamaan kattoon - tulee varmaan herkuteltua vähän liiankin kanssa. Jospa jatkuisi sama linja että nälkä on mutta isoja annoksia ei pysty syömään *toivoo*... Onkos täällä kohtalotovereita, joille neuvolatädit puistelee päätään kun paino nousee jo alkuraskaudesta?
Iloista Joulunalusaikaa kaikille Säteille masuineen
- Mae ja vielä työnimetön masukki -